Na czele grupy silników benzynowych stoi po raz pierwszy zastosowany, nowy 4-cylindrowy silnik 1,6 l Ford EcoBoost, dostępny w wersjach o mocy 150 KM i 180 KM.
Silnik ten jest przedstawicielem zupełnie nowej generacji zmniejszonych, wysokowydajnych silników benzynowych o niskim poziomie emisji CO2. Opracowany przez projektantów zespołów napędowych Ford of Europe i przeznaczony do zastosowania na całym świecie, lekki, wykonany w całości z aluminium silnik 1,6 l Ford EcoBoost łączy układ bezpośredniego wtrysku benzyny pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarkę o małym momencie bezwładności oraz sterowanie zmianą faz rozrządu, niezależnie dla zaworów ssących i wydechowych, zapewniając dzięki temu znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Zamontowany w Fordzie C-MAX silnik o mocy 180 KM zapewnia doskonałe właściwości jezdne – co ilustruje czas przyspieszenia 0 ÷ 100 km/h – 8,5 sekundy, oraz 50 ÷ 100 km/h – 8,8 sekundy (na czwartym biegu) – w połączeniu z emisją CO2 na poziomie zaledwie 154 g/km.
W grupie silników wysokoprężnych znajdują się odnowione wersje cieszących się dużym uznaniem silników wysokoprężnych 1,6 l i 2,0 l Ford Duratorq TDCi, które zostały gruntownie zmodernizowane w celu poprawy osiągów oraz zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin.
Silniki te zapewniają bardzo konkurencyjne parametry zużycia paliwa i emisji CO2: silnik 1,6 l TDCi uzyskuje 119 g/km CO2 w Fordzie C-MAX i 129 g/km CO2 w Fordzie Grand C-MAX.
Uzupełnieniem wysokowydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych o niskim poziomie emisji CO2 są nowoczesne przekładnie, w tym nowa 6-stopniowa mechaniczna skrzynia biegów Ford Durashift, po raz pierwszy użyta w nowym Fordzie C-MAX oraz nowoczesna 6-stopniowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Ford PowerShift, która zyskała popularność w dotychczasowym modelu.
Ford C-MAX jest również wyposażony w inne funkcje opracowane w ramach programu Ford ECOnetic, przyczyniające się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2, takie jak nowe oprogramowanie „Ford Eco Mode”, lampka kontrolna zmiany biegu oraz inteligentny układ ładowania akumulatora, umożliwiający odzyskiwanie energii hamowania.
Wiodąca w tej klasie dynamika i jakość jazdy
– Poprzedni Ford C-MAX zyskał reputację pojazdu zapewniającego doskonałą równowagę między dobrą dynamiką jazdy a komfortem, – powiedział Gunnar Herrmann. – Nowy model ma za zadanie umocnić te zalety, oferując kierowcom wiodące w tej klasie połączenie szybkich reakcji i sportowej charakterystyki prowadzenia z ogólną wysoką jakością zbliżoną do standardów spotykanych w większych pojazdach.