X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Test Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX 160 KM

2011-10-01
Strona główna -> Opel -> Insignia -> 1 (2008-2013)

Jednostka 2.0 CDTI 160 KM ecoFLEX jest mało elastyczna na niskich biegach. Gdy samochód choć delikatnie się toczy wielu kierowców korzysta z drugiego biegu. W takiej sytuacji testowa Insignia na 2-biegu może nam zgasnąć. Problemy tego typu znikają, gdy wskazówka obrotomierza nie spada poniżej 1.750 – 1.800 obr./min.


160 KM żwawo rozpędza ważące 1658 kg auto. Setka na liczniku pojawia się po 9,9 sekundy. Co ciekawe, przy 200km/h obrotomierz testowej Insignii wskazuje jedynie 3.000 obr./min. Według producenta auto osiąga maksymalnie 212 km/h.

Testowego Opla wyposażono w kamerę, która sczytuje znaki drogowe mówiące o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedania. Informacje pojawiają się na wyświetlaczu komputera pokładowego.


Spalanie: Prezentowany Opel Insignia to auto wyjątkowo oszczędne. Jednostka 2.0 CDTI 160 KM ecoFLEX przy dynamicznej jeździe w trasie spala około 6,7 l na 100km. Gdy nie nadużywamy zbytnio pedału gazu, to wynik spadnie o dodatkowe 0,6 l w skali 100km. W cyklu miejskim testowa Insignia spaliła maksymalnie 7,8 l oleju napędowego na 100km.

 

70-litrowy zbiornik paliwa i niskie spalanie pozawalają na przejechanie nawet 1.000km bez wizyty na stacji benzynowej. W trakcie naszego testu pokonaliśmy około 1.300km.

Podsumowanie: Opel Insignia Sports Tourer  2.0 CDTI EcoFlex to samochód wręcz idealny dla osób, które na co dzień potrzebują wygodnego, funkcjonalnego i bezpiecznego pojazdu. Insignia ST łączy w sobie wszystkie te cechy, dodatkowo cieszy właściciela atrakcyjną linią nadwozia i niskim spalaniem.


Podstawowa wersja Opla Insignia Sports Tourer kosztuje 88.000 PLN. Model testowy to opcja za około 161.000 PLN.

Dane techniczne:

  • Silnik i napęd: Typ: R4, Diesel, Common Rail, Turbo
  • Rodzaj paliwa: Olej Napędowy
  • Moc maksymalna: 160 KM (przy 4000 rpm)
  • Moment maksymalny: 350 Nm (od 1750 do 2500 rpm)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, ręczna
  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Zawieszenie przednie: Kolumna McPhersona
  • Zawieszenie tylne: wielowahaczowe
  • Układ kierowniczy: Zębatkowy (wspomagany),
  • Promień zawracania 10,9 m
« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



Papaj: Jedyne co mi sie podoba w insigni to jej wyglad. komfort jazdy zwyczajny, wyposazenie tez, silnik dupy nie urywaja, deska rozdzielcza zarzygana przyciskami i tyle w temacie
2012-04-20 |  13:36:45
adier : do: Papaj sam jesteś zażygany polaczku
2013-02-24 |  20:55:20
kolo: Piekne fotki ciekawy jestem gdzie robione
2011-11-06 |  23:08:47
MalBRO: Jeździłem 2 lata temu Insignią ale nie Sport Tourer i przyznam że byłem pod wrażeniem wykończenia, komfortu jazdy i dynamiki. Do tego strasznie podoba mi się linia nadwozia Insignii w zasadzie w każdej wersji. Testówka jest na maksa wypasiona ale szkoda że nie ma ksenonów.
2011-10-03 |  10:08:20
Meju: super wygląd. super auto. Opel idzie mocno do przodu.
2011-10-01 |  22:17:20
Pokaż starsze komentarze