Jednostka 2.0 CDTI 160 KM ecoFLEX jest mało elastyczna na niskich biegach. Gdy samochód choć delikatnie się toczy wielu kierowców korzysta z drugiego biegu. W takiej sytuacji testowa Insignia na 2-biegu może nam zgasnąć. Problemy tego typu znikają, gdy wskazówka obrotomierza nie spada poniżej 1.750 – 1.800 obr./min.
160 KM żwawo rozpędza ważące 1658 kg auto. Setka na liczniku pojawia się po 9,9 sekundy. Co ciekawe, przy 200km/h obrotomierz testowej Insignii wskazuje jedynie 3.000 obr./min. Według producenta auto osiąga maksymalnie 212 km/h.
Testowego Opla wyposażono w kamerę, która sczytuje znaki drogowe mówiące o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedania. Informacje pojawiają się na wyświetlaczu komputera pokładowego.
Spalanie: Prezentowany Opel Insignia to auto wyjątkowo oszczędne. Jednostka 2.0 CDTI 160 KM ecoFLEX przy dynamicznej jeździe w trasie spala około 6,7 l na 100km. Gdy nie nadużywamy zbytnio pedału gazu, to wynik spadnie o dodatkowe 0,6 l w skali 100km. W cyklu miejskim testowa Insignia spaliła maksymalnie 7,8 l oleju napędowego na 100km.
70-litrowy zbiornik paliwa i niskie spalanie pozawalają na przejechanie nawet 1.000km bez wizyty na stacji benzynowej. W trakcie naszego testu pokonaliśmy około 1.300km.
Podsumowanie: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI EcoFlex to samochód wręcz idealny dla osób, które na co dzień potrzebują wygodnego, funkcjonalnego i bezpiecznego pojazdu. Insignia ST łączy w sobie wszystkie te cechy, dodatkowo cieszy właściciela atrakcyjną linią nadwozia i niskim spalaniem.
Podstawowa wersja Opla Insignia Sports Tourer kosztuje 88.000 PLN. Model testowy to opcja za około 161.000 PLN.
Dane techniczne:
- Silnik i napęd: Typ: R4, Diesel, Common Rail, Turbo
- Rodzaj paliwa: Olej Napędowy
- Moc maksymalna: 160 KM (przy 4000 rpm)
- Moment maksymalny: 350 Nm (od 1750 do 2500 rpm)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, ręczna
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe
- Zawieszenie przednie: Kolumna McPhersona
- Zawieszenie tylne: wielowahaczowe
- Układ kierowniczy: Zębatkowy (wspomagany),
- Promień zawracania 10,9 m