X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes SL R230 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa SL -> R230_2 (2008-dziś)

 



FrontBass - muzyczna rozkosz nawet przy otwartym dachu. W pełni zintegrowane nagłośnienie jutra.

  • Krystalicznie czysty dźwięk o wysokiej dynamice - nawet podczas jazdy z otwartym dachem
  • Niskie tony wykorzystują strukturę pojazdu jako przestrzeń rezonansową
  • Precyzyjnie określona charakterystyka dźwięku - efekt niczym na hali kon-certowej

Audiofil nie może z reguły spodziewać się zmysłowych doznań podczas słuchania muzyki we wnętrzu roadstera. Dźwięki ulatują wraz z wiatrem, a skazani na "mętne" brzmienie pasażerowie zmuszeni są do zamknięcia dachu. Jak połączyć przyjemność z jazdy pod gołym niebem z dobrym brzmieniem? Swój udział ma tu lokalizacja głośników niskotono-wych, które zazwyczaj montowane są w drzwiach lub pod fotelem. Mercedes-Benz roz-wiązał ten konflikt i zaprojektował nagłośnienie z unikalnym systemem FrontBass.


Soczyste basy z przestrzeni na nogi. Niskotonowe głośniki w nowej generacji SL-a wykorzystują wolną przestrzeń w okolicach miejsca na nogi kierowcy i pasażera. Stało się to możliwe dzięki aluminiowej strukturze nadwozia. Przestrzeń na głośniki utworzyły podłużne elementy szkieletu przedniej części nadwozia. Głośniki umieszczono w otworach ściany grodziowej po prawej i lewej stronie pojazdu; wgłębienia w podłużnicach działają niczym komory rezonansowe. Ekstremalna sztywność konstrukcji owocuje ultraprecyzyjnymi niskimi tonami z bardzo małymi znie-kształceniami. Innymi słowy, system FrontBass generuje we wnętrzu nowego SL-a wy-raźne, soczyste basy o wysokim zakresie dynamiki. I to w wyposażeniu standardowym. Ponieważ niskotonowe głośniki nie muszą być już instalowane w drzwiach, w kabinie roadstera nie pojawiają się już uciążliwe wibracje akustyczne, charakterystyczne dla tej konfiguracji. Aby zoptymalizować brzmienie innowacyjnego systemu audio, eksperci umieścili głośniki średnio- i wysokotonowe w drzwiach, desce rozdzielczej i tylnej części kabiny, niemal na wysokości uszu pasażerów. Taki zestaw zapewnia krystaliczne brzmie-nie i wyśmienitą jakość dźwięku z precyzyjnym odwzorowaniem instrumentów oraz efektu przestrzennego - zarówno z dachem nad głową, jak i za plecami.

Przyjazny dla otoczenia: skoncentrowany dźwięk. Mocne brzmienie koncentruje się na wnętrzu i pasażerach i generuje znacznie mniejsze od konkurencyjnych systemów nagłośnienia zakłócenia na zewnątrz pojazdu. W celu zapewnienia najlepszego możliwego brzmienia, wzmacniacz dobiera optymalne ustawie-nia zależnie od pozycji dachu.


FrontBass zawsze na pokładzie. Innowacyjny system nagłośnienia FrontBass należy do wyposażenia standardowego nowego SL-a. W wersji bazowej współpracuje on ze wzmacniaczem o mocy 4 x 25 W, zintegrowanym z układem COMAND, dwoma głośnikami FrontBass o średnicy 217 mm każdy, dwoma dwudrożnymi głośnikami średnio- i wysokotonowymi w drzwiach oraz dwoma średniotonowymi głośnikami, zainstalowanymi w tylnej części kabiny. Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Harman Kardon® Logic 7® zapewnia jesz-cze mocniejsze doznania dźwiękowe. Jego sercem jest 10-kanałowy wzmacniacz Class-D o mocy 600 W i cyfrowy przetwornik (DSP). Dwa głośniki FrontBass i sześć głośników dwudrożnych zamieniają kabinę nowego SL-a w salę koncertową na kołach. Propozycja dla najbardziej wymagających to nagłośnienie Bang & Olufsen z dwoma wzmacniaczami Class-D ICE o mocy 940 W, cyfrowym przetwornikiem dźwięku i 12 wy-sokiej klasy głośnikami, które zapewniają jeszcze lepszą reprodukcję dźwięku.


Karoseria "dostrojona" do systemu FrontBass. Podczas rozwoju koncepcji FrontBass specjaliści od nagłośnienia ściśle współpracowali z projektantami nadwozia nowego SL-a, i to już od pierwszego etapu projektowania. Efekty nie tylko słychać - dzięki przeniesieniu niskotonowych głośników w okolice nóg kierowcy i pasażera, w drzwiach udało się wygospodarować dodatkowe schowki.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »