X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes SL R230 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa SL -> R230_2 (2008-dziś)

 



  • podłużnice w przedniej części pojazdu wykonano w technologii wysokociśnie-niowego hydroformowania (IHU), pozwalającej na tworzenie złożonych i wytrzy-małych elementów o kompaktowych wymiarach;
  • progi drzwi (podłużne belki) składają się z 1,7-metrowych, 7-komorowych tłoczo-nych profili aluminiowych - umożliwia to uzyskanie wysokiego poziomu sztywno-ści i bezpieczeństwa w wypadku kolizji w połączeniu z niewielką masą elemen-tów;
  • wykonany z blachy aluminiowej tunel wzmocniono elementami spawanymi o trzech różnych grubościach (TWB – tailored welded blank);
  • podłoga w tylnej części pojazdu wykorzystuje spawaną ramę z głównym jej ele-mentem - odlewaną belką poprzeczną (pierwsze takie rozwiązanie w dziedzinie budowy nadwozi samochodowych);
  • ramę podłogi w tylnej części pojazdu osłaniają blaszane arkusze i podłoga ba-gażnika wykonana w technologii odlewania próżniowego;
  • elementy wnęk kół wykonano z materiałów poddanych recyklingowi;
  • centralna podłużnica łączy przód pojazdu z podłogą jego tylnej części; punkty mocowania dla wału napędowego, belki poprzeczne i łapy przekładni oraz otwory montażowe foteli po stronie tunelu występują jako jeden element; grubość i żebrowanie ścianek dostosowano do obciążeń;
  • wiele pozostałych komponentów zoptymalizowano bionicznie, to znaczy czerpiąc doświadczenia z naturalnych zjawisk - umożliwia to redukcję masy własnej po-jazdu w porównaniu do konwencjonalnych metod projektowania.

Wszystkie te zabiegi pozwoliły stworzyć lekkie, wytrzymałe na skręcanie i zginanie nad-wozie z optymalnym stosunkiem sztywności do masy. Sztywność nowego modelu wzrosła o 20 proc. w porównaniu do produkowanej dotychczas, i tak wyjątkowo sztywnej genera-cji. Potwierdzają to przeprowadzone pomiary wytrzymałości na skręcanie - z wynikiem 19 400 Nm na stopień nowy Mercedes-Benz SL osiąga poziom absolutnej czołówki (a warto wspomnieć, że już dotychczas produkowany model mógł się pochwalić znakomitym wyni-kiem 16 400 Nm na stopień).

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »