X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes SL R230 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa SL -> R230_2 (2008-dziś)

 



Najwyższe standardy bezpieczeństwa. Kolejna zaleta wyjątkowo sztywnej i lekkiej, aluminiowej konstrukcji nadwozia to wysoki poziom bezpieczeństwa. Tłoczone profile, odlewane węzły oraz podwójne arkusze podło-gi przedziału pasażerskiego są tak równie lekkie, co wytrzymałe. Aluminiowe profile w drzwiach wraz z wyjątkowo sztywnymi dzięki wielokomorowej strukturze progami oraz zaprojektowane z myślą o minimalizacji skutków zderzenia fotele zapewniają najwyższy stopień ochrony w razie uderzenia bocznego. Przednia strefa kontrolowanego zgniotu działa stopniowo; aluminiowa przednia oś roz-prowadza siły zderzenia na dużym obszarze, obok kabiny pasażerskiej. Za pochłanianie energii w tylnej części nadwozia odpowiada m.in. klatka wykonana z odlewanych elemen-tów podłużnych i poprzecznych profili oraz magnezowa przegroda zbiornika paliwa, za-mocowanego nad tylną osią.


Wzorowe ograniczenie wibracji i niepożądanych dźwięków. Innowacyjna koncepcja nadwozia nowego SL-a umożliwia osiągnięcie niespotykanego dotąd w świecie roadsterów poziomu komfortu w zakresie NVH (noise, vibration, harsh-ness, czyli hałas, wibracje, drgania). Sztywne połączenie między przednią i tylną częścią nadwozia zapewnia porywającą dynamikę prowadzenia i sprawia, że nawet długa podróż staje się relaksująca. I chociaż aluminium odznacza się wyższą emisją dźwięku i promieniowania od stali, nowy Mercedes-Benz SL jest najcichszym pojazdem w klasie. Charakterystyczną akustykę aluminium udało się skompensować za pomocą spójnej koncepcji izolacji, wykorzystującej różnorodne materiały tłumiące:

  • specjalne osłony z dużym udziałem ciężkich warstw tłumiących ograniczają hałas generowany przez jednostkę napędową;
  • płytę podłogową osłania pojedyncza, bezszwowa osłona piankowa;
  • natryskiwana izolacja podsufitki ogranicza hałas przenoszony do wnętrza pojaz-du;
  • tekstylne wykładziny nadkoli, blaszane osłony absorbujące dźwięk oraz pianko-we osłony nadwozia chronią przed dopływem do wnętrza dźwięków szumiących opon i powietrza opływającego nadwozie.

Swój wkład w izolację akustyczną kabinę ma również laminowana przednia szyba z fil-mem akustycznym. Przezroczysty film pochłania wibracje przedniej szyby i zmniejsza odczuwalny poziom hałasu w szerokim zakresie częstotliwości.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »