X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes SL R230 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa SL -> R230_2 (2008-dziś)

 



Samochody są coraz bezpieczniejsze i wygodniejsze, ale i coraz bardziej przybierają na wadze. Nowy Mercedes-Benz SL odwraca ten trend - mimo zwiększonego poziomu kom-fortu, wydajności i bezpieczeństwa, w porównaniu do poprzednika "schudł" aż o 140 kilo-gramów. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali nawet lżejszy magnez, a do słupków A i ramy dachu - stal, w tym wysokowytrzymałe rury stalowe. W tym ostatnim przypadku postawiono na najlepsze rozwiązanie pod kątem ochrony kierowcy i pasażera, nawet w przypadku dachowania. Aluminiowa struktura waży zaledwie 254 kg, o 110 kg mniej od porównywalnego nadwo-zia ze stali. Lekkość daje nowemu SL-owi znakomitą przewagę nad konkurencją i… po-przednikiem – dla przykładu, masa własnego nowego SL 500 wynosi o 125 kg mniej od poprzednika, a SL 350 - aż o 140 kg mniej. Warto wspomnieć, że już dotychczas produ-kowany model posiada maskę i drzwi wykonane z aluminium. Projektanci z Mercedes-Benz nie zdecydowaliby się jednak na zastosowanie aluminiowej struktury, gdyby nie korzyści w zakresie sztywności i komfortu. W tym celu każdy element nadwozia zoptymalizowano pod kątem specyficznych zadań. Zależnie od umiejscowienia i funkcji, części wykonywane są jako elementy tłoczone różnej grubości, poprzez odlewa-nie kokilowe lub próżniowe. Wyrażona w liczbach, struktura nadwozia nowego SL-a skła-da się w 44 proc. z odlewów aluminiowych, w 17 proc. z aluminiowych profili, w 28 proc. z blachy aluminiowej, w 8 proc. ze stali i w 3 proc. z innych materiałów. W zakładach produkcyjnych w Bremen części montowane są przy użyciu zróżnicowa-nych, dobranych pod kątem obciążeń metod. Bezpieczne połączenia uzyskano na przy-kład poprzez spawanie, klejenie, skręcanie, nitowanie lub zgrzewanie tarciowe z przemie-szaniem.


Cechy szczególne nowej konstrukcji:

  • przednia ściana nowego SL-a jest obecnie największym odlewem aluminiowym, wykonywanym w wielkoseryjnej produkcji nadwozia samochodowego;
  • liczne arkusze wytwarzane są w 100 proc. z aluminium poddanego recyklingowi - pozwala to zaoszczędzić podczas ich produkcji 80 proc. energii;
  • podłogę wykonano z trzech cienkich, tłoczonych profili zamkniętych, połączonych za pomocą spawania tarciowego;
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »