Sprzedaż Mercedes-Benz w lutym: 16,5-proc. wzrost

„Utrzymujemy wysokie tempo poprzednich miesięcy” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „I jak wskazuje liczba zamówień na GLA oraz nową Klasę C, oferujemy właściwe produkty we właściwym czasie”.

W Europie Mercedes-Benz sprzedał 43 160 samochodów (+6,7 proc.). Istotny wzrost odnotowano między innymi w Wielkiej Brytanii (+9,9 proc.). Na rodzimym, niemieckim rynku do nabywców trafiło 16 539 aut, o 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.

Mimo niesprzyjającej aury, w USA sprzedaż wzrosła o 2,6 proc., do 22 609 sztuk, a Mercedes-Benz niezmiennie był tam najpopularniejszą marką samochodów premium. To samo dotyczy Japonii, gdzie dostarczono 5059 pojazdów (+53,3 proc.).
Na rynku chińskim sprzedano w lutym 17 596 Mercedesów, aż o 73,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Nieustającą popularnością cieszą się kompaktowe modele spod znaku trójramiennej gwiazdy – w minionym miesiącu samochody Klas A, B i CLA znalazły 28 211 nabywców (+27,4 proc.). Producent ze Stuttgartu spodziewa się jeszcze silniejszego wzrostu popytu po rozpoczęciu sprzedaży nowego SUV-a GLA, który debiutuje na europejskim rynku 15 marca br.

Coraz większe jest także zapotrzebowanie na Klasę E – sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła w lutym do 16 560 sztuk (+40,8 proc).

Klasa S jest niezmiennie najchętniej kupowaną limuzyną świata. W ubiegłym miesiącu znalazła 6985 nabywców, czyli ponaddwukrotnie więcej niż przed rokiem. Podczas targów w Genewie Mercedes-Benz świętuję premierę kolejnej odmiany Klasy S – coupe, która trafi do dealerów we wrześniu br.

SUV-y Mercedesa jeszcze nigdy nie były tak popularne – w lutym ich sprzedaż osiągnęła poziom 23 465 sztuk (+5,1 proc.). Wyraźny wzrost zanotowała Klasa M (+9,1 proc.) oraz GLK (+5,1 proc.).

Kolejnym impulsem sprzedażowym będzie wprowadzenie Klasy V, którą można już zamawiać, a której rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu br.

Na zakup dwuosobowego smarta fortwo zdecydowało się w lutym br. 7366 klientów (luty 2013 r.: 7837). Jego popularność wzrosła przede wszystkim w Chinach (ponad 1300 egzemplarzy, +19,7 proc.). Czytelnicy tamtejszej edycji magazynu „auto motor i sport” uznali go niedawno za „najlepszy mikrosamochód” na rynku – już po raz piąty z rzędu.

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *