X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG, dane techniczne

2014-02-27
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W461 (1990-2001)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG

Mercedes-AMG kontynuuje ofensywę modelową i wraz z GLA 45 AMG

debiutuje w dynamicznie rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów. To najmocniejszy model w swojej klasie. Jego 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 2 litrów generuje imponującą moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jednocześnie zużywa niewiele paliwa (średnio 7,5 l/100 km w cyklu NEDC).

GLA 45 AMG ma przy tym osiągi godne maszyn z Affalterbach. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT zapewnia najwyższą wydajność i niezawodną trakcję.

Cel: młodsi klienci. GLA 45 AMG to trzeci po A 45 AMG i CLA 45 AMG model z 4-cylindrowym silnikiem turbo, skierowany do młodszych grup klientów - śledzących aktualne trendy, przywiązujących dużą wagę do stylizacji, dynamiki i niezależności. Te właśnie cechy ucieleśnia nowy SUV z Affalterbach.

Najmocniejszy na świecie seryjny silnik 4-cylindrowy. 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Oto dane techniczne modelu w skrócie:
    
Mercedes-Benz GLA 45 AMG

  • Pojemność skokowa: 1991 ccm
  • Średnica x skok: 83,0 x 92,0 mm
  • Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
  • Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 2250-5000 obr./min
  • Średnie zużycie paliwa (NEDC): 7,5 l/100 km
  • Emisja CO2: 175 g/km
  • Norma emisji spalin: EU 6
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)

W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku do 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych.

Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG. Aby uzyskać żywiołową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).

« < 1 2 3 > »

Komentarze