Mercedes-Benz z kolejnym rekordem sprzedaży

Mercedes-Benz rozpoczął drugi kwartał br. imponującym wzrostem sprzedaży – w kwietniu br. dostarczył klientom 133 077 aut, o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem. Od początku roku samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy znalazły już ponad pół miliona nabywców, co stanowi 14,9-proc. wzrost względem analogicznego okresu 2013.

„Notujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży 10. miesiąc z rzędu, między innymi z powodu ogromnego sukcesu nowej Klasy C” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Kwietniowy wzrost dowodzi, że podążamy właściwym kursem i zdobywamy nowych klientów na całym świecie”.

Mercedes-Benz sukcesywnie zwiększa sprzedaż na Starym Kontynencie. Łącznie, w kwietniu br. do europejskich nabywców dostarczono 62 868 aut (+10,3 proc.), a od początku roku – 224 257 (+8,2 proc.). Na rodzimym, niemieckim rynku klienci kupili w ubiegłym miesiącu 24 430 samochodów z gwiazdą, o 2,5 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. To dla Mercedes-Benz jeden z trzech największych rynków zbytu po USA i Chinach.

W Stanach Zjednoczonych firma osiągnęła w kwietniu br. nowy rekord sprzedaży: 25 887 sztuk, co oznacza 9,5-proc. wzrost rok do roku i zapewnia Mercedes-Benz tytuł najczęściej wybieranej marki premium. Szczególnie wysoki popyt notuje Klasa S, której oferta w ubiegłym miesiącu wzbogaciła się o topowe warianty S 600 oraz S 65 AMG, napędzane jednostkami V12.

Największym motorem wzrostu po raz kolejny okazał się rynek azjatycki: w Chinach (włącznie z Hong Kongiem) dostarczono w kwietniu br. 22 438 samochodów Mercedes-Benz, o 38,2 proc. więcej niż przed rokiem. W połowie miesiąca swój debiut świętowała w Pekinie nowa Klasa C z wydłużonym o 8 cm rozstawem osi. Wariant ten będzie produkowany w pekińskich zakładach Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC).

Oferowany wyłącznie w Państwie Środka, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale br. Jego premiera stanowi kolejny etap w realizacji strategii Daimlera dla Chin. To obecnie drugi po USA rynek zbytu Klasy C.

Sprzedaż rosła również na innych rynkach azjatyckich: na Tajwanie i w Korei Południowej firma odnotowała rekordowe wyniki i dwucyfrowe wzrosty. Mimo trudnych warunków rynkowych w Japonii, spowodowanych zwiększeniem stawek podatkowych, Mercedes-Benz zachował tam pozycję lidera wśród producentów aut premium.

Wyniki sprzedaży poszczególnych modeli. Miniony kwiecień był kolejnym miesiącem wzrostu popularności kompaktowych Mercedesów. Łącznie, samochody Klas A, B, CLA i GLA znalazły w tym czasie 36 625 nabywców (+20,3 proc.). Kompaktowy SUV GLA, który wyjechał na drogi w marcu br., zdążył już zdobyć nagrodę „Design Trophy Award” w kategorii SUV-ów, przyznawaną za najlepsze wzornictwo przez niemiecki magazyn „Auto Zeitung”.

Nie słabnie zapotrzebowanie na Klasę E, która w kwietniu br. trafiła do 23 107 klientów (+33,0 proc.; dane dla limuzyny i kombi). Jeszcze większy przyrost sprzedaży ma na koncie odmiana coupe (+50,9 proc.).

Ogółem, modele coupe, kabriolety i roadstery – nazywane w Mercedes-Benz „samochodami marzeń” – notują znakomite wyniki. Od początku roku wybrało je ponad 50 tys. nabywców, z czego około 20 tys. przypada na auta z nadwoziami otwartymi.

Flagowy okręt Mercedes-Benz – Klasa S – jest niezmiennie najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie. W kwietniu do klientów dostarczono 8213 egzemplarzy modelu, dwa razy więcej niż przed rokiem.

Swój sukces kontynuują SUV-y z gwiazdą. W kwietniu br. Mercedes-Benz sprzedał 28 656 takich aut (+9,1 proc.), więcej niż w którymkolwiek miesiącu w przeszłości. Podczas salonu samochodowego w Pekinie producent zaprezentował prototyp Concept Coupe SUV, łączący dynamiczną stylizację aut coupe z walorami SUV-a – czterodrzwiowym, podniesionym nadwoziem i napędem na obie osie. To zapowiedź modelu seryjnego, który już w przyszłym roku trafi do produkcji seryjnej.

Miejskiego smarta fortwo przekazano w ubiegłym miesiącu 8392 nabywcom (kwiecień 2013: 8740). Dwuosobowy model przyciąga coraz większą liczbę nabywców w USA (+57,1 proc.) i w Chinach (+20,9 proc.). W lipcu br. w Berlinie zadebiutuje nowa generacja smarta, która będzie dostępna w wersji 2- lub 4-osobowej.

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *