X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes SL R230 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa SL -> R230_2 (2008-dziś)

 



Lekkie drzwi i maska silnika. Inteligentne połączenie materiałów uzupełnia klapa bagażnika, wykonana metodą SMC (ang. sheet moulding compound) - tłoczywa arkuszowego. Składa się ona kompozytowe-go arkusza ze stalowymi wzmocnieniami. Obydwa materiały mają podobny współczynnik rozszerzalności cieplnej i wzajemnie się uzupełniają. Stalowa konstrukcja zapewnia mak-symalną sztywność przy minimalnym wykorzystaniu przestrzeni, podczas gdy plastikowy panel pozwala na pełną integrację z antenami układu nawigacji, radia i telefonu bez ko-nieczności montowania ich na zewnątrz i zakłócania linii nadwozia pojazdu. Tak jak w poprzedniku, maska silnika nowego modelu została wykonana z aluminium. Jej zoptymalizowany kształt przyczynia się do wyjątkowego poziomu ochrony pieszych. Także lekkie drzwi zostały wykonane z aluminium. Blaszane arkusze oraz części tłoczone i odlewane połączono za pomocą kilku metod, m.in. poprzez nitowanie i klejenie. Alumi-niowo-stalowe zawiasy cierne umożliwiają bezstopniowe otwarcie drzwi pod dowolnym kątem, co szczególnie przydaje się podczas parkowania w zatłoczonych miejscach.


Wyrafinowana ochrona przed korozją. Nadwozie nowego SL-a nie ma punktów podatnych na korozję. Wyrafinowana koncepcja ochrony przed rdzą zapewnia wyśmienity wygląd zarówno z zewnątrz, jak i pod aluminio-wym płaszczem. Przetestowano ją w zróżnicowanych warunkach klimatycznych i w szczególnych warunkach obciążenia. Podstawą maksymalnej ochrony są odporne na korozję stopy aluminium oraz w pełni ocynkowane elementy stalowe. Wysokiej jakości powłoki cynkowo-niklowe lub specjalna, elektrochemiczna izolacja zapobiega kontaktowi korozji z aluminium.
Wszystkie spoiny zostały starannie uszczelnione, a powierzchnie zabezpieczone w pro-cesie kąpieli katodowej i za pomocą kilku warstw farby. Miejsca szczególnie narażone na korozję pokryto woskiem, aby zapewnić ich nieskazitelność przez długi czas.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »