X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi q5 dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Audi -> Q5

 



Cztery cylindry i dwa litry pojemności ma także silnik 2.0 TDI, a jego nowy układ wtryskowy Common Rail gwarantuje wysoką kulturę pracy. Podobnie jak silnik benzynowy ma dwa wałki wyrównoważające.

 

Jego moment obrotowy 350 Nm (od 1.750 do 2.500 obr./min) pozwala na uzyskanie doskonałej siły ciągu i mocy 125 kW (170 KM). Średnie zużycie paliwa - 6,7 litra na 100 km jest efektem konsekwentnie stosowanej przez Audi strategii poprawy efektywności. Audi Q5 z 2-litrowym TDI przyspiesza do 100 km/h w 9,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 204 km/h.

Najmocniejszym silnikiem jest 3.0 TDI V6, uzyskujący 175 kW (240 KM) mocy. 500 Nm momentu obrotowego jest dostępne od 1.500 do 3.000 obr./min. Ten doskonały pod względem rozwoju mocy i wyjątkowy w brzmieniu silnik przyspiesza Audi Q5 do setki w 6,5 sekundy i przestaje zwiększać prędkość dopiero przy 225 km/h, zadowalając się przy tym średnio 7,7 litrami paliwa na 100 km.

Siedem biegów - nowy S tronic
Siła silnika 2.0 TDI jest przenoszona przez sześciobiegową przekładnię manualną. Przy 3.0 TDI i 2.0 TFSI Audi zastosowało innowacyjną technologię - S tronic - nową dwusprzęgłową przekładnię z siedmioma biegami. Ta supernowoczesna skrzynia zmienia przełożenie w ciągu ułamków sekundy. Jest niezwykle komfortowa i ma wysoki stopień sprawności. Kierowca może kazać tej skrzyni zmieniać biegi w pełni automatycznie lub sam wybierać przełożenie, na życzenie przełącznikami kołyskowymi na kierownicy.

Podobnie jak w nowym Audi A4 także w Audi Q5 agregaty w układzie napędowym zamieniły się miejscami: mechanizm różnicowy znajduje się przed sprzęgłem, bezpośrednio za silnikiem. Rozwiązanie to pozwoliło przesunąć przednią oś daleko do przodu i zwiększyć rozstaw osi, a także uzyskać idealny rozdział ich obciążenia. Wpływa to na spokojną jazdę na wprost, wysoki komfort i doskonałą dynamikę.

Projektanci Audi, pioniera w dziedzinie napędu na wszystkie koła, wyposażyli Audi Q5 w stały napęd na wszystkie koła quattro, który jest najwłaściwszym rozwiązaniem dla dynamicznych SUVów. Przekładnia rozdzielcza w normalnym trybie przekazuje siłę napędową na przednią i tylną oś w stosunku 40 : 60. W razie potrzeby układ quattro może przesyłać do 65% momentu obrotowego na przód i maksymalnie 85% na tył.

Zawieszenie także podkreśla sportowy charakter Audi Q5. Pięciowahaczowa oś przednia i oś tylna z wahaczami trapezowymi są w znacznej części wykonane z aluminium. Przekładnia kierownicza przekazuje polecenia z kierownicy bezpośrednio na koła. Duże hamulce uzyskują doskonały stopień skuteczności. 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z oponami 235/65 należą do wyposażenia seryjnego, na życzenie Audi dostarcza jeszcze większe koła, o średnicy nawet 20 cali.

Nowy SUV Audi błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy, daje się prowadzić ze sportową precyzją i jednocześnie bardzo komfortowo. System stabilizacji toru jazdy ESP został unowocześniony i ulepszony o nowe funkcje, których nie oferują konkurenci. Czujnik ESP rozpoznaje, czy na dachu zamontowany jest bagażnik, który powoduje przesunięcie w górę punktu ciężkości. Dach można obciążyć ciężarem do 100 kilogramów. W takim przypadku ESP reaguje w sytuacjach niebezpiecznych trochę wcześniej. Bez obciążenia na dachu kierowca może w pełni wykorzystywać dynamiczny potencjał Audi Q5.

Audi Q5 jest samochodem wszechstronnym i doskonale sprawdzającym się w każdym terenie. Seryjne wspomaganie zjeżdżania ze wzniesień zwiększa bezpieczeństwo regulując, przy prędkości poniżej 30 km/h, wybrane wcześniej tempo. ESP i jego podzespół ABS posiadają specjalne charakterystyki dla jazdy terenowej. Na bezdrożach głównym zadaniem ESP jest zapewnienie maksymalnej trakcji; ABS rozpoznaje rodzaj podłoża i wybiera optymalną strategię dla piasku czy szutru.

« < 1 2 3 4 > »