X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi SQ7 TDI, dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2016-03-14
Strona główna -> Audi -> Q7

Audi SQ7 TDI - ofensywa innowacji

320 kW (435 KM) i moment obrotowy 900 Nm. Nowe Audi SQ7 TDI to najmocniejszy na rynku SUV z silnikiem Diesla.

Również pod względem wielu innych rozwiązań technicznych plasuje się przed porównywalnymi pojazdami konkurencji. Przekonstruowana jednostka napędowa 4.0 TDI wykorzystuje absolutną światową nowość: elektrycznie napędzana sprężarka zapewnia Audi SQ7 TDI doskonały zryw przy ruszaniu. Jednocześnie samochód ten zużywa zaledwie 7,4 litra paliwa na 100 km.

„W ślad za świetnie przyjętym na rynku modelem SQ5, koncepcję auta typu S z wysokoprężną jednostką napędową wdrażamy do serii Q7. Audi SQ7 TDI z silnikiem V8 TDI charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie jednostki sześciocylindrowej. Swoją światową premierę, biorąc pod uwagę konkurencyjne samochody tego segmentu, ma tu nowatorskie rozwiązanie techniczne, czyli zamontowanie w nowym SQ7 TDI elektrycznie napędzanej sprężarki. W ten sposób Audi podkreśla swoje ambicje wynikające z dewizy „Przewaga dzięki technice” – mówi dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Doładowanie: trzy współpracujące ze sobą urządzenia. Silnik 4.0 TDI przebudowano od podstaw. Jego gwarantujące dużą dynamikę osiągi są dużo lepsze niż te, którymi może pochwalić się konkurencja, a spalanie jest niewielkie. Motor V8 czerpie swą moc z 3956 cm3 pojemności skokowej. Dwie turbosprężarki załączają się selektywnie, zgodnie z koncepcją ładowania stopniowego, ponieważ przy niższym i średnim obciążeniu spaliny dopływają tylko do jednej z nich. Druga turbina włącza się dopiero przy wyższych obciążeniach. Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, dając dynamiczny zryw przy ruszaniu. Nowy SUV o mocy 320 kW (435 KM) i momencie obrotowym 900 Nm, dostępnym w przedziale od 1000 do 3250 obr./min., ustanawia nowe rekordy w swoim segmencie. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Wg. norm Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEFZ), samochód spala 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji 194 g CO2 na km.

Koncepcja ładowania i sieć elektryczna: elektryczna sprężarka EAV i 48-woltowa instalacja pokładowa. W nowym Audi SQ7 TDI, po raz pierwszy na świecie w seryjnie produkowanym samochodzie, zamontowano elektrycznie napędzaną sprężarkę (EAV). Dodatkowa moc generowana przez EAV wspiera silnik 4.0 TDI podczas startu i przyspieszania przy niskich obciążeniach. Kierowca odczuwa ten proces jako zwiększoną dynamikę bez „turbodziury”. Sprężarkę umieszczono blisko silnika, w ścieżce wylotowej powietrza z intercoolera. Ponieważ EAV nie potrzebuje energii spalin do wytwarzania ciśnienia, sprężarka może rozpocząć pracę w dowolnym czasie, co rozwiązuje problem tradycyjnych słabości klasycznych turbosprężarek. Dzięki takiemu rozwiązaniu, „turbodziura” przeszła do historii. EAV w czasie krótszym niż 250 milisekund dostarcza silnikowi energii ładowania potrzebnej do dynamicznego generowania mocy. Napędzane kompaktowym silnikiem elektrycznym koło kompresji rozpędza się do prędkości 70 tysięcy obrotów na minutę. W ten sposób motor 4.0 TDI generuje swoją potężną siłę bez zauważalnego opóźnienia – jest ona osiągalna natychmiast po dodaniu gazu. To ogromna zaleta tego samochodu, zwłaszcza podczas ruszania.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze