Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI 160 KM - kompaktowe kombi
Dla wielu osób samochód w wersji kombi to nudny rodzinny pojazd nie dostarczający większej radości z jazdy.
Według nas to puste słowa. Utwierdziliśmy się w naszym przekonaniu po tym jak mieliśmy okazję testować Nową Astrę Sports Tourer z najmocniejszym turbodoładowanym dieslem. Auto zostało wyprodukowane w 2010 roku, a jego dotychczasowy przebieg to 20.000km.
Stylistyka. Nowa Astra ST przerosła poprzedniczkę o około 18cm i ma blisko 4,7m długości. Projektantom niemal perfekcyjnie z kombi udało się stworzyć samochód ze sportowym pazurem. Atrakcyjna linia nadwozia z dość mocno opadającą linią dachu zakończona spoilerem sprawiają, że samochód robi wrażenie jakby się rwał do jazdy. Duże, 17-calowe koła, dodatki chromowe oraz eleganckie relingi delikatnie wystające znad linii dachu powodują, że Astra ST nie przypomina klasycznego kombi. Bez wątpienia charakteru dodaje ognisty czerwony kolor testowego samochodu.
Patrząc na Astrę z przodu widzimy podkreślające temperament auta agresywne reflektory, duży zderzak z halogenami oraz kierunkowskazami, a także obszerne wloty powietrza.
Tył Astry na pierwszy rzut oka można pomylić z większą Insignią. Duża zaokrąglona szyba, harmonijne i czytelne światła, duże logo Opla oraz ładny zderzak w który wkomponowano światła odblaskowe sprawiają, że Astra Sports Tourer wyróżnia się na drodze.
Wnętrze. Siadamy za kierownicą. Bardzo wygodny fotel, regulacja na wielu płaszczyznach pozwala na idealne dopasowanie do sylwetki kierowcy. Rozsuwalne siedzisko to dodatkowa powierzchnia na podudzia, która przydaje się zwłaszcza w trakcie długich tras. W kieszeniach przednich drzwi wygospodarowano także miejsce na butelki 1,5l. Duże czytelne zegary oraz wyświetlacz komputera pokładowego nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Wysokiej jakości sprzęt audio firmy Infiniti oraz wejście USB znajdujące się tuż przy gnieździe zapalniczki z pewnością ucieszą największego melomana.
Wielofunkcyjna, skórzana i podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka oraz bardzo staranne wykończenie sprawiają, że najbardziej wymagający kierowca w Nowej Astrze poczuje się jak w samochodzie znacznie wyższej klasy. Elegancji i przytulności dodaje delikatne, ciepłe podświetlenie klamek oraz obudowy dźwigni zmiany biegów.
Komentarze



