X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan Qashqai Tekna test

2011-11-17
Strona główna -> Nissan -> Qashqai

Przednie fotele są bardzo wygodne, aczkolwiek kierowcy o nieco potężniejszej budowie mogą mieć wrażenie, że się w nich nie mieszczą. Dodatkowo siedzisko kierowcy przy wysiadaniu dość mocno trzeszczy, co w rocznym samochodzie z przebiegiem około 23.000km nie powinno mieć miejsca. Osoby o wzroście powyżej 185cm mogą odczuć dyskomfort spowodowany dość małą ilością miejsca nad głowami. Nie szukajmy jednak „dziury w całym”, Qahsqai to samochód dedykowany przede wszystkim kobietom.

Tylna kanapa oferuje pasażerom średniego wzrostu komfortowe warunki podróżowania. Komfort może ulec pogorszeniu, gdy na siedzeniu zajmą miejsca trzy dorosłe osoby. Podwyższone nadwozie umożliwia bardzo łatwe i wygodne zapięcie dziecka w foteliku bez konieczności nadmiernego schylania się.

Bagażnik jest dość płytki, a jego pojemność to 410 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy mamy do dyspozycji przestrzeń równą objętości 1513 litrów. Pod podłogą bagażnika znajduje sie koło zapasowe zmniejszonych rozmiarów, tzw. „dojazdówka” (145/90 R16), w którą sprytnie wmontowano fabryczny subwoofer Bose. Otwierając pokrywę bagażnika musimy mieć na uwadze, że podnosi się ona na około 170cm, a więc dość nisko - kolejny dowód na to, że Qashqai to auto dla kobiet.

 

Napęd 2.0 dCi (110kW) 150 KM. Prezentowany Nissan Qashqai został wyposażony w silnik diesla o pojemności dwóch litrów. Jednostka rozwija moc 150KM, co w zupełności wystarczy do dynamicznego poruszania się samochodem ważącym 1535 kilogramów. Według producenta sprint od 0 do 100km/h zajmie Qashqai’owi 9,9 s. Prędkość maksymalna to 193km/h.

W trakcie testu sprawdziliśmy jak Nissan radzi sobie w trasie. Jednostka jest bardzo elastyczna, jednak w celu utrzymania odpowiedniej dynamiki wskazówka obrotomierza nie powinna spadać poniżej 1.600-1.700 obr/min. Wyprzedzanie nawet przy sporym obciążeniu auta nie stanowi problemu. Wystarczy odpowiednia redukcja biegu by uterenowiony Nissan QQ zamienił się w małą wyścigówkę, jednak po przekroczeniu 120km/h we wnętrzu robi się dość głośno, wszystko za sprawą wysokiego nadwozia, a co za tym idzie większego oporu powietrza.

 

Nissan All Mode 4x4. Pamiętając, że Qashqai nie jest rasową terenówką ruszyliśmy na bezdroża. Leśne drogi, piaszczyste przeprawy czy błotnisty dojazd na działkę za miastem nie stanowił dla testowanego Nissana najmniejszego problemu. Wszystko za sprawą układu All Mode 4x4, którym możemy sterować używając pokrętła umieszczonego na tunelu między przednimi fotelami. Ustawiając pokrętło w pozycji 2WD korzystamy przedniej osi. W trybie AUTO moment obrotowy między obie osie jest rozdzielany przez sprzęgło wielopłytkowe. Jeśli potrzebujemy stałego napędu 4x4 rozdzielonego między obie osie w stałej proporcji 50/50 wówczas powinniśmy włączyć tryb LOCK.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



Karmin: Moim zdaniem najlepszy crossover w relacji-cena jakość. konkurencja wypada blado. wystarczy popatrzyć ile na ulicach jeździ toyot rav4 a ile nissanów qashqai
2011-11-17 |  08:58:54
Marian Franko: do: Karmin dobrze że Dodałes to o tej cenie. znajac zycie napewno dowala jakaś kosmiczna i mazda sie nie przyjmie :)))
2011-11-17 |  13:10:08
Kriss***: do: Karmin teraz groznym konkurentem bedzie mazda cx5. ladna, nowoczesna tylko pytanie jak z cena
2011-11-17 |  13:09:11
Karol: do: Karmin Ale bogatsza konkurencja wybada całkiem całkiem - mam tu na mysli np. BMW X3
2011-11-17 |  13:08:17
Kasia: Autko faktycznie dość kobiece. jeżdżę podobnym tylko w kolorze kawy. mój Maciuś bardzo go lubi. Z resztą na drogach sporo facetów widać za kierownicą QQ
2011-11-16 |  18:07:55
Alladin: fajny kolor testówki
2011-11-16 |  18:06:08
Marcin - Golub: Jeździłem Qashqaiem z 2008 r t tym słabszym dieslu i z napędem na przednią oś, byłem bardzo zadowolony. autko solidne, trwale i mało usterkowe. Fakt - plastiki trochę się dawały we znaki zwłaszcza na nierównych drogach. Teraz zmieniłem Nissana na większe auto, a Qashqaia katuje moja ...rozwiń ona i też sobie go bardzo chwali. pozdrawiam - Marcin
2011-11-16 |  18:05:21