X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Bravo Sport 2.0 MultiJet 165 KM test

2011-11-04
Strona główna -> Fiat -> Bravo -> 2 (2007-dziś)

Zajmując miejsce za kierownicą przez chwilę poczułem się sceptycznie, a przez myśl przeszły mi opinie antyfanów marki Fiat. Na szczęście chwila trwała niespełna 20 sekund.


Ustawiłem komfortowy fotel, kolumnę kierownicy i lusterka dogodnie do moich 193 cm wzrostu. Widoczność bez zastrzeżeń. Jedynie przednia część dachu delikatnie ogranicza pole widzenia, ale problem pewnie nie będzie dotyczył kierowców o wzroście poniżej 185 cm. W trakcie wykonywania tzw. „koperty” przez chwilę poczułem się jak kursant walczący o swoje prawo jazdy. Przyznam, że nie zdałem egzaminu. Wszystko za sprawą dużych tylnych słupków mocno ograniczających pole widzenia, a także ciemnych szyb. Dodatkowo ciągły sygnał czujników cofania nie zachęcał mnie do dalszego manewrowania. Przyzwyczajenie się do Bravo i poznanie jego gabarytów sprawiły, że drugie podejście już mi się udało.


Deska rozdzielcza. Przełączniki rozmieszczono bardzo ergonomicznie. Wszystkie znajdują się w zasięgu oka i są logicznie pogrupowane, dzięki czemu wnętrze Bravo jest naprawdę łatwe w obsłudze. Jedynie trudno mi się było przyzwyczaić do regulacji głośności umieszonej na kole kierownicy po lewej stronie, i do przycisków do zmiany stacji radiowych czy utworów, które powędrowały na prawą stronę kierownicy. W większości samochodów znajdują się one w jednej części koła kierownicy, ot taki mały kaprys Fiata.


Już na pierwszy rzut oka widać, że plastiki użyte do wykończenia kabiny są znacznie lepszej jakości. W trakcie jazdy okazuje się też, że są one ze sobą bardzo dobrze spasowane.


Zegary czytelne, głęboko osadzone podkreślają sportowy charakter auta. Gdy wyłączymy silnik wskazówki charakterystycznie opadają pionowo w dół.


Wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między zegarami spełnia także funkcję wyświetlacza m.in. nawigacji satelitarnej oraz audio. Osobiście takie rozwiązanie nie do końca mi się podoba. O ile w przypadku nawigacji jest ono jak najbardziej dopuszczalne, tak w przypadku  audio się nie sprawdza, ponieważ pasażer siedzący obok kierowcy przełączając utwór odtwarzany np. z nośnika USB nie widzi numeru ani tytułu ścieżki. Na wyświetlaczu centralnym świeci się jedynie niezbyt nowocześnie wyglądający napis „Media player”.


Aplikacja Blue&Me: Bardzo ciekawie robi się po użyciu przycisku z ikonką Windows, znajdującego się na kierownicy po jej lewej stronie. Uruchomiona zostaje specjalna aplikacja Blue&Me, dzięki której bez zdejmowania rąk z kierownicy możemy odczytać wiadomości tekstowe czy głosowo sterować nawigacją satelitarną. Gdy samochód jest w ruchu niestety nie uda nam się wprowadzić nowego miejsca docelowego, ale za to wygodnie sprawdzimy bieżące położenie, czas podróży itp.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



zxr: W pl takiego samochodu szkoda, chyba, że z automatu powycinać mu dpfy,egry itp i użytkować go głównie na trasach. Tu z kolei mamy policyjne psy gończe, które nie dadzą nam wykorzystać potencjału, a w mieście od naszej płynności ruchu, zaciucha się silnik, i będą na allegro szroty z ...rozwiń cenami wyprzedażowymi.
2013-11-21 |  09:56:13
radush: Ten model, jak i inne Fiata jest świetny. Posiada bardzo dynamiczny design, i równie dynamicznie zachowuje się jego silnik. Samochód wykonany bardzo estetycznie, z wysokiej jakości materiałów, solidny i wytrzymały nawet w polskich warunkach. Tak więc trzeba przyznać że Fiatu za ten model ...rozwiń należą się Brava!
2011-11-12 |  13:53:07
ola: super autko dla dziewczyny z temperamentem jak ja
2011-11-04 |  18:05:51
ŚwieTlik: Auto ładne. Szkoda że w dzień trzeba tym autem jezdzić na xenonach. niepotrzebnie szybciej się zużywają. lepsze byłyby dzienne oddzielne źrodła światła jak np w mojej skodzie :) pozdrawiam
2011-11-04 |  09:21:37
Edek - Mikołów: do: ŚwieTlik Zawsze możesz sobie włączyć halogeny i bedziesz miał jak w sowjej Skodzie bo z tego co widze nowe Skody jako dzienne siwtla maja wlaczone wlasnie halogeny
2011-11-04 |  09:23:04
bbh: do: Edek - Mikołów Nie "halogeny" (światła p/mgł) tylko dedykowane światła do jazdy dziennej, zespolone w jednym reflektorze ze światłami p/mgł. Ale są to osobne żarówki (halogenowa do p/mgł i zwykła P21 do dziennych).
2012-10-23 |  23:18:31
Pokaż starsze komentarze