X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 KM test

2012-01-09
Strona główna -> Renault -> Grand Scenic

Każdy znajdzie coś dla siebie ponieważ wyświetlacz oprócz kilku trybów kolorystycznych oferuje też różne formy wyświetlania danych. Dodatkowo kierowca sam może zdecydować o takich ustawieniach jak m.in. zamykanie kabiny po starcie, automatycznym uruchamianiu świateł do jazdy dziennej czy automatycznym włączaniu wycieraczki tylnej w trakcie cofania.


Za kierownicą Scenica mamy bardzo wygodną pozycję. Podwyższone zawieszenie gwarantuje też lepszą widoczność. Auto pewnie zachowuje się na krętych drogach, również doskonale pokonuje wszelkie nierówności. Układ kierowniczy pracuje bardzo dobrze, podobnie jak 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Grand Scenic jest dość podatny na mocne podmuchy bocznego wiatru. W trakcie testu zauważyliśmy, że jadąc po mokrej nawierzchni do wnętrza auta dochodzi dźwięk sprawiający wrażenie jakbyśmy nie domknęli drzwi.

 

Wygodnym rozwiązaniem jest też automatyczny hamulec postojowy, który uruchamia się po wyłączeniu silnika. Zastrzeżenia może budzić dość niewygodna lokalizacja włącznika. Umieszczono go za dźwignią zmiany biegów po stronie pasażera.


Spalanie. W trakcie testu przejechaliśmy około 650km. Spalanie w cyklu miejskim w zależności od natężenia ruchu wynosiło od 7,2 do nawet 9,1l na 100km. Testowe Renault wyposażono w system Start/Stop. Można go łatwo włączać i wyłączać korzystając z przycisku po lewej stronie kolumny kierownicy.


Prezentowany Grand Scenic otrzymał znak „Renault eco2”. Informuje on m.in. o tym, że emisja CO2 na 1km wynosi mniej niż 140g (dokładny wynik to 119g) oraz że masa tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu wykorzystana do produkcji auta stanowi więcej niż 7% łącznej masy wszystkich tworzyw sztucznych (dokładny wynik to 14% = 34kg).


Podróżując poza miastem z prędkością nie przekraczająca 90km/h testowy Scenic spalał około 5,3l oleju napędowego na 100km. Prędkość większa o około 20-30km/h i sporo manewrów wyprzedzania wiązały się ze wzrostem spalanie do  7,3l.


Szósty bieg, 155km/h oraz 3.000obr./min to spalanie około 10,5l na 100km.
Bardzo spodobała nam się funkcja komputera pokładowego informująca o dokładnej ilości zużytego paliwa np. od ostatniego uruchomienia silnika.

Wyposażenie i ciekawe rozwiązania. W trakcie kilku dni spędzonych z Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130KM doceniliśmy bardzo wygodną funkcję Renault Hands Free. Zamiast kluczyków mieliśmy do dyspozycji specjalną kartę. Umieszono na niej przyciski do otwierania/zamykania wszystkich drzwi lub pokrywy bagażnika oraz przycisk służący do włączania świateł.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



pawlus: Trochę za ciężkie auto jak na 130 koni. Powinno być ze 160 na taką masę. Spalanie (jak to zwykle bywa) mocno zaniżone przez producenta. Jazda z predkością 80km/h przyklejonym do tira nie powinna być wogóle brana pod uwagę w testach producenckich. Bagażnik faktycznie wygląda pokaźnie. ...rozwiń wejdzie każdy wózek i pewnie niania też :)
2012-01-20 |  12:43:28
re pawlus: do: pawlus co ty opowiadasz :) liczy się moc na nie km, miałem możliwość nim jeździć. Jest w zupełności wystarczający dla auta rodzinnego.
2012-07-30 |  15:17:30
Pigol: W każdym aucie tego typu tylne miejsca są tylko chwytem marketingowym. miejsca nie ma na nich wcale, wszystko po to żeby sie ładnie nazywało - auto 7-osobowe. W zafirze jest to samo. Ściema! Lepiej mogli zrobić głębszy bagażnik.
2012-01-19 |  23:43:30
Wyswietlacz: Moim zdaniem przekombinowany. Widziałem nażywo i wygląda trochę jak ze starej gry komputerowej :)
2012-01-16 |  23:01:33
Missy: wersja grand jest dużo ladniejsza od krotkiego scenica. lampy tylne w scenic grand faktycznie wygadaja super, auto od razu robi sie bardziej masywne. podoba mi sie
2012-01-16 |  23:01:11