X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi 112 KM test, wymiary i dane techniczne

2012-06-08
Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi 112 KM - pogromca kombi

Dla jednych piękny dla innych stylistycznie mało atrakcyjny „zlepek”.

Dla jednych funkcjonalny i rodzinny dla innych zbyt przekombinowany. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu Peugeotowi 308 w wersji kombi.


Stylistyka. Agresywny przód nadaje autu charakteru. Wyjątkowo spodobał nam się kształt reflektorów. Wzrok przyciągają pionowe LED-owe światła do jazdy dziennej rodem z modelu RCZ ładnie spasowane z halogenami i wkomponowane w masywny zderzak.


Patrząc na Peugeota 308 SW z boku zwracamy uwagę na masywne nadkola, szeroki słupek w tylnej części auta ładnie współgrający z zaokrągloną szybą pokrywy bagażnika, wyjątkowo długą i płasko opadającą linię przedniej szyby oraz ładnie wyeksponowane w bocznej części zderzaka halogeny. Lekkości całej sylwetce nadają 17-calowe koła oraz srebrne relingi dachowe.

Tył auta wydaje się dość zwyczajny, żeby nie powiedzieć poprawnie nudny, ale należy zwrócić uwagę, że stylistycznie odbiega od współczesnych aut typu kombi. Duża szyba wkomponowana w masywną klapę ułatwiającą dostęp do bagażnika, czytelne światła. Wiele osób zapytanych o opinię ta temat 308 SW stwierdzało, że bryła, a w szczególności tył tego samochodu delikatnie nawiązuje do tzw. oldtimerów. Cóż, ile osób tyle opinii.


Wnętrze. Nie odkryjemy niczego nowego mówiąc, że samochody „made in France” są wyjątkowo wygodne. Tak też jest w przypadku Peugeota 308 SW. Przednie fotele oferują komfortowe siedziska i dobrze trzymające oparcia. Materiały użyte do wykończenia kabiny są znacznie lepszej jakości niż w Peugeotach sprzed kilku lat. Przełączniki rozmieszczono bardzo intuicyjnie, jedyne zastrzeżenia mogą budzić nieco ukryte włączniki ogrzewania foteli. W testowym samochodzie zastosowano wiele jasnych elementów wykończenia, a do obicia foteli użyto jasnej tkaniny dzięki czemu wnętrze jest bardzo przytulne. Wrażenie przestrzenności oraz jasności dodatkowo potęguje szklany dach oraz wyjątkowo duża przednia szyba.


Białe zegary nie dość że czytelne to jeszcze ciekawie ożywiają deskę rozdzielczą. Wyświetlacz komputera pokładowego podobał nam się już w trakcie testu Peugeota 3008. Nie dość że widać na nim równocześnie trzy wartości, to jeszcze są one pokazane w graficzne ciekawy sposób.

Skórzana kierownica mimo, że wygodna oraz przyjemna w dotyku, to wydaje się dość pusta i duża. Wszystko przez to, że sterowanie radiem czy tempomatem umieszczono na kolumnie kierownicy.


Tylna kanapa, a raczej trzy oddzielnie regulowane fotele zapewnią komfortową podróż trójce dzieci lub dwóm dorosłym osobom. Do dyspozycji pasażerów są składane stoliki z uchwytami na napoje oraz rolety przeciwsłoneczne wbudowane w drzwi.

« < 1 2 3 > »

Komentarze



Gniady: "natomiast wyprzedzanie osobówki jadącej z prędkością około 120 km/h wymaga sporo czasu, co w przełożeniu na bezpieczeństwo bierne wypada dość miernie" Jezeli autor mysli o wyprzedzniu na jednopasmówce jadących 120 km/h to chyba powinno mu się przynajmniej odebrać prawo jazdy.
2012-08-12 |  23:01:30
Magda: do: Gniady jaki pan Gniady przepisowy. w Polsce nawet 20-tonowe tiry jeżdżą po 110 km/h :)))))
2012-08-15 |  21:25:21
kretynofil: do: Magda Im więcej buziek :))))), tym zabawniej będziesz wyglądać po czołówce z mistrzem kierownicy wyprzedzającym na jednopasmówce samochód jadący 120km/h :)))))
2012-09-19 |  13:39:14
Melon: Miałem jazdę próbną 308 ale w krótkiej wersji nadwozia.dokładnie ten sam silnik. moim zdaniem masakra. niby 112 km ale w ogole auto nie jest dynamiczne. start ze swiatel jak furmanka. bylem przekonany ze nie ma w nim turbiny, a tu prosze. jest ale jakas lewa... :)
2012-06-11 |  10:52:10
Kasia - Piła: fajny kolor :)
2012-06-08 |  20:21:03
Bolek i Lolek: nie wiem czy ktos z was kiedys mial okazje zamykac drzwi renault czy peugeota. uczucie jakbysmy zamykali plastikowe pudelko, ktore zaraz sie rozpadnie. az strach myslec co sie dzieje z tymi autami w trakcie wypadkow drogowych
2012-06-08 |  13:38:00
hehe...: do: Bolek i Lolek zamykam drzwi francuzów od wielu lat z największą przyjemnością,ale jak ktoś ma fobie fryca,czy japaneza-jego strata
2012-06-11 |  20:27:29
Pokaż starsze komentarze