Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi 112 KM - pogromca kombi
Dla jednych piękny dla innych stylistycznie mało atrakcyjny „zlepek”.
Dla jednych funkcjonalny i rodzinny dla innych zbyt przekombinowany. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu Peugeotowi 308 w wersji kombi.
Stylistyka. Agresywny przód nadaje autu charakteru. Wyjątkowo spodobał nam się kształt reflektorów. Wzrok przyciągają pionowe LED-owe światła do jazdy dziennej rodem z modelu RCZ ładnie spasowane z halogenami i wkomponowane w masywny zderzak.
Patrząc na Peugeota 308 SW z boku zwracamy uwagę na masywne nadkola, szeroki słupek w tylnej części auta ładnie współgrający z zaokrągloną szybą pokrywy bagażnika, wyjątkowo długą i płasko opadającą linię przedniej szyby oraz ładnie wyeksponowane w bocznej części zderzaka halogeny. Lekkości całej sylwetce nadają 17-calowe koła oraz srebrne relingi dachowe.
Tył auta wydaje się dość zwyczajny, żeby nie powiedzieć poprawnie nudny, ale należy zwrócić uwagę, że stylistycznie odbiega od współczesnych aut typu kombi. Duża szyba wkomponowana w masywną klapę ułatwiającą dostęp do bagażnika, czytelne światła. Wiele osób zapytanych o opinię ta temat 308 SW stwierdzało, że bryła, a w szczególności tył tego samochodu delikatnie nawiązuje do tzw. oldtimerów. Cóż, ile osób tyle opinii.
Wnętrze. Nie odkryjemy niczego nowego mówiąc, że samochody „made in France” są wyjątkowo wygodne. Tak też jest w przypadku Peugeota 308 SW. Przednie fotele oferują komfortowe siedziska i dobrze trzymające oparcia. Materiały użyte do wykończenia kabiny są znacznie lepszej jakości niż w Peugeotach sprzed kilku lat. Przełączniki rozmieszczono bardzo intuicyjnie, jedyne zastrzeżenia mogą budzić nieco ukryte włączniki ogrzewania foteli. W testowym samochodzie zastosowano wiele jasnych elementów wykończenia, a do obicia foteli użyto jasnej tkaniny dzięki czemu wnętrze jest bardzo przytulne. Wrażenie przestrzenności oraz jasności dodatkowo potęguje szklany dach oraz wyjątkowo duża przednia szyba.
Białe zegary nie dość że czytelne to jeszcze ciekawie ożywiają deskę rozdzielczą. Wyświetlacz komputera pokładowego podobał nam się już w trakcie testu Peugeota 3008. Nie dość że widać na nim równocześnie trzy wartości, to jeszcze są one pokazane w graficzne ciekawy sposób.
Skórzana kierownica mimo, że wygodna oraz przyjemna w dotyku, to wydaje się dość pusta i duża. Wszystko przez to, że sterowanie radiem czy tempomatem umieszczono na kolumnie kierownicy.
Tylna kanapa, a raczej trzy oddzielnie regulowane fotele zapewnią komfortową podróż trójce dzieci lub dwóm dorosłym osobom. Do dyspozycji pasażerów są składane stoliki z uchwytami na napoje oraz rolety przeciwsłoneczne wbudowane w drzwi.