Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM - z głową w chmurach
Komfortowa hybryda crossovera z minivanem dedykowana tym, którzy szukają alternatywy dla samochodów typu SUV.
Patrząc na polskie drogi stwierdzamy, że model 3008 nie jest zbyt popularnym Peugeotem w naszym kraju. Dlaczego? Na pierwszy rzut oka wizualnie nie zachwyca, cenowo do najtańszych nie należy. Przyjrzyjmy mu się bliżej.
Stylistyka. Peugeot 3008 jest dłuższy od modelu 308 jedynie o 8,9cm. Uwagę przyciągają duże 18-calowe koła, zwiększony prześwit, a także charakterystyczna sylwetka z mocno opadającą linią dachu. Wyraźnie zarysowane nadkola nadają autu bardziej atletycznego wyglądu. Całość ładnie dopełniają masywne drzwi i aluminiowe dodatki.
Patrząc na auto z przodu mamy wrażenie, że Peugeot 3008 to masywna terenówka, a nie rodzinny crossover czy minivan. Potężny wlot powietrza z charakterystyczną atrapą chłodnicy, wysoko umieszczone logo ładnie nachodzące na maskę, szeroko rozstawione reflektory i duża szyba. Elegancji dodaje srebrne wykończenie dolnej części zderzaka ładnie komponujące się ze srebrnymi bocznymi lusterkami.
Tył auta to duża szyba ładnie wkomponowana w klapę, charakterystyczne światła z daleka przypominające trójkąty równoramienne o nieregularnych podstawach, a także duży zderzak, którego dolną część obudowano czarnym plastikiem i srebrnymi dodatkami.
Wnętrze. Z uwagi na nieco wyższe niż w klasycznej osobówce zawieszenie w modelu 3008 łatwo i wygodnie można zająć miejsce w kabinie, jeszcze łatwiejsze jest wysiadanie z samochodu.
Zostańmy jednak dłużej w przytulnym wnętrzu. Jasno szare obicia drzwi oraz skórzana tapicerka w tym samym kolorze, delikatnie przyciemniony panoramiczny dach sprawiają, że kabina testowego Peugeota 3008 jest bardzo przestrzenna. W upalne dni dach można zasłonić roletą, która automatycznie wysuwa się po naciśnięciu przycisku znajdującego się na masywnym tunelu między przednimi siedzeniami. Na wspomnianym tunelu znalazł się też podłokietnik z olbrzymim i głębokim schowkiem, miejsce na napoje, gniazdo zapalniczki, włącznik hamulca postojowego oraz dźwignia zmiany biegów.
Przednie fotele regulowane w trzech płaszczyznach zapewniają wygodne podróżowanie. Kierowca ma bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Na trasie docenimy wysokie zawieszenie i co za tym idzie doskonałą widoczność do przodu. Przy manewrach na parkingu pomocne okazują się czujniki parkowania i wyświetlacz centralny informujący kierowcę z której strony samochodu znajduje się przeszkoda.