X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda Civic Sport 5D 1.8 i-VTEC 142 KM - test, dane techniczne

2012-12-02
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są bardzo dobrej jakości. Każdy element jest niemal idealnie spasowany, dzięki czemu w Civicu nie ma mowy o dziwnych dźwiękach wydawanych nawet w trakcie jazdy po wybojach. Jeśli jednak miałbym wskazać elementy, które nie do końca przypadły mi do gustu, to wymieniłbym plastik z jakiego wykonano przełączniki radia. Ich chropowatość sprawia, że łapią każdy pyłek, czy drobiny szmatek do czyszczenia kokpitu przez co wyglądają na mocno zakurzone. To samo tyczy się weluru użytego do obicia foteli oraz drzwi. Z jednej strony sprawia on, że w testowym Civicu czujemy się naprawdę komfortowo i przytulnie, z drugiej strony na tapicerce widać najmniejszy okruch, włos czy inne zabrudzenie. Przednie fotele są bardzo wygodne, świetnie sprawdzają się też w trakcie jazdy po krętej drodze. Nienaturalnie wysoka pozycja za kierownicą (mimo maksymalnego obniżenia siedziska)może przeszkadzać zwłaszcza wysokim kierowcom. Nieco sportowy charakter auta podkreślają też chromowe pedały.


Kierowca ma dobrą widoczność niemal we wszystkich kierunkach. Jedynie w trakcie wykonywania tzw. „koperty” manewry mogą utrudniać bardzo szerokie tylne słupki. Wtedy pomocna okazuje się kamera cofania. Szkoda tylko, że testowego auta nie wyposażono dodatkowo w standardowe czujniki cofania.


Tylna kanapa i bagażnik. Pasażerowie nie mogą narzekać na brak komfortu. Olbrzymi atut Hondy Civic 5D to jej funkcjonalność. Pod siedziskiem można zmieścić całkiem spory ładunek. System Magic Seats pozwala na łatwe złożenie samego siedziska, dzięki czemu we wnętrzu auta zmieści się np. spory telewizor czy komoda. Załadunek ułatwią szeroko otwierane drzwi. Bagażnik o pojemności 477 litrów pozwala na zmieszczenie całkiem sporego ładunku. Bardzo dużo miejsca wygospodarowano też pod podłogą w miejscu koła zapasowego, które zastąpiono zestawem naprawczym.

Właściwości jezdne. Testowy egzemplarz wyposażono w benzynową jednostkę napędową o mocy 142 KM współpracującą z precyzyjnie działającą 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Silnik już od najniższych obrotów wydaje przyjemny dźwięk. Prawdziwa uczta dla uszu zaczyna się powyżej 4.000 obrotów. Układ kierowniczy działa bardzo lekko. Dobrze zestrojone zawieszenie pewnie pokonuje nierówności oraz pozwala cieszyć się jazdą Hondą Civic także na wymagającej, krętej drodze. Ważące nieco ponad 1300 kg auto jest bardzo dynamiczne. Nawet z czterema osobami na pokładzie żwawo przyspiesza w przedziałach prędkości 70-130 km/h. Ważne jednak, aby w trakcie tych manewrów obroty nie spadły poniżej 4.000.


Spalanie. W trakcie testu przejechałem około 930 km. Blisko 300 km stanowił cykl miejski, w trakcie którego spalanie wynosiło około 9,3 l. Na krótkich odcinkach spalanie w mieście potrafiło wzrosnąć do 10,5 l. Dodam, że testowe auto wyposażono w system Auto Stop odpowiedzialny za automatyczne wyłączanie silnika np. w trakcie postoju na światłach. Jednostka uruchamia się samoczynnie wraz z naciśnięciem sprzęgła lub wcześniej, gdy silnik jeszcze się dobrze nie rozgrzał. Prezentowana Honda jest jeszcze bardziej ekologiczna, a wszystko za sprawą systemu w Eco Assist. Pomaga on kierowcy w zachowaniu stylu jazdy, który prowadzi do niższego spalania. Wówczas wybrane mechanizmy i elementy wyposażenia przyjmują ekonomiczne nastawy – tak dzieje się z układem klimatyzacji, przepustnicą, czy też automatyczną skrzynią biegów – jeśli samochód jest w nią wyposażony.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



waldek: Kupiłem 1,8 sport z automatem w październiku 2012r. Jazda tym autkiem to sama przyjemność. Na ECO jest żółwikiem ale za to minimalne spalanie. Jak sobie chcę poszaleć dźwignia na "S" i manetkami pod kierownicą wyciągam z tych koników (142 KM ) prawdziwą moc. Auto godne polecenia. Jeżd ...rozwiń żę samochodami od 1986 (fiacik, łada, daihatsu, fiat sienna, ford focus, citroen c4 cupe -wszystkie nowe salonowe ) ale honda to jest to!!!!!
2013-03-28 |  13:10:36
A: Oj! Testujący chyba nawet 2 minut nie poświecił klikaniu po prostym i b.intuicyjnym MENU wyświetlacza. Chociaż niestety nie ma możliwości zrobienia tego w naszym ojczystym języku!!! Kolor wyświetlacza można bardzo łatwo zmienić (moim zdaniem niebieski komponuje się najlepiej z resztą ...rozwiń świecidełek). Ba! można sobie nawet własna tapetę wgrać przez USB. Tak samo nie jest większym problemem wyświetlenie oczekiwanego zasięgu.
2013-01-10 |  04:05:15
Turbo: fajny samochód, niestety wszystko psuje wołowaty silnik :( Nie jedzie w ogóle na niskich obrotach, a nawet przyduszony ma się nijak do dawnych Hond czy jednostek turbodoładowanych konkurencji....szkoda....
2012-12-10 |  08:43:51
Bambini: nie wiem czy wersja sedan nie jest fajniejsza. jezdzilem civic i faktycznie wszystko jest tak ładnie wykończone, nie ma trzasków i innych tam negatywnych atrakcji
2012-12-03 |  12:21:25
Pokaż starsze komentarze