X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Subaru Forester 155 KM,  test silnika 2.0

2011-09-24
Strona główna -> Subaru -> Forester -> 2 (2002-2008)

Subaru Forester 155KM - godny pozazdroszczenia

Jak Forester to koniecznie lasy, błoto i bezdroża, ale w trakcie naszego testu nie zapomnieliśmy też o cyklu miejskim czy jeździe na autostradach.

Przyjrzyjmy się bliżej testowemu egzemplarzowi. Prezentowany Forester został wyprodukowany w 2006 roku. Wyposażony jest w silnik 2.0 typu boxer o mocy 155 KM (116 kW). Samochód od nowości jest użytkowany przez jednego właściciela i dotychczas przejechał około 91.000km.

Stylistyka. Subaru Forester to jeden na najwyraźniej zdefiniowanych samochodów. Nikt nie przechodzi obok niego obojętnie. Auto bardzo się podoba, albo budzi negatywne odczucia. Na pierwszy rzut oka widzimy solidne auto ze zwiększonym prześwitem (205mm), które sprawdzi się w bardziej wymagającym terenie, jak i w długiej trasie.

 

Patrząc na Forestera z przodu widzimy obszerne reflektory, ładnie wkomponowany grill, a pod nim masywny zderzak. Uwagę przyciągają też duże lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami. Sylwetka Forestera to duża maska budząca poczucie bezpieczeństwa, duże drzwi z obszernymi oknami pozbawionymi obramowania, delikatnie wkomponowane relingi dachowe i charakterystyczny, ścięty tył. Uroku dodają 16-sto calowe koła.


Tył prezentowanego Subaru to duża szyba ładnie współgrająca z klapą bagażnika, czytelne światła i masywny zderzak z charakterystycznym dyfuzorem.

Wnętrze. Na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo surowe i mało przytulne, jednak już po kilkunastu przejechanych kilometrach przekonujemy się, że każdy detal został przemyślanie rozmieszczony, a kabina Forestera jest bardzo komfortowe. Dzięki dużemu szyberdachowi wnętrza wydaje się jeszcze bardziej przestrzenne. Zegary są czytelne, a materiały użyte do wykończenia auta mimo, że mogłyby być lepszej jakości nie budzą większych zastrzeżeń.


Duży plus za doskonałą widoczność. Składają się na nią obszerne okna oraz wyższa niż w klasycznej osobówce pozycja za kierownicą.


Dość płytki bagażnik i jego 397 litrów pojemność nie zachwyca. Dodatkowo przestrzeń mocno ograniczają masywne nadkola. Sytuacja nieco poprawia się w momencie, gdy złożymy oparcie tylnej kanapy. Wówczas do dyspozycji mamy 1629 litrów.


Napęd. Włączamy silnik. Poezja dla uszu. Już sam dźwięk jednostki napędowej informuje nas o usportowionym charakterze auta. Mała dźwignia zmiany biegów, duże koło kierownicy początkowo sprawiają wrażenie, jakbyśmy siedzieli w jakimś starszym samochodzie. Do tego praca skrzyni biegów początkowo sprawia wrażenie dość opornie działającej, po chwili jednak zapominamy o drobnej niedoskonałości.

 

Ważący 1390 kg Forester rozpędza się bardzo żwawo. Według producenta setka na liczniku pojawi się po 9,7 sekundy. Jednostka napędowa jest bardzo elastyczna, dzięki czemu kierowca nie jest zmuszony do częstej zmiany biegów, jednak największa frajda z jazdy Foresterem pojawia się, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 3.000 obrotów na minutę. Prędkość maksymalna Forestera 116kW to 197km/h. Nam na niemieckiej autostradzie udało się pokonać tę wartość o ponad 15 km/h. Również wyprzedzanie Subaru Foresterem to czysta przyjemność.


W trudnym terenie pomocny okazuje się reduktor, dzięki któremu samochód bez problemu „wygrzebuje” się z błota, czy piachu. Należy jednak pamiętać, aby dźwignia reduktora była w pełni wysunięta ku górze lub opuszczona do końca na dół.


Jeżdżąc po leśnych wysuszonych drogach zachwycaliśmy się bardzo dobrze działającym zawieszeniem. Auto pewnie pokonuje nierówności, a pasażerowie nie odbijają się od ścian wnętrza kabiny. W trakcie wolniejszej jazdy bo grząskim i mokrym terenie miejscami mieliśmy wrażenie, że podróżujemy rasową terenówką jak np. Nissan Patrol.


Na trasie Forester pokazuje swoje drugie oblicze. Auto mimo wyżej zamieszczonego środka ciężkości pewnie trzyma się drogi, a komfort jazdy nie odbiega znacząco od komfortu znanego z osobowych limuzyn.


Spalanie. W trakcie naszego testu pokonaliśmy 1450 km. W cyklu miejskim 155-konne Subaru spalało około 14 litrów benzyny na 100 km. W trasie przy płynnej jeździe nie przekraczającej 110 km/h spalanie wyniosło około 7,8 litra. Gdy podróżujemy bardziej agresywnie przekraczamy wspomniane 110 km/h to spalanie potrafi wzrosnąć do 12 litrów na 100 km. Dość duże spalanie w połączeniu z 60-litrowym zbiornikiem paliwa sprawiają, że na stacji musimy meldować się średnio co 450-500 km.

Podsumowanie. Subaru Forester to idealny samochód dla aktywnych osób ceniących indywidualizm, komfort i funkcjonalność. Forester jest idealny na wypad na narty, rowery czy po prostu z dziećmi do lasu. Dość duże spalanie w pełni rekompensują osiągi Forestera.


Orientacyjna wartość testowego Forestera to 48.000 PLN.

 

Dane techniczne:

  • Pojemność silnika: 1994 ccm
  • Max moc/obroty: 155KM /6400obr
  • Prędkość maksymalna: 197 km/h
  • Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek
  • Masa własna: 1390 kg
  • Ładowność: 490 kg
  • Pojemność bagażnika: 387/1629 litrów
  • Rozmiar ogumienia: 215/60 R16
  • Pojemność zbiornika paliwa: 60 litrów
  • Dł/szer/wys: 4485/1735/1590 mm
  • Rozstaw osi: 2525 mm
  • Prześwit: 205 mm
  • Średnica zawrracania: 10,6 m

 

źródło: 7doSetki.pl

Komentarze



Narciarz: Trochę toporny środek ale auto super. silnik rewelacja
2011-09-24 |  02:10:55
Natala: Jeżdżę podobnym. Jestem drobną kobietą, a mojej Subarynie świetnie się czuję. Do tego wielki plus za to, że z Foresterem żadna zima nie jest straszna. Można parkować nawet na zaspach. Fotografowi gratuluję fotek, są super. pozdrawiam Nati
2011-09-24 |  02:09:44
Banan: to Subaru Forester jest dużo ładniejsze od najnowszego. projektanci spaprali temat i stworzyli auto jakich tysiące na drogach.
2011-09-24 |  02:07:30