X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda City dane techniczne i spalanie

Strona główna -> Honda -> City -> 5 (2008-dziś)

 



Jednostka napędowa, o pojemności 1339 cm3 i mocy maksymalnej 100KM (przy 6 000 obr./min), wytwarza maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4 800 obr./min. – w porównaniu z poprzednią jednostką i-DSI o mocy maksymalnej 83 KM i maksymalnym momencie obrotowym 119 Nm.

Przekładnia. Honda City została wyposażona w zmodyfikowaną, 5-biegową przekładnię manualną znaną z poprzedniego modelu. Poszczególne jej przełożenia zostały zoptymalizowane pod względem osiągów i zużycia paliwa.

Zmieniono skok pedału sprzęgła, zastosowano karbonowe synchronizatory drugiego i trzeciego biegu, które minimalizują obciążenia związane z przełączaniem biegów, osiągnięto większą precyzję działania dzięki zredukowaniu inercji tarczy sprzęgła oraz usprawniono drogi prowadzenia drążka.

Podwozie. Oprócz zastosowania mocniejszych silników, ulepszenia materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz wprowadzenia szeregu zmian w zawieszeniu, nowa Honda City oferuje większy komfort podróżowania i lepsze właściwości jezdne. Zwiększenie sztywności nadwozia pozwoliło na pewniejsze prowadzenie oraz bardziej sprężyste wybieranie nierówności.

Zmiany objęły głównie wydłużenie rozstawu osi i poszerzenie rozstawu kół - co wpłynęło pozytywnie na stabilność pojazdu - oraz unowocześnienie układu kierowniczego i zawieszenia, które mimo licznych zmian w geometrii zachowało układ znany z poprzednika. Pomimo zwiększenia wymiarów nowego City, średnica zawracania pomiędzy krawężnikami nie zmieniła się w stosunku do poprzedniego modelu i wynosi 10,7 metra. Umożliwia to łatwe manewrowanie w mieście.

Technologie bezpieczeństwa
Systemy bezpieczeństwa aktywnego
Nowy CITY został wyposażony w systemy bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają kierowcy zapanować nad pojazdem.
System ABS stabilizuje pojazd podczas hamowania i pomaga kierowcy ominąć przeszkodę znajdującą się na drodze. Układ EBD elektronicznie rozdziela siłę hamowania pomiędzy koła przednie i tylne w zależności od obciążenia, dbając o optymalne hamowanie w każdej sytuacji.

Systemy bezpieczeństwa pasywnego
Zastosowana w nowym modelu technologia kontroli siły przeciążenia - G-Force Control Technology -  redukuje obrażenia pasażerów, kierując poza przedział pasażerski energię uderzenia  w razie wypadku. Poziom bezpieczeństwa podniósł się dzięki przeprowadzanym przez Hondę testom zderzeniowym w naturalnych warunkach, włączając w to testy zderzeniowe dwóch pojazdów w pierwszym na świecie zamkniętym obiekcie testowym. Chroniąc pasażerów i nadwozie samochodu, systemy Hondy powodują jednocześnie mniejsze uszkodzenia innych pojazdów biorących udział w kolizji.

Odpowiedzialność za środowisko naturalne. Oprócz zastosowania przepływomierza powietrza, w nowym CITY umieszczono podwójny system kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej z czujnikiem LAF (Linear Air-Fuel) oraz sondą lambda. Układ umożliwia spełnienie normy czystości spalin Euro-4 i jeszcze wydajniej oczyszcza gazy wydechowe pomimo mniejszej ilości metali w katalizatorze.

Tam, gdzie to było możliwe, Honda zredukowała lub wyeliminowała wykorzystanie ołowiu, chromu sześciowartościowego, PVC (polichlorku winylu), kadmu oraz innych szkodliwych substancji.

 

źródło: Honda

« < 1 2 > »