łącząc siły z firmą McLaren, która ma swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii.
Honda będzie odpowiedzialna za opracowanie, produkcję i dostarczenie układu napędowego, łącznie z silnikiem oraz systemem odzysku energii, natomiast McLaren opracuje i wyprodukuje podwozie bolidu oraz pokieruje nowym zespołem o nazwie McLaren Honda.
W świetle nowych przepisów F1 obowiązujących od 2014 roku bolidy muszą być wyposażone w turbodoładowane silniki V6 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemy odzysku energii. Honda motywuje swoją decyzję dotyczącą powrotu do rywalizacji na torze możliwością rozwoju jednostek napędowych i sprawdzenia ich osiągów w bezpośredniej rywalizacji. W całej swojej historii Honda z ogromnym zaangażowaniem dążyła do zwiększania wydajności swoich silników spalinowych, natomiast w ostatnich latach rozwijała pionierskie układy napędowe, jak na przykład układy hybrydowe. Udział Hondy w wyścigach Formuły 1 po wprowadzeniu nowych przepisów zaowocuje większymi osiągnięciami w tym zakresie. Dodatkowo, nowa generacja inżynierów japońskiej firmy doświadczy emocji związanych z uczestnictwem w wyścigach F1.
Komentując to ekscytujące wydarzenie, Takanobu Ito, prezydent i dyrektor zarządzający Honda Motor Co., Ltd. powiedział: Honda już od początku swojego istnienia podejmuje wyzwania związane z rywalizacją w sportach motorowych. Nasza firma może poszczycić się długą tradycją w opracowywaniu zaawansowanych technologii oraz pielęgnowaniu nowych talentów poprzez uczestnictwo w najbardziej prestiżowych na świecie seriach wyścigów samochodowych. Nowe przepisy F1 zwracające uwagę na parametry ekologiczne są bodźcem do opracowania nowych zaawansowanych rozwiązań technicznych, z którymi wiążemy ogromne nadzieje, biorąc udział w Mistrzostwach Świata. Szanujemy decyzję FIA*1 odnośnie wprowadzenia nowych przepisów, które są niezwykle restrykcyjne, a jednocześnie atrakcyjne dla producentów, którzy pracują nad rozwiązaniami technicznymi przyjaznymi środowisku oraz dla Formula One Group*2, która przekształciła wyścigi F1 w sportowe widowisko motoryzacyjne najwyższych lotów wspierane przez entuzjastycznych fanów. Chcielibyśmy podziękować panu Jeanowi Todtowi, prezydentowi FIA*1, oraz panu Berniemu Ecclestone’owi, dyrektorowi zarządzającemu Formula One Group, którzy umożliwili nam udział w wyścigach Formuły 1. Hasło Hondy brzmi “The Power of Dreams” (potęga marzeń). Slogan ten reprezentuje nasze dążenie do spełnienia marzeń we współpracy z naszymi klientami i fanami. Wspólnie z McLarenem, jednym z najbardziej uznanych konstruktorów w F1, Honda rozpocznie nowy rozdział w swojej historii wyścigów F1.
Martin Whitmarsh, dyrektor zarządzający McLaren Group Limited powiedział: McLaren i Honda to synonimy sukcesu w Formule 1, dlatego ciężar odpowiedzialności za przyszłe osiągnięcia obu firm spada na nasze barki. Jesteśmy jednak ambitni i chcemy udowodnić, że zespół McLaren Honda może wspiąć się na szczyt w wyścigach F1. Nasze firmy szczycą się bogatą tradycją, którą chcemy kultywować.
Jean Todt, prezydent FIA powiedział: Cieszę się, że Honda podjęła decyzję o powrocie do Formuły 1 w sezonie 2015. Wprowadzenie w przyszłym roku silnika V6 o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem odzysku energii to ekscytujące wyzwanie, demonstrujące wizję przyszłości sportów motorowych. Jestem przekonany, że w najbliższych latach Honda będzie wymagającym przeciwnikiem.
Bernie Ecclestone, dyrektor zarządzający Formula One Group powiedział: Z radością witam Hondę w świecie Formuły 1. Silniki tworzone przez ekspertów Hondy oraz zamiłowanie firmy do sportów motorowych to najlepsze cechy, jakie powinien posiadać zespół rywalizujący w F1.
*1 Fédération Internationale de l’Automobile (Międzynarodowa Federacja Samochodowa)
*2 Formula One Group to wspólna nazwa wielu firm wchodzących w skład organizacji, która zarządza wyścigami Formuły 1, włączając w to Formula One Administration (FOA), która zarządza prawami handlowymi oraz Formula One Management (FOM), która prowadzi działania promocyjne i marketingowe.
Historia udziału Hondy w wyścigach F1:
– 1964 – 1968: Zespół Hondy tworzący zarówno silnik, jak i podwozie bolidu
– 1983 – 1992: Dostawca silników (zdobywca tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców i konstruktorów cztery lata z rzędu od 1988 do 1991 roku)
– 2000 – 2005: Dostawca silników i współtwórca podwozia bolidu
– 2006 – 2008: Zespół Hondy tworzący zarówno silnik, jak i podwozie bolidu
źródło: Honda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.