Nowy, niewielki silnik wysokoprężny Hondy

Silnik o mocy maksymalnej 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm (przy 2000 obr./min.) trafi pod maskę modelu Civic na początku 2013 roku. Jednostka emituje zaledwie 94 gramy CO2 na kilometr oferując niski poziom spalania i ponadprzeciętne osiągi.

„Głównym założeniem filozofii Earth Dreams Technology jest uzyskanie dobrych parametrów ekologicznych przy zachowaniu dynamicznych osiągów, z których słynie Honda,” powiedział Suehiro Hasshi, lider projektu wszystkich europejskich wersji Hondy Civic, łącznie z odmianą 1,6 l i-DTEC. „Ważne jest też, aby nasze samochody dawały kierowcom dużą radość z jazdy.”

„Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw,” dodaje Tetsuya Miyake, lider projektu silnika 1,6 l i-DTEC. „Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja.”

„Opracowanie tego silnika wiązało się z zastosowaniem inteligentnych i ekologicznych technologii,” powiedział Suehiro Hasshi. „Skupiliśmy się na usprawnieniu wielu pojedynczych aspektów, które w połączeniu dały zamierzony efekt. To właśnie istota i piękno filozofii Earth Dreams Technology.”

Silnik 1,6 litra i-DTEC został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających „czystych” jednostek wysokoprężnych. Nowy diesel – produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu – będzie ważnym ogniwem europejskiej strategii sprzedaży Hondy. Dlatego firma uruchomiła w HUM dedykowaną linię produkcyjną, na której można wytworzyć do 500 sztuk jednostek dziennie. Oznacza to, iż w cyklu dwuzmianowym, co 138 sekund powstaje jeden gotowy silnik. Nowa linia będzie wykorzystywana zarówno do produkcji jednostki 1,6 l i-DTEC, jak i silnika 2,2 l i-DTEC.

W roku 2013 jednostka 1,6 litra i-DTEC uzupełni również gamę modelową nowej Hondy CR-V (produkowanej w HUM), natomiast w przyszłości filozofia „Earth Dreams Technology” będzie stanowiła podstawę konstrukcji wszystkich silników Hondy.

CZYTAJ DALEJ  Ford Escort Concept

 

Wysokie osiągi, niska emisja:
Moc maksymalna: 120 KM przy 4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 300 Nm przy 2000 obr./min.
Zużycie paliwa (średnio w cyklu EU): 3,6 l/100 km
Emisja CO2: 94 g/km

 

źródło: Honda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *