System aktywnego hamowania w ruchu miejskim działa przy prędkościach jazdy poniżej 30km/h*. System korzysta z laserowego czujnika (LIDAR) umieszczonego w górnej części przedniej szyby, przeznaczonego do wykrywania sytuacji grożących niemal pewną kolizją. Gdy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim zidentyfikuje sytuację**, która z dużym prawdopodobieństwem może skończyć się kolizją, zostają uruchomione ostrzeżenia dźwiękowe i optyczne informujące o tym kierowcę. Jeśli kierowca nie podejmie działań zapobiegających kolizji, system automatycznie uruchomi hamulce samochodu.
System aktywnego hamowania w ruchu miejskim chroni także kierowców przed przypadkowym przyspieszaniem przy prędkościach mniejszych niż 10 km/h* lub przy ruszaniu. Jeżeli przeszkoda znajdzie się w odległości do 4 metrów* przed pojazdem, a system uzna, że kierowca zbyt mocno nacisnął na pedał przyspieszenia, na przykład naciskając go przez pomyłkę zamiast pedału hamulca, uruchomione zostaną dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia. Następnie system aktywnego hamowania w ruchu miejskim ograniczy moc silnika w celu zmniejszenia prędkości pojazdu.
City-Brake Active System po raz pierwszy pojawi się w nowej generacji modelu Honda Fit, który zadebiutuje na rynku japońskim jeszcze w tym roku.
Zaangażowanie Hondy w poprawę bezpieczeństwa określane przez firmę terminem „Bezpieczeństwo dla wszystkich” oznacza, że Honda będzie wyposażać swoje samochody i motocykle w najbardziej zaawansowane i skuteczne w działaniu systemy bezpieczeństwa. Wyznaczonym przez Hondę celem jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim, którzy korzystają z dróg w dzisiejszym nieustannie przemieszczającym się społeczeństwie.
* Prędkość orientacyjna
** W szczególnych warunkach jazdy i / lub warunkach pogodowych, system może nie być w stanie prawidłowo rozpoznać sytuacji na drodze.
źródło: Honda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.