X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw passat b5 2.5 tdi 4motion, dane techniczne, test

2010-06-11
Strona główna -> Volkswagen -> Passat -> B5 (2000-2005)

Volkswagen Passat 2.5TDI 4Motion - emotion

Mocny, dynamiczny silnik, duże, komfortowe wnętrze i napęd na cztery koła. Polecamy test VW Passata B5 z 2002 roku.

Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach. O jego solidności świadczy choćby fakt, że do dziś można spotkać na ulicach około 20-letnie egzemplarze.
Nasz testowy samochód jest trochę młodszy. Wyprodukowano go w 2002 roku i został wyposażony w 150-konny silnik V6 2.5TDI. Dodatkowym atutem jest napęd na cztery koła 4Motion. Przebieg auta to 278.000km, a średnia rynkowa wartość wynosi 29.000 PLN.

Stylistyka. Dla jednych kierowców nudny i pozbawiony jakiegokolwiek polotu, dla innych jeden z najładniejszych obecnie produkowanych samochodów. Generacja B5 posiada zwartą i solidną bryłę, spokojną, ale dzięki temu ponadczasową linię. Długość testowego Passata to ponad 470cm co czyni go jednym z większych aut w segmencie D.

Wnętrze. Bardzo przestronne, wykonane z materiałów dużo lepszej jakości niż np. w Passacie B3. Zegary na desce rozdzielczej bardzo czytelne i w naszym odczuciu przyjemnie podświetlone błękitnym kolorem. Przyciski oraz wskazówki świecą się na czerwono. Każdy z przełączników znajduje się we właściwym miejscu, jednak nie do końca podoba nam się układ środkowej części deski rozdzielczej, na której zamieszczono radio oraz sterowanie climatronic.
Passat B5 w wersji sedan oferuje obszerny bagażnik o pojemności 475 litrów, który dodatkowo można powiększyć do 800 litrów składając tylną kanapę.

Ruszamy. Według producenta VW Passat B5 2.5TDI przyśpiesza od 0 do 100km/h w niespełna 10 sekund, co jak na ważące 1,5 tony auto jest dobrym wynikiem.
6-biegowa skrzynia biegów pracuje bardzo lekko, a jednostka napędowa jest wyjątkowo elastyczna. Prawdziwa radość z jazdy testowym Passatem zaczyna się po przekroczeniu 1700-1800 obrotów, gdy wyraźnie da się odczuć włączenie turbosprężarki. Jednak już w trakcie startu czujemy właściwości 4Motion i bardzo równe i mocne przyspieszanie.
Wyprzedzanie testowym Passatem nawet przy niemal pełnym obciążeniu nie stanowi większego problemu. Bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się być szósty bieg, który szczególnie przydaje się w trakcie jazdy po autostradzie. To właśnie dzięki niemu podróżując po autostradach możemy znacznie zredukować obroty silnika, np. przy prędkości 160km/h obrotomierz wskazywał około 3000 obrotów na minutę.


Zgodnie z danymi producenta testowy Passat jest w stanie rozwinąć prędkość blisko 210km/h. My bez większych problemów rozpędziliśmy prezentowanego Passata do 195km/h.

Zawieszenie i komfort podróżowania. Podróżowanie Passatem to czysta przyjemność. Samochód bardzo dobrze pokonuje wszelkie nierówności, a także wzorowo zachowuje się w zakrętach. Tu docenimy napęd 4x4, dzięki któremu czujemy, że auto perfekcyjnie porusza się po wyznaczonym torze. Nie ma tu mowy o jakiejkolwiek podsterowności. Wnętrze auta jest bardzo dobrze wyciszone, a plastiki użyte do wykończenia zostały odpowiednio dopasowane, dzięki czemu w trakcie jazdy do uszu nie docierają dziwne trzaski. Jedyny niepokój budziły w nas dziwne odgłosy dochodzące z zawieszenia jak widać nie przystosowanego to polskich i wyjątkowo dziurawych dróg. Jak się później okazało testowy Passat był tuż przed wizytą w serwisie.

Spalanie. Dystans jaki pokonaliśmy prezentowanym samochodem w trakcie jazd testowych to 2100km. Passat w trakcie szybkiej jazdy po autostradzie spalił około 10l oleju napędowego na 100km. Cykl miejski to spalanie na poziomie 12 litrów.

 

Podsumowanie. Wady, które dostrzegliśmy w trakcie podróży testowym Passatem to stosunkowo wysokie jak na silnik diesla spalanie i może nie do końca podobająca nam się kultura pracy silnika, a także zbyt delikatne na polskie drogi zawieszenie. W naszym odczuciu dużo ciekawszą, trwalszą i bardziej ekonomiczną jednostką napędową jest nico słabszy silnik o pojemności 1.9TDI osiągający moc 130KM.


Zalety to bez wątpienia wysoki komfort podróżowania, elastyczna jednostka napędowa, bardzo przydatny system 4Motion, solidność wykonania, atrakcyjna linia nadwozia i bardzo dobrze oświetlające drogę reflektory ksenonowe.


Volkswagen Passat ma tyle samo zwolenników co przeciwników, jednak według nas jest to samochód wart zainteresowania.

 

 

źródło: 7doSetki.pl

Komentarze