Prawdziwa frajda zaczyna się powyżej 2000 obrotów, gdy wyraźnie da się odczuć działanie turbiny. Słychać wtedy charakterystyczny syk oraz bardzo przyjemny dla uszu pomruk silnika.
Wyprzedzanie nawet na zatłoczonych polskich drogach ważącym 1320kg Audi A3 to sama przyjemność. Jadąc 90km/h tuż przed manewrem redukcja na trzeci bieg, silnik osiąga wyższe obroty i jest w stanie bardzo dynamicznie rozpędzić Audi z trzeba osobami na pokładzie nawet do 160km/h.
Na autostradzie testowe A3 osiągnęło 220km/h, jednak jest to już stanowczo za duża prędkość na auto, którego długość to 415,2cm.
W trakcie testów stwierdziliśmy, że Audi z silnikiem 1.8T powinno być wyposażone w 6-biegową skrzynię. Prezentowane A3 posiada 5 biegów i już przy około 120km/h osiąga dostatecznie wysokie obroty by wrzucić kolejny bieg, który w znacznym stopniu obniżyłby obroty silnika, a co za tym idzie hałas w kabinie pasażerskiej. Niższe obroty to także mniejsze spalanie, ale o tym za chwilę.
Zawieszenie i komfort jazdy. Audi A3 bardzo dobrze pokonuje nierówności. Jedynie poprzeczne przeszkody wywołują delikatne bujanie się auta. Ostre zakręty pokonuje ze sportowym zacięciem, a wszystko za sprawą nieco twardszego zawieszenia. Podróżując w dwie osoby ma się wrażenie, że A3 to średniej wielkości limuzyna. Pozytywnie zaskoczył nas także brak jakichkolwiek trzasków plastikowych elementów wykończenia wnętrza.
Spalanie. W trakcie testów Audi A3 1.8T pokonaliśmy około 2500km. Początkowo byliśmy przekonani, że Trójka na trasie przy płynnej jeździe z prędkością około 100km/h „pożre” 10l benzyny. Rzeczywistość okazała się bardziej łaskawa gdyż auto spalało średnio 7,9l na 100km. Dynamiczna jazda, częste manewry wyprzedzania i prędkość około 130-140km/h to spalanie rzędu 9,5l/100km. W zatłoczonym mieście, z włączoną klimatyzacją Audi spala 11,5l.
Podsumowanie. Mankamenty, które dostrzegliśmy, to odpadająca okleina włącznika świateł oraz niektórych przycisków sterujących klimatyzacją. Kolejna dość istotna sprawa to słabe reflektory soczewkowe. Być może A3 z lampami ksenonowymi lepiej doświetla drogę w trakcie nocnej jazdy. I dający się odczuć w trakcie jazdy po autostradzie brak szóstego biegu.
Plusy to bez wątpienia solidność wykonania, wysokiej jakości materiały użyte we wnętrzu A3, bardzo dynamiczna jednostka napędowa, w naszym odczuciu także względnie oszczędna jak na oferowane osiągi. Testowe A3 oferowało także bardzo bogate wyposażenie poprawiające komfort jady.
źródło: 7doSetki.pl