Ford Focus 1.6 16V 100KM – jak przyklejony

Nasz testowy Focus wyprodukowany został w 2006 roku, wyposażony jest prawdopodobnie w najpopularniejszy w Polsce silnik benzynowy Forda o pojemności 1.6l. Jednostka osiąga moc 100KM i według producenta powinna rozpędzić ważącego prawie 1100kg Focusa do 185 km/h. Auto dotychczas przejechało 75.000km.

Linia nadwozia auta jest bardzo charakterystyczna i nam akurat bardzo przypada do gustu, gdyż podkreśla nieco usportowiony charakter samochodu i tworzy zwartą bryłę. Na plus oceniamy także zmiany w wyglądzie testowego Focusa w stosunku do pierwszej generacji. Np. przód auta jest bardziej masywny i agresywny, a duże wloty powierza i obszerny zderzak w połączeniu z ciekawie zwartymi reflektorami nadają Focusowi sportowego charakteru.
Cóż, najwyraźniej druga generacja Focusa bardziej nam się podoba od pierwszej, bo tyła auta testowego także uważamy za korzystniejszy.


Zaglądamy do wnętrza auta.
Siedząc za kierownicą od razu widzimy, że materiały plastikowe mogłyby być nieco lepszej jakości. Mimo to deska rozdzielcza jest funkcjonalna i przejrzysta, a każdy przełącznik w zasięgu ręki. Producent pomyślał o wielu praktycznych schowkach. Czteroramienna kierownica mino, że nie jest wykonana ze skóry jest całkiem wygodna.
Tylna kanapa oferuje pasażerom wystarczająca ilość miejsca jak na auto z segmentu C. Jedynie pasażerowie powyżej 185cm wzrostu mogą odczuwać pewien dyskomfort wywołany małą ilością miejsca nad głową. Zakładając jednak, że autem podróżuje klasyczna rodzina 2+2 oceniamy, że powinno być ono dla niej wystarczająco wygodne. Jeśli jednak wspomniana rodzina planuje np. zapakowanie wózka dziecięcego, to raczej powinna zaopatrzyć się w bagażnik dachowy lub po prostu w Focusa kombi. Prezentowany egzemplarz dysponuje przestrzenią bagażową o pojemności 385l. Po złożeniu tylnej kanapy zyskujemy 1247l.

Widoczność przez przednią szybę jest bardzo dobra, natomiast z uwagi na dość mocno ściętą linię tylnej szyby mamy pewne ograniczenia widoczności w tył, ale  nie stanowi to większego problemu przy samochodzie, którego długość wynosi około 434cm.

CZYTAJ DALEJ  Citroen AX 1.1 o mocy 60 KM - powrót do przeszłości

 

Uruchamiamy silnik. Jednostka pracuje bardzo przyjemnie, a wnętrze auta jest dobrze wytłumione.

 

Ruszamy…
Pięciostopniowa skrzynia biegów pracuje bez zarzutów.


Układ jezdny Focusa podobnie jak w generacji poprzedniej jest bardzo dobry, auto doskonale prowadzi się nawet w trakcie pokonywania ciasnych zakrętów i sprawia wrażenie jakby jechało po torach. Dobrze razie sobie także z pokonywaniem nierówności. Jedynie od czasu do czasu do naszych uszu dociera nieprzyjemny trzask niektórych wewnętrznych elementów samochodu, ale jak wiadomo do wszystkiego można się przyzwyczaić.


Fotele wykonane z przyjemnych materiałów zapewniają komfortowe podróżowanie i dobrze trzymają w trakcie pokonywania ciasnych zakrętów.


Jednostka napędowa jak na 100KM jest bardzo dynamiczna, a po przekroczeniu 2500 obr/min do wnętrza kabiny trafia bardzo przyjemny dla ucha pomruk silnika. Także od 2500 obr/min nasz testowy Focus staje się bardziej dynamiczny.

 

Układ hamulcowy wyposażony w system ABS działa bez zarzutów.


Ford potrafi zaskoczyć. Przekonaliśmy się o tym, gdy w trakcie testów na jednym z nocnych postojów gdzieś w okolicach Salzburga chcieliśmy uzupełnić płyn do spryskiwaczy. Na próżno szukaliśmy dźwigni otwierającej pokrywę silnika umieszczonej gdzieś pod kolumną kierownicy. Zapomnieliśmy o oryginalnym rozwiązaniu stosowanym także w Mondeo polegającym na otwieraniu maski kluczykiem, który należy włożyć w zamek znajdujący się pod ruchomym znaczkiem Ford umieszczonym na kracie chłodnicy. Ciekawa  nocna przygoda, dzięki której z pewnością będziemy pamiętali jak otworzyć pokrywę silnika w Fordach.

 

W trakcie naszych testów przejechaliśmy Focusem około 2400km. Spalanie w trasie przy płynnym ruchu autostradowym z prędkością około 140km/h wyniosło średnio 7,3l benzyny na 100km. W trakcie jazdy miejskiej auto spalało około 9,5l benzyny na 100km.


Podsumowując, Ford Focus nie wymaga specjalnej reklamy, gdyż w naszym kraju ma już bardzo szerokie grono sympatyków. Focusa w wersji benzynowej można nabyć w bardzo  atrakcyjnej cenie, zyskując tym samym dobry i nowoczesny rodzinny samochód dający radość jazdy.

CZYTAJ DALEJ  VW Caravelle T5 2.0 TDI 140 KM 4Motion - solidny twardziel


Średnia wartość rynkowa testowanego auta wynosi 31.000 PLN.

 

źródło: 7doSetki.pl

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *