Najmocniejsza Astra wszechczasów

nadejdzie w 2012 r. w postaci wyczynowej wersji OPC (Opel Performance Center). Astra OPC napędzana jest mocnym, benzynowym silnikiem turbo o pojemności 2l z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią. Jednostka ta rozpędza Astrę OPC maksymalnie do 250 km/h. Nigdy wcześniej Astra nie była tak szybka.

Całe podwozie tego sportowego samochodu zostało zaprojektowane z myślą o bezkompromisowej, szybkiej jeździe. Zgodnie z najlepszymi tradycjami OPC, samochód ten został poddany testom i dopracowany na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nürburgring w Niemczech. Został on szczególnie dopracowany pod kątem dynamiki poprzecznej i przyczepności do nawierzchni. Podstawą tego wszystkiego jest wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut. Oprócz tego Astra OPC wykorzystuje również w pełni adaptacyjny system FlexRide, sterujący właściwościami podwozia. Podwozie FlexRide pozwala kierowcy zaostrzyć charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu.

 

Może on tego dokonać poprzez naciśnięcie przycisku „Sport” i „OPC”. Jednakże model OPC idzie o jeden duży krok dalej. Na jego przedniej osi zamontowany został dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu wariant OPC jest jeszcze bardziej stabilny i odznacza się większą przyczepnością do nawierzchni podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach. „Opracowaliśmy nowy pakiet, który przekona nawet najbardziej wytrawnych kierowców sportowych – nie tylko na torze Nürburgring,” – powiedział Wilkenhock, legenda sportów motorowych. Wysokiej jakości układ hamulcowy wykonany przez prestiżowego producenta, firmę Brembo, zapewnia dobrą skuteczność hamowania i maksymalną stabilność, nawet w sytuacjach dużego nacisku.

Ekskluzywne nadwozie Astry GTC w wersji OPC jest wyrazem czystego zamiłowania do mocy i prędkości. Dzięki swojemu wyścigowemu wyglądowi, Astra GTC jest jak dotąd najbardziej emocjonalnym przejawem stylu designu Opla, ale wersja OPC pręży swoje mięśnie. Wariant OPC otrzymał bardzo sportowy wygląd, co jest zasługą specjalnie wyprofilowanego przedniego i tylnego zderzaka, fartuchów bocznych i aerodynamicznego spojlera dachowego oraz dwóch rur wydechowych w kształcie trapezu. Wewnątrz tego kompaktowego, sportowego samochodu znajdziemy wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki.

OPC: Osiągi i czyste zamiłowanie
Opel Performance Center (OPC) od 1999 r. odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla, jest głównym elementem profilu wartości tej marki. Jest on ucieleśnieniem wysokiego poziomu emocjonalności i zamiłowania do uderzającego designu, najlepszych technologii i ponadprzeciętnej dynamiki jazdy. Samochody z „OPC” w nazwie modelu zajmują najwyższą pozycję w gamie sportowych wariantów odpowiednich modeli i są przejawem ogromnego potencjału marki oraz fachowej wiedzy technicznej.

Obecnie dostępne modele OPC to Corsa, 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w wersji Nürburg-Edition), jak również Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM).

CZYTAJ DALEJ  SEAT Sound prezentuje


W wersji Insigni OPC „Unlimited”, maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *