X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Logan 1 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Dacia -> Logan -> 1 (2004-2012)

 



Logan przystosowany jest do trudnych warunków drogowych. Prześwit pojazdu (155 mm) został zwiększony o 20 mm w stosunku do pojazdów konstruowanych z przeznaczeniem dla Europy Zachodniej, a skok przedniego zawieszenia o 18 mm. Logan może więc spokojnie jeździć po złych drogach.

Sprawdzone i uznane silniki
. W momencie wprowadzenia modelu do sprzedaży oferta silników obejmowała dwie wersje benzynowe 1.4 l 75 KM i 1.6 l 90 KM. Na początku 2006 roku uzupełni ją jednostka wysokoprężna 1.5 dCi 65 KM oraz wersja benzynowa 1.6 16V 107 KM. “Decydując o wyborze silników, przyjęliśmy kilka decydujących kryteriów: koszt, trwałość konstrukcji, uniwersalny charakter i prostotę obsługi" wyjaśnia Alain Picard, odpowiedzialny za silniki w projekcie Logana. 8-zaworowe silniki z rodziny K7 udowodniły już swe zalety w wielu samochodach gamy Renault. Charakteryzują się one wysokim momentem obrotowym dostępnym od szerokim przedziale od 3.000 do 4.500 obr/min.

W imię zasady "design to cost" zmieniono konstrukcję wielu części. Dotyczyło to między innymi wałka rozrządu silnika 1.4 l 75 KM, który wyposażono w dźwignie zaworowe wyposażone w ślizgi – rozwiązanie prostsze i bardziej oszczędne niż system łożyskowanych dźwigni zaworowych. Konstruktorzy zwiększyli również moment obrotowy na niskich obrotach poprzez zmianę profilu krzywek wałka. Mimo znacznych gabarytów, Logan ma stosunkowo niewielką masę własną. Wersja podstawowa samochodu z silnikiem 1.4 l 75 KM waży poniżej tony. Dzięki temu, osiągi i zużycie paliwa plasują się na poziomie innych samochodów Renault.

Silnik 1.4 l 75 KM rozwija moc 55 kW (75 KM) przy 5.500 obr/min i oferuje moment obrotowy wynoszący 112 Nm przy 3000 obr/min. Silnik 1.6 l 90 KM osiąga moc 64 kW (90 KM) przy 5.500 obr/min oraz moment obrotowy 128 Nm przy 3000 obr/min. Oba silniki współpracują z 5-biegową skrzynią mechaniczną wykorzystywaną w Lagunie II i Mégane II.

We wszystkich wersjach silnikowych trzy pierwsze przełożenia są krótkie i zapewniają znaczne osiągi przy ruszaniu i przyspieszaniu przy niewielkiej prędkości lub gdy samochód jest mocno obciążony. Dwa ostatnie przełożenia zostały tak zestopniowane, aby ograniczyć zużycie paliwa i zwiększyć komfort akustyczny. W wersji 1.6 l 90 KM Logan osiąga prędkość maksymalną 175 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy. Wyniki te sytuują Logan w czołówce pojazdów tej klasy pod względem zużycia paliwa. W cyklu mieszanym wersja ta spala 6,8 l paliwa na 100 km przy emisji 164 g CO2/km.

Samochód przyjazny dla środowiska. Logan spełnia oczywiście obowiązujące w Unii Europejskiej ochrony środowiska. Oba oferowanie w tym modelu silniki (1.4 l 75 KM i 1.6 l 90 KM) zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi normami emisji spalin i posiadają homologację Euro 4.  Uzględniono również kwestię recyklingu materiałów. Logan nadaje się do recyklingu w 95 % swojej masy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

źródło: Renault

« < 1 2 3 4 5 > »