X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Logan 1 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Dacia -> Logan -> 1 (2004-2012)

 



W samochodzie zastosowano przednie zawieszenie typu Mc Pherson z trójkątnym wahaczem pochodzącym z Clio II. Tylne zawieszenie  jest identyczne jak w Renault Modus. Składa się z osi konstrukcji typu H z programowanym ugięciem, współpracującej ze sprężynami śrubowymi i pionowo ustawionymi amortyzatorami. Dokładne badania sztywności sprężyn przednich i tylnych pozwoliły zmniejszyć wahania nadwozia, zwłaszcza kołysanie boczne, którego wartość odpowiada parametrom Clio w wersji podstawowej. Podwozie wyposażono seryjnie w przedni stabilizator poprzeczny podnoszący komfort jazdy. Logan posiada hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu. W skład seryjnego wyposażenia już wkrótce będą wchodzić również 15-calowe koła (z oponami Kormoran – marki należącej do Michelin -). Opcjonalnie dostępny jest system ABS Bosch 8.0 tej samej generacji co układ montowany w Mégane II, z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV. System ten wykorzystuje cały potencjał układu hamulców tylnych.

Rzeczywisty komfort jazdy. Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, dostępne już na drugim poziomie wyposażenia, podnosi przyjemność prowadzenia pojazdu i poprawia zwrotność. Średnica nawracania między krawężnikami wynosząca 10,5 m jest równie niewielka jak w Mégane II. O przyjemności prowadzenia samochodu decyduje właściwe zachowanie pojazdu na drodze, precyzja układu kierowniczego, a także ergonomia miejsca kierowcy. Wszystkie potrzebne informacje są osiągalne jednym rzutem oka na cyfrowy wyświetlacz, umieszczony pośrodku tablicy rozdzielczej, podający komunikaty ostrzegawcze oraz informacje z komputera pokładowego. Już podstawowa wersja jest wyposażona w obrotomierz.

Ergonomia miejsca kierowcy wykorzystuje zalety płyty podłogowej B. Kierowca siedzi dokładnie w osi kierownicy i pedałów, co ma wpływ na wygodę prowadzenia pojazdu. Nadwozie samochodu zostało zaprojektowane cyfrowo. Liczne obliczenia drgań i hałasów pozwoliły na ograniczenie poziomu hałasu w samochodzie. Szczególnie kontrolowane na wszystkich etapach prac nad projektem były hałasy pochodzenia mechanicznego. W celu uzyskania możliwie wysokiego komfortu w kabinie ograniczono hałasy o wysokiej częstotliwości. Ponadto poziom hałasu pracy układu klimatyzacji i wentylacji w modelu Logan osiągnął odpowiednio wartość 51 i 49 decybeli, co plasuje ten model wśród najlepszych w segmencie. Pod względem emisji hałasu na zewnątrz wyniki Logana plasują się poniżej wartości progowej określonej w dyrektywie europejskiej (74 dB). Logan spełnia zobowiązanie podjęte przez Renault w momencie zaprojektowania Laguny II – zapewnienia poziomu emisji hałasów poniżej wartości progowych wymaganych przepisami.

W kabinie zapewniono jednolity komfort termiczny, również na tylnych miejscach. Krótkie kanały wentylacyjne z przodu zapewniają doskonały nawiew na nogi. Z tyłu, Logan posiada podwójny nawiew, podobnie jak Mégane II.  Po rozruchu temperatura nawiewu szybko rośnie. Silniki wytwarzają dość energii cieplnej, tak więc nie ma potrzeby montowania dodatkowego ogrzewania. Klimatyzator pochodzi z samochodów konstruowanych na płycie podłogowej B i tylko zewnętrzna część modułu klimatyzacji jest odmienna. Urządzenie ma bardzo zwartą budowę, co uwolniło przestrzeń umożliwiającą odpowiednie rozwiązanie miejsca kierowcy. Górne i dolne nawiewy zapewniają optymalne rozprowadzenie strumienia powietrza w kabinie.

« < 1 2 3 4 5 > »