X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Logan 1 - dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Dacia -> Logan -> 1 (2004-2012)

 



W Loganie wykorzystano ogromne doświadczenie Renault w dziedzinie wytrzymałości konstrukcji na zderzenia oraz rozpraszania energii uderzenia. Przy zderzeniu czołowym, odpowiednie ułożenie elementów w komorze silnika sprawia, że podzespoły mechaniczne zgniatają się nawzajem. W górnej części nadwozia, siły uderzenia przenoszone są na wzmocnienie boczne, słupki przednie i drzwi boczne. W środkowej części przodu, energię uderzenia przejmuje belka poprzeczna, wspomagana przez dolne wzmocnienia przenoszące energię na ramę podsilnikową zamocowaną w 4 punktach do podłużnic.

Równie ważny element zabezpieczenia przy zderzeniu czołowym stanowi deska rozdzielcza. Jej struktura w kształcie plastra miodu wykonana z polipropylenu, materiału o dużej zdolności pochłaniania energii uderzenia, w chwili wypadku pozwala na ograniczenie skutków uderzenia nóg o deskę rozdzielczą. Kształty dolnej części deski i pokrywy schowka są tak zaprojektowane, by w razie zderzenia przejmowały przeciążenia działające na nogi. Konstrukcja fotela utrzymuje miednicę we właściwej pozycji w chwili zderzenia. Specjalne wkłady pochłaniające energię umieszczone pod stopami, stanowią dodatkowy element chroniący użytkowników pojazdu.

Podczas zderzenia bocznego, konstrukcja środkowego słupka zapewnia ochronę miednicy, uzupełniając zabezpieczenie, jakie stanowi fotel oraz wkłady pochłaniające energię uderzenia montowane w drzwiach. Równie dużo uwagi poświęcono uderzeniom w tył samochodu. Zbiornik paliwa jest umieszczony pod podłogą i oddalony od tylnego zawieszenia, co zmniejsza niebezpieczeństwo zgniecenia go przez element podwozia lub tylnego układu jezdnego. Belka poprzeczna umieszczona za oparciem tylnej ławki ogranicza ryzyko przemieszczenia się przedmiotów z bagażnika do kabiny.

Podstawowym elementem systemu bezpieczeństwa biernego w samochodzie jest pas bezpieczeństwa. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że powszechne zapinanie pasa bezpieczeństwa pozwoliłoby na uratowanie od 8.000 do 10.000 istnień ludzkich w Europie rocznie. W modelu Logan system zabezpieczeń obejmuje: 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, zagłówki na wszystkich miejscach w kabinie, z przodu i z tyłu. Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają regulację wysokości mocowania, by możliwe było dopasowanie ich do budowy kierowcy lub pasażera. Ponadto Logan jest wyposażony seryjnie w dwie poduszki powietrzne – kierowcy i pasażera, przystosowane do charakterystyki pojazdu. Obie poduszki posiadają zawór regulujący ciśnienie gazu i ograniczający siłę nacisku na użytkownika w chwili zderzenia.

Logan zapewnia bezpieczeństwo pasażerom niezależnie od ich wzrostu i wieku, możliwy jest też montaż uniwersalnych fotelików dla dzieci umieszczanych przodem i tyłem do kierunku jazdy, na trzech miejscach z tyłu jak i na miejscu pasażera z przodu. Wyłącznik umieszczony z boku deski rozdzielczej umożliwia wyłączenie poduszki powietrznej pasażera, co jest później sygnalizowane odpowiednią lampką kontrolną.

« < 1 2 3 4 5 > »