X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW Serii 7 E32 - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> BMW -> Serii 7 -> E32 (1987-1995)

 



BMW 750iL: wersja przedłużona o nieprzeciętnym komforcie. Wyposażenie BMW 750i wyznaczało zupełnie nowe standardy. Wiele funkcji bazujących na nowoczesnej elektronice BMW serii 7 miało unikalny charakter. BMW 750i wyposażone było standardowo w czterobiegową skrzynię automatyczną, na osi tylnej również standardowa regulacja poziomu zawieszenia gwarantowała niezmienny prześwit niezależnie od obciążenia, a nad całym pojazdem czuwał komputer pokładowy. Nowością była też funkcja Servotronic. Najważniejszą zaletą tego układu kierowniczego była możliwość dostosowania siły wspomagania do prędkości jazdy. W konwencjonalnych układach hydraulicznych wspomaganie zależało od obrotów silnika. Nowe elektroniczne sterowanie wspomagania działające wyłącznie w zależności od prędkości jazdy umożliwiało większy zakres siły wspomagania. Podczas postoju kierownicę można było obracać dosłownie jednym palcem, a przy wyższych prędkościach układ zapewniał bezpośrednie wyczucie drogi, jakiego można było doświadczyć tylko w układach kierowniczych o wybitnie sportowym charakterze. Listę wyposażenia uzupełniały szczegóły, takie jak nowe wysokociśnieniowe spryskiwacze wszystkich reflektorów, układ intensywnego czyszczenia przedniej szyby oraz zamek centralny na podczerwień.

Pasażerowie wersji przedłużonej mogli cieszyć się największym komfortem. Unikalnym wyposażeniem była automatyczna klimatyzacja z oddzielną regulacją temperatury dla obu stron pojazdu oraz programowalna wentylacja postojowa. Klimatyzacja automatyczna umożliwiała ponadto automatyczne dostosowanie rozdziału powietrza we wnętrzu za pośrednictwem trzech programów. Te trzy programy mogły być wybieranie indywidualnie dla kierowcy i pasażera, tak więc w sumie do wyboru było sześć możliwości. Oprócz tego można było indywidualnie regulować rozdział powietrza z tyłu. Wnętrze wyposażone było standardowo w kompletną tapicerkę ze skóry nappa. Oprócz foteli, zagłówków i podłokietnika środkowego z tyłu skórą obite były też boczki drzwi, słupki B, konsola środkowa, tunel skrzyni biegów, dolna część deski rozdzielczej oraz schowek na rękawiczki. Tapicerka skórzana oferowana była w siedmiu kolorach, dzięki czemu wyposażenie wnętrza można było dopasować do koloru lakieru. W wyposażeniu dodatkowym oferowana była także pełna tapicerka skórzana ze skóry bawolej.

Szczególnie wiele uwagi poświęcono komfortowi na tylnych miejscach w 750iL. Nie tylko fotele przednie, ale też siedziska i oparcia obu indywidualnych foteli tylnych miały elektryczną regulację w wielu kierunkach. Standardowe zagłówki z tyłu były również regulowane elektrycznie i wysuwały się z pozycji spoczynkowej przy obciążeniu siedziska. Dzięki temu zagłówki nie ograniczały widoczności do tyłu, gdy fotele tylne nie były zajęte. Gdy na fotelu tylnym siadał pasażer, zagłówek wysuwał się automatycznie. Oprócz tego pasażerowie z tyłu mieli do dyspozycji lampki do czytania i roletę na tylną szybę.

« < 1 2 3 4 5 > »