X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda Hazumi, dane techniczne, wymiary, osiągi

2014-03-04
Strona główna -> Mazda

Przód. Lampy i osłona chłodnicy umieszczone są możliwie najbliżej ziemi, nadając przodowi samochodu mocny wygląd, przypominający do złudzenia geparda podczas polowania. Mimo to auto jest równocześnie miłe w wyglądzie, dzięki czemu oglądający je łatwo nawiązują z nim relację pełną zainteresowania i sympatii. Wykonane w technologii LED pierścienie świateł do jazdy dziennej dodają głębi przednim światłom, przywołując obraz hipnotyzujących oczu dzikich drapieżników. Inny charakterystyczny znak KODO, aluminiowe skrzydła, podkreślają kształt osłony chłodnicy a potem wcinają się w szkło reflektorów, tworząc fascynujący, trójwymiarowy front samochodu.

Sylwetka. Krótkie zwisy i słupki skierowane w sam środek przednich i tylnych kół sprawiają, że z profilu HAZUMI prezentuje atletyczną sylwetkę sportowego samochodu. Długa boczna linia rozpoczyna się na masce, mija przednie koło i biegnie aż do samego tyłu samochodu. Druga linia osiąga swój najwyższy punkt nad tylnym kołem – wspólnie tworzą one rysunek napiętych mięśni i przyczyniają się do wrażenia ruchu. Powierzchnie karoserii wręcz iskrzą napięciem, podkreślając solidny, muskularny charakter auta.

Tył. Mocno osadzone tylne koła podkreślają wysoko poprowadzoną linię przyciemnionych tylnych szyb i dzięki ich nachyleniu tworzą wrażenie ruchu. Charakterystyczne, podłużne tylne lampy niosą ze sobą wrażenie prędkości, równocześnie nawiązując do niepowtarzalnych przednich reflektorów.

Koła. Aluminiowe felgi charakteryzują się wyjątkowym kształtem. Kontrast między metalicznymi, błyszczącymi krawędziami powstającymi przy skrawaniu aluminium a ciemnym lakierem nadaje felgom dodatkowego trójwymiarowego charakteru.

Wnętrze. W kabinie HAZUMI można odczuć to samo wrażenie prędkości, które towarzyszyło poprzedzającym go modelom koncepcyjnym SHINARI, MINAGI i TAKERI. Wnętrze jest bowiem perfekcyjnym łączem między kierowcą a samochodem, zachowując równocześnie najwyższą funkcjonalność. To wnętrze wysokiej jakości, przekraczającej standardy segmentu, bezpretensjonalne i świeże, jak przystało na model segmentu B.

Rozkład kabiny. Prędkość to motyw przewodni, który znalazł odzwierciedlenie w kształcie wnętrza – od zestawu wskaźników, przez konsolę centralną, aż po poszycie drzwi. Efektem tych zabiegów jest – tak jak w przypadku karoserii – poczucie ruchu do przodu. Przestrzeń pasażerska rozpoczyna się zestawem wskaźników ukształtowanym na wzór skrzydła samolotu i wywołującym komfortowe uczucie otwartej przestrzeni. Konsola centralna jest zawieszona jak most, co wpływa na poczucie przestronności i powiększa miejsce na nogi pasażerów.

Zestaw wskaźników jest ustawiony w osi wzroku kierowcy. Zawiera on pojedynczą, centralnie umiejscowioną tarczę wskaźników z wyświetlaczami, które umieszczono po jej obu stronach jak skrzydła. Rozkład informacji na wyświetlaczu centralnym, aktywnym wyświetlaczu typu head-up (Active Driving Display) i przełącznikach sterujących bazuje na wyjątkowej koncepcji komunikacji maszyny z człowiekiem (human ma¬chine interface, HMI) Mazdy nazywanym kokpitem przeziernym (Heads-Up Cockpit). Zaprojektowano go, aby umożliwić kierowcom reagowanie na otrzymywane informacje bez konieczności odrywania wzroku od drogi i zmiany bezpiecznej pozycji za kierownicą.

« < 1 2 3 > »

Komentarze