Po uzyskaniu pięciu gwiazdek – najwyższej możliwej oceny – od Euro NCAP*, nowa Mazda6 została oficjalnie uznana jednym z najbezpieczniejszych samochodów jeżdżących po europejskich drogach. Ten wynik potwierdza skuteczność strategii Mazdy, skupiającej się na poprawie bezpieczeństwa wszystkich pojazdów marki za pomocą innowacji, takich jak amortyzujące uderzenia nadwozie SKYACTIV. Dzięki szeregowi technologii i-ACTIVSENSE, Mazda6 wybiega w przyszłość również w zakresie bezpieczeństwa aktywnego.
Nowa Mazda6 została czwartym modelem marki – dołączając do Mazdy6 i Mazdy3 poprzedniej generacji oraz Mazdy CX-5 – który otrzymał pięć gwiazdek w rygorystycznym systemie oceny wprowadzonym przez Euro NCAP w 2009 r. Punktację w poszczególnych kategoriach ustala się na podstawie kilku testów zderzeniowych, w tym uderzenia czołowego przy 64 km/h, uderzenia bocznego przez inny pojazd przy 50 km/h, uderzenia bocznego przez słup przy 29 km/h i potrącenia pieszego przy 40 km/h. Euro NCAP poddaje również ocenie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC)**.
Zarówno wersja Sedan, jak i wersja Sport Kombi najnowszej Mazdy6 zdobyły najwyższą punktację we wszystkich czterech kategoriach. Samochód uzyskał odpowiednio 92%, 77% i 81% za ochronę pasażera dorosłego, ochronę dzieci i systemy wspomagające bezpieczeństwo. Są to wyniki znacznie wyższe od progów 80%, 60% i 65%, które trzeba było zdobyć w tych kategoriach, aby ogółem zebrać pięć gwiazdek. Modelowi przyznano 66% za bezpieczeństwo pieszych, co stanowi jedną z najlepszych ocen wśród pojazdów testowanych w Europie w tym roku.
Nowa Mazda6 jest wyposażona w przełomową technologię SKYACTIV. Jest to także pierwszy samochód marki posiadający unikatowy system odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali oraz innych innowacji wzmacniających strukturę nadwozia i polepszających bezpieczeństwo pasywne, nowy model jest nie tylko mocniejszy i oszczędniejszy, ale też lżejszy i bardziej odporny na kolizje niż jego poprzednicy. Dodatkowo oparte na czujnikach systemy i-ACTIVSENSE pomagają zapobiegać wypadkom lub zmniejszać ich skutki, jeśli już się wydarzą.
* European New Car Assessment Programme, niezależna agencja oceniająca bezpieczeństwo pojazdów od 1997 r.
** Zamiast ESC Mazda używa nazwy Dynamic Stability Control – DSC (dynamiczna kontrola stabilizacji toru jazdy).
źródło: Mazda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.