które są wyznacznikiem jej sukcesu: nadal proponuje modele samochodów o doskonałych parametrach użytkowych, proste i niezawodne, dostępne po najlepszej cenie.
Od Logana do Dustera, poprzez model Sandero, Dacia oferuje dzisiaj szeroką gamę samochodów, z których każdy znalazł swoich klientów.
Dacia Duster odniosła sukces we wszystkich krajach i ma opinię uniwersalnego, atrakcyjnego i niezawodnego samochodu terenowego, oferowanego w atrakcyjnej cenie, charakterystycznej dla Dacii.
Szeroka oferta produktów
W ciągu 7 lat marka Dacia odniosła prawdziwy sukces handlowy. Dzięki kolejnym wprowadzanym do sprzedaży modelom stawała się coraz bardziej atrakcyjna, zyskując za każdym razem nowych klientów. Dynamika ta przełożyła się na dobre wyniki handlowe, poszerzenie gamy i kontynuację rozwoju w krajach Europy i regionu Euromed.
Samochody dla wszystkich …
Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, ale również Sandero, Sandero Stepway,
a ostatnio Duster – pozwalają Dacii na oferowanie samochodów o różnorakim zastosowaniu
i przeznaczonych dla różnych klientów. Ważnymi wydarzeniami w historii Dacii było wprowadzenie 3 modeli. W roku 2004 Logan pokazał jak ważne jest stworzenie samochodu o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do ilości miejsca przy najwyższej niezawodności.
Wprowadzenie na rynek modelu Sandero w 2008 roku wypromowało nowy styl konsumpcji polegający na wyszukiwaniu atrakcyjnej oferty.
Sandero Stepway, wprowadzony rok później, szybko stał się niezastąpiony dzięki stylowi globtrotera i atrakcyjnemu seryjnemu wyposażeniu. Aktualnie stanowi on od 40% do 60% sprzedaży modelu Sandero w zależności od kraju. A wprowadzenie do sprzedaży modelu Duster w 2010 roku stanowiło prawdziwy skok do przodu dla marki Dacia, udowadniając,
że marka jest również w stanie zdobywać klientów dzięki atrakcyjnemu designowi.
Szeroka gama modeli wzbogaciła się również dzięki ofercie LPG, jedynej w Europie. Dacia jest jedynym producentem samochodów, który proponuje wyposażenie w instalację LPG każdego ze swoich modeli. Samochody Dacia z fabryczną instalacją gazową pozostają atrakcyjną ofertą, a jednocześnie są wyrazem troski o środowisko przy zachowaniu wysokiej jakości montażu fabrycznego.
Gama samochodów Dacia jest aktualnie sprzedawana w ponad 35 krajach, głównie
w poszerzonej Europie i w krajach śródziemnomorskich. Samochody tej gamy są z założenia tak projektowane, aby jak najściślej dopasować się do wymagań lokalnych rynków sprzedaży oraz tak, aby jak najlepiej sprostać potrzebom ich klientów. W pierwszym kwartale 2001 roku sprzedano ponad 177 tys. samochodów marki Dacia.
… na podbój nowych rynków
Sukces samochodów Dacia pozwala marce rokrocznie poszerzać ofertę produktów, by coraz lepiej odpowiadać zainteresowaniu i oczekiwaniom, jakie wzbudza. Ta dynamiczna strategia rozwoju marki opiera się na rozwoju gamy, który następuje wraz z rozwojem na rynkach międzynarodowych.
W roku 2012 Dacia zaprezentuje trzy nowe produkty: nowy rodzinny samochód, kombivan
i mały samochód dostawczy.
Kolejnym bardzo oczekiwanym wydarzeniem będzie wejście marki Dacia w styczniu
2013 roku na rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rozpoczęło się już odliczanie czasu, jaki pozostał do jednego z bardziej oczekiwanych debiutów samochodowych na rynku brytyjskim. Gwiazdą tego wydarzenia będzie Dacia Duster – pierwszy samochód z gamy Dacii, który będzie oferowany na tym rynku.
Dacia Duster, mocne uderzenie na rynku samochodowym
Wprowadzony w kwietniu 2010 roku terenowy Duster, szósty samochód w gamie Dacii, odniósł imponujący sukces handlowy we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany.
Doskonale przyjęty przez prasę, wielokrotnie nagradzany i wybierany przez klientów z całego świata, Duster stał się nowym liderem na rynku samochodowym.
Dacia Duster, wielofunkcyjny i atrakcyjny samochód terenowy
Niezawodny, bogato wyposażony i łatwy w użytkowaniu Duster zrywa z przyjętymi kanonami. Dostępny w wersji 4×4 i 4×2 (również w wersji LPG) oferuje bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, a przy tym ma doskonałe parametry terenowe. Są to zalety, które zadecydowały o prawdziwym sukcesie handlowym Dacii Duster:
- Łącznie sprzedano ponad 150 tys. Dusterów od chwili wprowadzenia ich do sprzedaży
- W Europie w pierwszym kwartale 2011 roku sprzedano ponad 70 tys. Dusterów
- We Francji i w Niemczech SUV Dacii znalazł w pierwszym kwartale 2011 roku odpowiednio 27,4 i 12 tys. nabywców.
Zalety, jakimi są: cena, ilość miejsca, jakość oraz dobra wartość rezydualna doczekały się wielu nagród:
- nagroda Autobest 2011 dla najlepszej oferty samochodowej w 2010 roku na rynku wschodnioeuropejskim,
- nagroda Trophée de l’Argus (w kategorii samochodów rodzinnych) we Francji, przyznana Dusterowi za takie kryteria, jak: cena zakupu nowego samochodu, koszt w przeliczeniu na 1 kilometr, wartość rezydualna, zużycie paliwa i parametry użytkowe,
- tytuł Mistrza wartości rezydualnej 2011 (w kategorii SUV) w Niemczech,
- tytuł Samochodu Roku w Rumunii przyznawany samochodowi, który wywarł największy wpływ na rynek rumuński, z uwzględnieniem wszystkich segmentów.
Dacia Duster – najlepszy samochód z napędem 4×4 roku 2011
Dacia Duster została wybrana najlepszym samochodem z napędem 4×4 roku 2011 przez francuskie czasopismo 4×4 Magazine we współpracy z programem TF1 Automoto.
Najwyżej oceniono układ napędowy, przyjemność prowadzenia i cenę.
Dacia Duster: flagowy produkt wyrażający wartości marki
Prosty, niezawodny Duster o doskonałych parametrach użytkowych odzwierciedla wartości, które stanowią o renomie Dacii. Jego zaangażowanie w sporty samochodowe, jak również obecność w codziennym życiu sprawiają, że jest on sztandarowym produktem, idealnie oddającym ducha marki.
Duster brał udział w wydarzeniach sportowych spójnych z wartościami marki, zarówno na zaśnieżonych trasach Trophée Andros z Alainem Prostem za kierownicą, jak również na wydmach marokańskiej pustyni podczas rajdu Aïcha des Gazelles (drugie i trzecie miejsce
w 2011 roku). Ostatnim ważnym wydarzeniem był udział Dacii Duster w tegorocznym Pikes Peak International Hill Climb w USA – najtrudniejszym i najbardziej znanym górskim wyścigu na świecie. Dacia Duster No Limit kierowana przez Jean-Philippe Dayraut zajęła trzecie miejsce w kategorii Unlimited, kilka sekund za dwoma faworytami tych zawodów, co było niezłym wynikiem jak na pierwszy start.
Wspólnym punktem tych sportowych wyczynów jest upodobanie marki do popularnych wyścigów, tam, gdzie odczuwa się atmosferę prawdziwych wyścigów i bliskość
z publicznością.
Dążenie Dacii do zdobycia pozycji popularnej marki, bliskiej ludziom, zdolnej zrozumieć ich prawdziwe potrzeby i zaoferować samochody, które spełniają ich oczekiwania, jest widoczne w całej gamie samochodów tej marki. Posiadacze samochodów Dacia, dumni ze swoich aut
i wartości marki gromadzą się na wspólnych zlotach: w Turcji, w Holandii i Włoszech.
Również we Francji od 3 lat marka zaprasza swoich klientów na wielki doroczny piknik.
22 maja tego roku ponad 7 500 osób (prawie 2 300 samochodów) zgromadziło się w trzech miejscach we Francji.
Dokonana w Niemczech adaptacja Dacii Duster do potrzeb straży pożarnej pokazuje z innej perspektywy, o ile to w ogóle jest konieczne, że samochody Dacia są naprawdę samochodami dla wszystkich!
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.