„Magiczny” bagażnik

W rękach trzymasz wielkie, nieporęczne torby i szukasz kluczyków, aby otworzyć bagażnik – to scenariusz dobrze znany wielu użytkownikom samochodów. Właściciele nowego Forda Kuga mogą jednak szybko zapomnieć o tych niedogodnościach.

W zeszłym roku nowy Ford Kuga był pierwszym SUV-em średniej wielkości w Europie oferowanym z drzwiami bagażnika otwieranymi i zamykanymi elektycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem.

W roku 2013 ponad 35 700 nabywców modelu Ford Kuga – 48 procent kupujących – zdecydowało się na ten system, przy czym w Holandii odsetek ten wyniósł aż 94 procent. Na sześciu największych rynkach zbytu Forda zdalne otwieranie pokrywy bagażnika w szczególności upodobali sobie Włosi – 60 procent kupujących – oraz Niemcy (57 procent).

„Każdy użytkownik samochodu znalazł się kiedyś w sytuacji, w której stanął obok samochodu obładowany pakunkami wyobrażając sobie, że istnieje jakiś magiczny sposób na otwarcie bagażnika”,  powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Systemem zdalnego i bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika to technologia, którą rzeczywiście wykorzystują nasi klienci. To genialne rozwiązanie po prostu ułatwia im życie”.

System wykorzystuje dwa czujniki zamontowane w tylnym zderzaku, które wykrywają stopę kierowcy i odpowiednio reagują na wykonywany nią ruch. W ten sposób system zdalnego otwierania pokrywy bagażnika uniemożliwia przypadkowe otwarcie pokrywy, na przykład przez przebiegające pod samochodem zwierzę. Ford skorzystał z pomocy ochotników, którzy przetestowali prototypowe wersje układu – dane zebrane podczas testów posłużyły do opracowania wzorcowego ruchu stopą wykonywanego pod zderzakiem.

Nowy Ford Kuga może być również wyposażony w system wspomagający parkowanie Active Park Assist, system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop oraz napęd na wszystkie koła, który analizuje warunki drogowe dwadzieścia razy szybciej, niż zajmuje mrugnięcie powieką i na podstawie zebranych informacji dostosowuje rozdział napędu pomiędzy poszczególne koła, oferując kierowcy doskonałe właściwości jezdne oraz odpowiednią trakcję.

 

źródło: Ford

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *