X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda CR-V dane techniczne

Strona główna -> Honda -> CR-V -> 3 (2006-2012)

 




Właściwości jezdne samochodu osobowego. Właściwości jezdne Hondy CR-V zbliżone są bardziej do charakteru prowadzenia auta osobowego. W przednim zawieszeniu modelu CR-V zastosowano układ kolumn MacPhersona oraz układ podwójnych wahaczy poprzecznych z tyłu. Jednakże obniżenie o 25 mm środka ciężkości, zwiększenie rozstawu kół i zastosowanie większych 17-calowych obręczy, w połączeniu z wprowadzeniem znaczących zmian w geometrii, szczególnie układu kierowniczego, zaowocowało bardziej precyzyjnymi reakcjami na ruchy kierownicą, mniejszymi przechyłami nadwozia oraz lepszą stabilnością kierunkową i zwrotnością. Większy komfort jazdy zapewniają ulepszone tuleje podatne i większy skok zawieszenia.

Wszystkie wersje Hondy CR-V wyposażone są w 4-kanałowy system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, który odpowiednio steruje siłą hamowania przednich i tylnych kół, aby zapewnić jak najskuteczniejsze hamowanie. We wszystkich wersjach zastosowano 293 mm wentylowane hamulce tarczowe z przodu i 302 mm tarcze lite z tyłu. Dodatkowym atutem jest układ wspomagający nagłe hamowanie Brake Assist, który automatycznie zwiększa siłę hamowania w awaryjnych sytuacjach na podstawie siły nacisku na pedał hamulca.

Skok pedału hamulca jest teraz nieco krótszy, a działanie bardziej miękkie, co zapewnia lepszą kontrolę i płynne dozowanie siły hamowania przez kierowcę.

Wspomaganie kierownicy o zmiennej sile działania (tylko z silnikiem 2.0 i-VTEC) zapewnia większą, ułatwiającą manewrowanie siłę wspomagania przy niskich prędkościach oraz niższą i precyzyjną siłę wspomagania przy wyższych prędkościach.

Modele z silnikiem benzynowym wyposażono w elektryczne wspomaganie kierownicy EPS, a wersje z dieslem w system hydrauliczny.

Rozciągliwa stal stanowi teraz 56 procent konstrukcji nadwozia – w porównaniu z 33.5 procentami w poprzednim modelu – z czego 9 procent przypada na bardzo wytrzymałą stal, zastosowaną w elementach podłogi i w belkach dachowych. W rezultacie, nadwozie jest lżejsze o 28.7 kg, co więcej, wytrzymałe i lekkie materiały przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa podróżujących. Honda przewiduje uzyskanie bardzo wysokich ocen w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Statyczną sztywność zginania zwiększono o 32 procent, a lepszy balans pomiędzy przednią i tylną sztywnością skrętną oznacza większą stabilność prowadzenia i bardziej precyzyjną reakcję na polecenia kierowcy.

Celem konstruktorów była również eliminacja wibracji i hałasu poprzez zastosowanie nowoczesnych materiałów wygłuszających.

Felgi i ogumienie. Modele Comfort i Elegance wyposażone są w 17-calowe, aluminiowe obręcze z oponami 225/65 R17. 18-calowe felgi standardowo dostępne są w modelach Executive, a w wersjach Comfort w opcji. Opony o niskich oporach toczenia przyczyniają się do mniejszego zużycia paliwa.

 

źródło: Honda / Mototarget

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »