X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw serii 7 e65, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> BMW -> Serii 7 -> E65 (2002-2008)

 



Wydajna dynamika: pogodzenie sprzecznych celów. Uniezależnienie mocy od zużycia paliwa, większa zwinność i lekkość oraz bardziej intensywne odczuwanie dynamiki jazdy przez klienta: „wydajna dynamika” jest motywem przewodnim wszystkich konstrukcji i innowacji BMW, również w dziedzinie budowy silników. Wydajna dynamika oznacza konsekwentne rozwiązywanie konfliktów pomiędzy zwiększaniem mocy a zmniejszaniem zużycia paliwa, zwiększaniem komfortu a zmniejszaniem masy i tym samym również zmniejszaniem zużycia paliwa itp. Sprzeczności te szczególnie trudno pogodzić w dużych, luksusowych limuzynach, takich jak BMW serii 7.
BMW rozwiązuje ten problem dzięki zastosowaniu inteligentnych materiałów i układów. Przykładem jest aluminium, dzięki któremu układ jezdny BMW serii 7 nabiera lekkości. Inny przykład to skrzynia korbowa z magnezu – materiału jeszcze lżejszego od aluminium – w innowacyjnym 3-litrowym silniku benzynowym, wprowadzanym teraz również w BMW serii 7. Częścią koncepcji wydajnej dynamiki jest również opracowywany od dziesięcioleci przez BMW napęd wodorowy – już w najbliższych latach na rynku pojawi się produkowane seryjnie BMW serii 7 o takim ekologicznym napędzie.

Optymalizacja układu zawieszenia – trzy fabryczne pakiety układu jezdnego. Dzięki dostępnemu w wyposażeniu standardowym aluminiowemu układowi zawieszenia BMW serii 7 charakteryzuje się najwyższą precyzją kierowania, niezwykłą lekkością i doskonałymi właściwościami jezdnymi. W zawieszeniu serii 7 firmie BMW udało się harmonijnie połączyć wysoką zwinność i sportowy charakter z niezwykłym komfortem.
Układ zawieszenia serii 7 został zmodernizowany i udoskonalone. Oprócz poszerzonego o 14 milimetrów rozstawu kół tylnych i zmienionej kinematyki osi, która pozytywnie wpływa na jakość dynamiki jazdy, firma BMW przygotowała wszechstronną ofertę wersji zawieszenia. W przyszłości oferowany będzie jeden standardowy układ i dwa pakiety zawieszenia o różnych właściwościach: Zmodernizowany i udoskonalony standardowy układ zawieszenia zapewnia typową dla BMW równowagę pomiędzy dynamiką a komfortem.


Luksusowy układ zawieszenia Adaptive Drive łączy w sobie układ Dynamic Drive i płynnie regulowany system kontroli amortyzatorów EDC-K. Zapewnia nieosiągalną do tej pory syntezę najwyższej dynamiki jazdy i maksymalnego komfortu. Dzięki zastosowanym w układzie Dynamic Drive płynnie regulowanym stabilizatorom przedniej i tylnej osi prawie całkowicie wyeliminowano przechyły boczne pojazdu i poprawiono samosterowność zależnie od sytuacji jazdy. System EDC-K w sposób ciągły dopasowuje charakterystykę amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych, jazdy i obciążenia – od charakterystyki komfortowej do sportowej.
Pakiet sportowy w połączeniu ze sportowym zawieszeniem i układem Dynamic Drive koncentruje się na zapewnieniu sportowej dynamiki jazdy.

« < 1 2 3 4 5 > »