X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw serii 7 e65, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> BMW -> Serii 7 -> E65 (2002-2008)

 



Za sprawą całkowicie aluminiowej skrzyni korbowej masa silnika w modelach 745d i 730d została zmniejszona o 30 do 25 kg. Dzięki temu oba modele silników wysokoprężnych nadają wyposażonym w nie pojazdom klasy luksusowej nowy wymiar zwinności i dynamiki. Mimo wyraźnego wzrostu mocy obu modeli możliwe było dalsze zmniejszenie zużycia paliwa.


BMW 730i/Li: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z magnezowo-aluminiową skrzynią korbową
Wprowadzony po raz pierwszy w modelu BMW 630i nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z magnezowo-aluminiową skrzynią korbową i w pełni regulowanym napędem zaworów VALVETRONIC dostępny jest teraz także w serii 7. Posiada najwyższy wskaźnik mocy na 1 litr pojemności oraz najmniejsze jednostkowe obciążenie mocy i dzięki temu jest obecnie najbardziej innowacyjnym wśród seryjnie produkowanych silników benzynowych. Ten lżejszy od swojego poprzednika o 10 kg silnik ma moc 190 kW/258 KM, zapewnia moment obrotowy 300 Nm i mimo wzrostu mocy o 12 procent zużywa o 4,7 procent mniej paliwa niż oferowany dotychczas model 730i.


BMW 760i/Li: silnik dwunastocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem benzyny i układem VALVETRONIC
Wprowadzony dopiero w roku 2003 w modelu 760i/Li silnik dwunastocylindrowy pozostał niezmieniony, ma nadal moc 327 kW/445 KM i zapewnia moment obrotowy 600 Nm. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, takim jak technologia czterozaworowa, układ VALVETRONIC, układ Double VANOS i bezpośredni wtrysk benzyny, model 760i/Li nadal zajmuje czołową pozycję na rynku światowym. Układ VALVETRONIC odpowiada przy tym za niskie zużycie paliwa w zakresie obciążenia częściowego. Wtrysk bezpośredni zastosowano w celu zwiększenia momentu obrotowego oraz mocy.

Nowe jednostki napędowe skonstruowane przez BMW aby dostarczyć wspaniałych wrażeń z jazdy: większa moc i wydajność, mniejsze zużycie paliwa i emisja spalin. Równolegle do wprowadzania nowych modeli samochodów firma BMW podkreśla swoje kompetencje w budowie niezwykle wydajnych i przodujących pod względem technologicznym jednostek napędowych.


Przykładami tego były w ostatnim roku nowy 3-litrowy sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, 3-litrowy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z technologią Variable Twin Turbo w modelu 535d oraz 5-litrowy silnik wysokoobrotowy V10 w modelu M5.
Podczas projektowania nowych silników konstruktorzy BMW badają potencjał wszystkich parametrów i podzespołów, podając w wątpliwość sprawdzone zasady. W efekcie powstają innowacyjne materiały, nowe metody obróbki i zoptymalizowane procesy produkcyjne. Klient BMW otrzymuje silnik znacznie mocniejszy, znacznie lżejszy i znacznie zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin. Imponującym potwierdzeniem tego są też silniki wprowadzane obecnie w BMW serii 7, zapewniające jeszcze lepsze wrażenia z jazdy.

« < 1 2 3 4 5 > »