X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw serii 7 e65, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> BMW -> Serii 7 -> E65 (2002-2008)

 



BMW Serii 7 E65 (2002-2008)

Znacznie zwiększona dynamika jazdy i sportowy charakter, wyrafinowany luksus i prezencja.
Najbardziej popularne w historii BMW serii 7 od wiosny 2005 r. ponownie podnosi poprzeczkę w klasie samochodów luksusowych. Wyraźnie zwiększone osiągi przy stałym, a częściowo nawet mniejszym zużyciu paliwa, optymalizacja układu jezdnego oraz systemu obsługi iDrive i nowe elementy wyposażenia ponownie potwierdzają aspiracje BMW serii 7 do czołowej pozycji w tej klasie samochodów. Udoskonalenia stylistyczne odzwierciedlają zwiększoną dynamikę i sportowy charakter. Niepowtarzalna prezencja BMW serii 7 jest nadal wyrazem jego elegancji i charyzmy.


Pięć silników z sześciu jest nowych lub gruntownie przebudowanych. Z wyjątkiem silnika V12 w modelu 760i/Li seria 7 posiada od wiosny 2005 r. zupełnie nową paletę silników. Wyposażone w ośmiocylindrowy silnik benzynowy modele BMW 750i/Li oraz 740i/Li zastępują dotychczasowe modele 745i/Li oraz 735i/Li. BMW 740d ustępuje miejsca modelowi BMW 745d z całkowicie nowym ośmiocylindrowym silnikiem wysokoprężnym. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w modelu 730d został gruntownie przerobiony. W modelu podstawowym BMW 730i/Li zastosowano znany z modelu BMW 630i sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z magnezowo-aluminiową skrzynią korbową.


Do wyposażenia standardowego wszystkich modeli należy sześciobiegowa skrzynia automatyczna z funkcją Steptronic. Wszystkie modele charakteryzują się wysoką mocą właściwą, szerokim zakresem obrotów, imponującym przebiegiem momentu obrotowego, wspaniałą kulturą pracy i umiarkowanym zużyciem paliwa.

 

BMW 750i/Li oraz 740i/Li: większa moc, niezmienione zużycie paliwa. Podstawowe jednostki napędowe luksusowych limuzyn BMW, w które wyposażono ponad 60 procent sprzedawanych na całym świecie modeli serii 7 – doskonałe i równomiernie pracujące ośmiocylindrowe silniki benzynowe z regulowanym napędem zaworów VALVETRONIC – otrzymały większą pojemność, czyli 270 kW/367 KM i 225 kW/306 KM, i zapewniają maksymalny moment obrotowy na poziomie 490 i 390 Nm. Pomimo znacznie zwiększonych osiągów i odczuwalnie większej mocy zużycie paliwa pozostaje prawie niezmienione.

BMW 745d oraz 730d: skok technologiczny w silnikach wysokoprężnych. Wprowadzenie w pełni aluminiowej skrzyni korbowej, układu Common Rail 3 generacji z piezowtryskiwaczami i technologii Euro 4 z dostępnym w wyposażeniu standardowym filtrem cząsteczek stałych to skok technologiczny dla silników wysokoprężnych serii 7. Ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny modelu 745d został stworzony całkowicie od nowa; jego moc 220 kW/300 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 1.750 do 2.500 obr./min tworzą nowy standard w klasie luksusowych limuzyn z silnikiem wysokoprężnym V8. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w modelu BMW 730d został gruntownie przebudowany; osiąga teraz moc 170 kW/231 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 2.000 do 2.750 obr./min.

« < 1 2 3 4 5 > »