X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

W nowym Cross Coupé podzespoły zostały połączone z MQB w sposób tworzący nową, przyszłą generację SUVów. W tym przypadku jest to przednia i tylna oś, silnik TDI o mocy 140 kW/190 KM z nowej serii EA288 i 6-biegowa przekładnia DSG. Podzespoły te współpracują z podzespołami elektrycznymi, również opracowanymi przez Volkswagena: akumulatorem litowo-jonowym umieszczonym w tunelu środkowym oraz silnikami elektrycznymi: przednim o mocy 40 kW oraz tylnym o mocy 85 kW.

Bogactwo wariantów. Cross Coupé pokazuje jak dużą różnorodność wariantów można zrealizować dzięki MQB. Studyjny model dzięki systemom modułowym mógłby być teoretycznie nie tylko hybrydą plug-in (akumulator ze złączem do zewnętrznego ładowania), lecz także pełną hybrydą (bez złącza do ładowania) lub wariantem tylko z silnikiem spalinowym lub tylko z silnikiem elektrycznym.

Efektywność i dynamika. Efektywne technologie napędu oferują najwyższą dynamikę. Udowadnia to także nowe Cross Coupé. Z połączenia wzorcowej oszczędności i spełniającej wszystkie wymagania dynamiki jazdy powstał wszechstronny, a jednocześnie sportowy samochód. Prezentowane w Genewie Cross Coupé przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy; silnik TDI rozwija już przy 1.600 obr./min maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W ułamku sekundy dwa silniki elektryczne dokładają do tego 180 Nm (silnik przedni) i 270 Nm (silnik z tyłu). Przy boostowaniu, czyli pełnym wykorzystaniu mocy wszystkich silników, dostępny jest całkowity moment obrotowy 700 Nm. Z taką wartością studyjne auto bez problemów spełnia wymagania stawiane dzisiejszym wyczynowym samochodom sportowym, a zużywa przy tym mniej paliwa, niż jakikolwiek mały samochód.
Inteligentna współpraca systemów napędowych

Zero emisji dzięki silnikom elektrycznym. Z napędem czysto elektrycznym model studyjny może przejechać do 45 km z ograniczoną w tym przypadku prędkością maksymalną 120 km/h. W ten sposób większość osób dojeżdżających do pracy mogłaby pokonać codzienną trasę, nie emitując szkodliwych substancji. W trybie elektrycznym kierowca może zdecydować, czy ważniejszy jest dla niego maksymalny zasięg, czy dynamika jazdy. Może zatem wybrać kombinację trybu E i CITY lub E i SPORT. W trybie E (CITY) zoptymalizowanym pod kątem zasięgu napędzana jest elektrycznie tylko tylna oś. W dynamicznym trybie E (SPORT) silniki elektryczne napędzają obie osie. Podczas jazdy tylko na prąd silnik wysokoprężny jest odłączany od układu napędowego przez otwarcie sprzęgła. Sprzęgło po stronie przekładni pozostaje przy tym zamknięte łącząc 6-biegową DSG z układem napędowym. Tryb elektryczny włączany jest przyciskiem EV (EV = Electric Vehicle) obok dźwigni zmiany biegów. Cross Coupé pracuje wtedy jako wyłącznie elektryczny pojazd. Nawet podczas szybkiej jazdy nie jest uruchamiany silnik spalinowy, o ile akumulator jest dostatecznie naładowany. Gdy tylko ze względu na poziom naładowania akumulatora lub inne parametry TDI musi zostać uruchomiony, włącza się całkowicie płynnie do układu napędowego.

Akumulator w tunelu środkowym. Podczas jazdy tylko na prąd silniki elektryczne zasilane są energią ze składającego się z ośmiu modułów akumulatora litowo-jonowego. Akumulator ma pojemność 9,8 kWh i umieszczony jest w tunelu środkowym Cross Coupé. Przepływem energii z i do akumulatora i do silników elektrycznych zarządza układ elektroniki mocy pracujący w zakresie napięcia 370 V, wbudowany w przednią komorę silnika. Sieć elektryczna zasilana jest napięciem 12V przez przetwornik DC/DC. Elektryczny system napędowy nie spowodował żadnych ograniczeń przestronności wnętrza. Akumulator ładowany jest z zewnętrznego źródła zasilania (gniazdo 230 V) lub podczas jazdy.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze