X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Aktywne zarządzanie cylindrami (ACT). Dzięki chwilowemu wyłączeniu drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach zużycie paliwa w cyklu EU obniża się o ok. 0,4 l/100 km. Przy stałej jeździe z prędkością 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu oszczędność paliwa wynosi nawet litr na 100 kilometrów. Wysoka efektywność nie wyklucza, równie wysokiej, kultury pracy silnika: także z dwoma cylindrami, ten doskonale wyważony 1.4 TSI, pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak z czterema aktywnymi cylindrami.

Wygląd zewnętrzny Polo BlueGT. Elementami wyróżniającymi BlueGT są między innymi nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler na krawędzi dachu, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), rozszerzone progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. Wyposażenie wnętrza zostało wzbogacone o sportowe przednie fotele, tempomat oraz rozszerzone funkcje wyświetlacza wielofunkcyjnego (informacja ACT oraz wartości ciśnienia w oponach).
*) wartości prognozowane, stan na luty 2012

R-Line dla Beetla i Passata
Beetle R-Line. Volkswagen wprowadzi do oferty dwa pakiety R-Line dla Beetle na bazie najwyższej wersji Sport (1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM i 2.0 TSI o mocy 148 kW/200 KM): pakiet elementów zewnętrznych i pakiet elementów wewnętrznych. Pakiet Exterieur można zamawiać oddzielnie, natomiast Pakiet Interieur będzie dostępny jako rozszerzenie pakietu zewnętrznego. Pakiety te obejmują zderzaki o sportowej stylistyce, elementy z tworzywa sztucznego na bokach nadwozia oraz 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Twister. We wnętrzu w skład pakietu R-line wchodzą między innymi sportowe siedzenia, sportowa kierownica obszyta skórą i listwy na progach.

Passat R-Line. Passat i Passat Variant będą w przyszłości oferowane w wyjątkowej wersji R-Line. Typowe dla tej wersji są zderzaki w stylistyce R, czarny dyfuzor oraz spojler dachowy w kolorze nadwozia. Do pakietu R-Line należą także 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Mallory, sportowe siedzenia, specjalne, tytanowo-srebrne aplikacje dekoracyjne oraz wielofunkcyjna, obszyta skórą kierownica z logo R-Line.

Nowe Cross Coupé
W grudniu 2011 koncepcyjny Volkswagen Cross Coupé zużywający zaledwie 2,7 l/100 km (emisja CO2 62 g/km) udowodnił, że SUV mimo doskonałej dynamiki i napędu na wszystkie koła może być niezwykle oszczędny. Zeszłoroczna studyjna hybryda plug-in napędzana była dwoma silnikami elektrycznymi i silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem (TSI). Teraz Volkswagen stworzył jeszcze oszczędniejsze Cross Coupé. Nowy studyjny model napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i dwoma silnikami elektrycznymi. Średnie zużycie paliwa (w nowym europejskim cyklu NEFZ) to zaledwie 1,8 l/100 km. Wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 46 g/km. Studyjne Cross Coupé rozwija prędkość 220 km/h, a jego moc wynosi 225 kW/306 KM przy masie pustego pojazdu 1.858 kg. Volkswagen zaprezentował studyjny model z napędem hybrydowym plug-in i TDI jako światową premierę na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.

Połączenie efektywności i przyjemności jazdy. Pod względem technicznym studyjny SUV opiera się na modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), opracowanej przez Volkswagen AG. W ramach MQB wprowadzone zostały jednolite parametry dla różnych serii modeli i marek, na przykład odległość między pedałem gazu a środkiem przedniego koła oraz pozycja montażowa wszystkich silników. Oprócz nich występują zmienne parametry, które mogą być optymalnie i indywidualnie dostosowywane do różnych modeli, takie jak rozstaw osi, rozstaw kół i wielkość kół.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze