X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Ładowanie po wciśnięciu przycisku. Kierowca może świadomie włączyć tryb LADEN (ładowanie) przyciskiem obok dźwigni selekcyjnej. W trybie tym akumulator jest ładowany podczas jazdy przez TDI, aby zgromadzić wystarczającą ilość energii, potrzebnej na przykład, gdy przebywamy w specjalnych strefach ochrony przyrody, do których wjazd dla samochodów elektrycznych jest bezpłatny. Aktualny zasięg wyłącznie na prąd oraz łączny zasięg Cross Coupé są wyświetlane na wskaźnikach. System zarządzania energią i napędami steruje modułem silników uwzględniając aktualne zużycie energii. Kierowca ma do dyspozycji pięć trybów pracy: CITY (tryb ekologiczny z minimalnym zużyciem paliwa), SPORT (wysoka dynamika), OFFROAD (stały napęd na wszystkie koła), tryb E (napęd czysto elektryczny), jako EV-CITY lub EV-SPORT oraz LADEN (ładowanie; przez TDI). Równocześnie Cross Coupé wykorzystuje różne stany pracy, w których silniki i osie są dołączane lub odłączane według zapotrzebowania.

Zero emisji przy „żeglowaniu”. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, a akumulator będzie wystarczająco naładowany, wszystkie silniki zostaną wyłączone i odłączone od układu napędowego. Mówimy wtedy o „żeglowaniu”.

Zero emisji w trybie rekuperacji. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub zahamuje, a poziom naładowania akumulatora nie będzie wystarczająco wysoki, oba silniki elektryczne zaczną pracować jako prądnice, a energia odzyskiwana podczas hamowania będzie magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W tym przypadku TDI jest także wyłączony i odłączony od układu napędowego.

Boostowanie. Gdy kierowca chce poruszać się sportowo, może wykorzystać jednocześnie moc silników elektrycznych i TDI. W żargonie fachowym takie połączenie nazywane jest „boostowaniem”. Cross Coupé jest wtedy napędzane na wszystkie koła.

Offroad z „elektrycznym wałem Kardana”. Cztery koła są napędzane także wtedy, gdy kierowca włączy tryb OFFROAD. W takim przypadku przedni silnik elektryczny zasilany energią przez TDI działa tylko, jako źródło prądu dla silnika elektrycznego na tylnej osi. Ponieważ energia do napędu tylnej osi przepływa w kablach, a nie mechanicznie, można nazwać ten system „elektrycznym wałem Kardana”. Dzięki temu, że TDI w trybie OFFROAD napędza tylny silnik elektryczny za pośrednictwem przedniego silnika, napęd na tylne koła może być aktywowany także przy niskim poziomie naładowania akumulatora litowo-jonowego.

Tryb z silnikiem TDI. Gdy za napęd odpowiedzialna jest tylko jednostka TDI, Cross Coupé jest typowym samochodem napędzanym na przednią oś. W sytuacjach, gdy możliwe jest uzyskanie bardziej efektywnego zużycia paliwa poprzez zwiększenie obciążenia, silniki elektryczne pracujące jak prądnice ładują akumulator. Przy wykorzystaniu wszystkich rezerw energii, średnim spalaniu 1,8 l/100 km i pojemności zbiornika paliwa 55 litrów możliwy jest teoretyczny zasięg 1.287 km.

Nowy TDI w Cross Coupé
Silniki MQB. TDI w Cross Coupé jest jednym z silników skonstruowanych specjalnie do zastosowania z modułową platformą podłogową (MQB). Ważną cechą MQB jest jednolita pozycja wbudowania wszystkich silników. Dlatego Volkswagen opracował dwie nowe serie jednostek napędowych: EA288 – silnik wysokoprężne i EA211 – silniki benzynowe. Z tymi dwoma rodzajami silników i odpowiednimi silnikami elektrycznymi można zrealizować w ramach MQB wszystkie klasyczne, alternatywne i hybrydowe systemy napędowe.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze