X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Spektrum silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem. Nowy silnik TDI z MQB jest dostępny, w zaprezentowanym w Genewie modelu studyjnym, w wariantach 1.6 i 2.0 litra i mocą od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Ten samozapłonowy silnik jest nie tylko wyjątkowo oszczędny, ma wysoki moment obrotowy i emituje niewiele substancji szkodliwych, lecz także pracuje niezwykle spokojnie i komfortowo. Przykładem jest 2.0 TDI z Cross Coupé, w którym zastosowano dwa wałki wyrównujące. Na komfort akustyczny pozytywnie wpływają także pasek zębaty pompy oleju i próżniowej, pracujący na mokro w misce olejowej oraz obudowane dysze wtryskowe.

Stylistyka SUVa i dynamika Coupé. Cross Coupé z długością 4.357 mm jest dłuższy niż Golf i krótszy niż Tiguan. Szerokość (1.868 mm) i wysokość (1.523 mm) leży również między tymi dwoma samochodami. Studyjny model ma bardzo duży rozstaw osi w stosunku do długości całkowitej – 2.630 mm, czyli o 52 mm więcej, niż Golf i o 26 mm więcej, niż Tiguan. Zwisy nadwozia (z przodu 855 mm, z tyłu 860 mm) są odpowiednio krótkie, a ogólne proporcje niezwykle zwarte. Atletyczny wygląd podkreślają duże rozstawy kół – 1.585 mm (z przodu) i 1.613 mm (z tyłu). Poza asfaltowymi drogami ważne są wartości kąta natarcia, zejścia i kąta rampowego. Kąt natarcia wynosi aż 24,2 stopnia, kąt zejścia 32,5 stopnia, natomiast kąt rampowy pozwalający pokonywać pagórki wynosi 15 stopni.

Precyzyjnie ukształtowana sylwetka coupé. W nadwoziu Cross Coupé dominuje bardzo długa pokrywa silnika, zupełnie nowy projekt przedniej czesci nadwozia, przesunięta daleko do tyłu kabina pasażerska i bardziej płaska, niż w tradycyjnych SUVach linia okien. Stylistom Volkswagena udało się uzyskać atletyczną sylwetkę Cross Coupé i zachować przy tym charakterystyczne dla marki prowadzenie linii. Bryła auta jest niezwykle dopracowana i nowoczesna. Z sylwetką Cross Coupé doskonale komponują się 20-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z oponami 265/45. Z tyłu nadwozie zakończone jest pochylonym jak w coupé, szerokim tylnym słupkiem.

Wyrazisty przód nadwozia. Charakterystyczne, poziome linie Volkswagena stanowią w Cross Coupé pomost między teraźniejszością a przyszłością. Inaczej niż w aktualnych modelach styliści fizycznie połączyli ze sobą podwójne reflektory ksenonowe i chromowane żebra osłony chłodnicy, wkomponowując reflektory w dwa – leżące jeden nad drugim – chromowane pasy. Wznoszące się ku górze chromowane „skrzydła” podkreślają szerokość nadwozia i są częścią nowej koncepcji świateł. W dolnym „skrzydle” znajdują się światła do jazdy w dzień, w górnym – kierunkowskazy. Na dole, w zderzaku, umieszczono diodowe reflektory przeciwmgielne.

Tył nadwozia. O stylistyce tylnej części nadwozia decyduje wąski pas bocznych okien. Typowa dla coupé jest mocno pochylona tylna szyba. Pokrywa bagażnika jest zakończona od góry spojlerem, który poprawia aerodynamikę i optycznie przedłuża dach. Tylne światła są wąskie. W typowy dla SUVa masywny zderzak wbudowane zostały z prawej i lewej strony podwójne końcówki rur wydechowych.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze