X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Nowości Volkswagena

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen zaprezentował wraz z nowym Cross Coupé

studyjnym SUVem z napędem hybrydowym plug-in z TDI (średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 1,8 l/100 km, emisja CO2 46 g/km), także inne światowe nowości: pierwszego Golfa GTI Cabriolet oraz sportowe i oszczędne Polo BlueGT z funkcją odłączania cylindrów. Kolejne nowości to Beetle i Passat ze sportowym wyposażeniem R-Line.

Cross Coupé – nowoczesne połączenie TDI i hybrydy plug-in
SUV przyszłości. W grudniu 2011 koncepcyjny Volkswagen Cross Coupé zużywający zaledwie 2,7 l/100 km (emisja CO2: 62 g/km) udowodnił, że SUV mimo doskonałej dynamiki i napędu na wszystkie koła może być niezwykle oszczędny. Zeszłoroczna studyjna hybryda plug-in napędzana była dwoma silnikami elektrycznymi i silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem (TSI). Teraz Volkswagen stworzył jeszcze oszczędniejsze Cross Coupé. Nowy studyjny model napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i dwoma silnikami elektrycznymi. Średnie zużycie paliwa (w nowym europejskim cyklu NEFZ) to zaledwie 1,8 l/100 km. Wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 46 g/km. Studyjne Cross Coupé rozwija prędkość 220 km/h, a jego moc systemowa wynosi 225 kW/306 KM przy masie pustego pojazdu 1.858 kg.

Golf GTI Cabriolet – 210 KM i 7,7 l/100 km
Najmocniejszy Golf kabriolet w historii. Volkswagen prezentuje w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii. Z taką mocą silnika Golf GTI Cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 237 km/h (DSG: 235 km/h). Zużywa przy tym średnio tylko 7,6 l/100 km paliwa i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

Atrybuty GTI. Kabriolet ma typowe cechy stylistyczne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, nakładki poszerzające progi oraz seryjne 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver; we wnętrzu klasyczne pokrycie sportowych siedzeń z tkaniny w kratę Jacky. Auto wyposażone jest także w automatyczną klimatyzację oraz system audio RCD 210.

Składany dach GTI. Konstrukcja miękkiego składanego dachu Golfa Cabriolet przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Dach jest seryjnie podnoszony i opuszczany elektrohydraulicznie, a jego otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy i jest możliwe także podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.

Polo BlueGT – 140 KM i 4,7 l/100 km
Sportowa efektywność. Nowe Polo BlueGT sprowadza do jednego mianownika doskonałą dynamikę i wyjątkową oszczędność. Najbardziej interesującym rozwiązaniem technicznym jest, zastosowana po raz pierwszy w Volkswagenie, funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1,4-litrowego TSI w Polo BlueGT. Silnik ten rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając przy tym średnio tylko 4,7 l/100 km* (emisja CO2: 108 g/km*). Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG zużywa jeszcze mniej benzyny – tylko 4,5 l/100 km* (emisja 105 g/km* CO2). Osiągający maksymalną prędkość 210 km/h Volkswagen potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 7,9 sekundy. Nowe Polo pojawi się na rynku już w lipcu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze