Zmiany w linii modelowej BMW – jesień 2012

Wszystko  dzięki nowym wersjom silnikowym i nowej gamie wyposażeniowej w najnowszych odmianach samochodów klasy kompaktowej i średniej. Po raz pierwszy inteligentny napęd wszystkich kół BMW xDrive pojawi się w modelach BMW serii 1. Ponadto zaplanowano debiut bardzo ekonomicznego BMW 114d. Z kolei BMW 320i EfficientDynamics Edition Sedan będzie oferowany jako pierwszy benzynowy samochód wyposażony w dodatkowe, nowe technologie ograniczające zużycie paliwa i emisję spalin. Z kolei nowy BMW 3 Touring w przyszłości będzie dostępny z czterema silnikami dieslowskimi i dwoma benzynowymi. Najnowszymi wersjami tego samochodu są BMW 320i Touring, BMW 318d Touring oraz BMW 316d Touring.

Od momentu premiery rynkowej nowy BMW 3 Touring otrzymał w wyposażeniu opcjonalnym najnowszą generację systemu nawigacyjnego Professional. Kompleksowo opracowany system obejmujący między innymi trójwymiarową grafikę wszystkich ekranów menu, dalsze udoskonalenia służące wygodzie obsługi, a także rozbudowany system rozpoznawania mowy współpracujący ze wszystkimi funkcjami biurowymi, będzie równolegle wprowadzany w nowym BMW 3 Sedan już na jesieni 2012 roku. Nowy BMW 3 otrzyma także jako opcję system aktywnej ochrony (Active Protection) zawierający asystenta koncentracji kierowcy (Attentiveness Assistant).

Kontynuując wcześniejsze prace, zwiększono liczbę modeli BMW spełniających normę czystości spalin Euro6.

BMW 120d xDrive oraz BMW M135i xDrive: inteligentny system napędu na wszystkie koła po raz pierwszy pojawi się w samochodach BMW serii 1

Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive gwarantuje optymalną stabilność jazdy, wykorzystanie do maksimum przyczepności kół, a także dodatkową dawkę sportowych emocji. Elektroniczny rozdział momentu napędowego pomiędzy przednie i tylne koła zapewnia także znakomite prowadzenie samochodu nawet w trudnych warunkach pogodowych i drogowych, jak również najwyższy poziom precyzji i zwrotności podczas pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach. System ten po raz pierwszy jest teraz dostępny w samochodach BMW serii 1.

System xDrive znajdzie się pięciodrzwiowej oraz w trzydrzwiowej wersji BMW 1. W samochodzie BMW 120d xDrive do podziału między osie będzie 135 kW/184 KM pochodzących z czterocylindrowego silnika diesla. Z tym silnikiem samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Średnie zużycie paliwa BMW 120d xDrive wynosi od 4,7 do 4,8 litra na 100 km, a emisja CO2 od 123 do 126 gramów na kilometr (wielkości uzyskiwane w europejskim cyklu pomiarowym, zależnie od wybranego rozmiaru opon).

Napęd na cztery koła stanowi ważną część niezwykle fascynującej maszynerii, jaką będzie pierwszy w segmencie kompaktowym samochód BMW M. Współpraca systemu xDrive z rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 235 kW/320 KM, jaki trafił pod maskę BMW M135i xDrive, zapewnia wyjątkowo wysoki poziom dynamiki, własności trakcyjnych i stabilności jazdy. BMW M135i xDrive, który jest standardowo wyposażony w ośmiobiegową przekładnię automatyczną, przyspiesza ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. BMW M135i xDrive łączy wyjątkowo sportową charakterystykę i znakomite własności jezdne, ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 182 gramów na kilometr w europejskim cyklu pomiarowym.

Nowy wariant modelowy: BMW 114d. Gama silników wysokoprężnych dostępnych w BMW serii 1 jesienią 2012 roku ponownie zostanie powiększona. Nowy BMW 114d będzie pełnił rolę niezwykle oszczędnej podstawowej wersji samochodu. Nowy model napędzany jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra z technologią BMW TwinPower Turbo. Silnik wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail, z elektrozaworami działającymi przy maksymalnym ciśnieniu wynoszącym 1600 bar. Silnik ten zapewnia moc maksymalną 70 kW/95 KM przy 4000 obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy 235 Nm w zakresie między 1500 i 2750 obr/min. Umożliwia to przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 12,2 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 185 km/h. Średnie zużycie paliwa, to od 4,1 l/100 km do 4,3 l/100km, przy emisji CO2 odpowiednio od 109 do 112 gramów na kilometr (wielkości uzyskiwane w europejskim cyklu pomiarowym, zależnie od wybranego rozmiaru opon).

Podobnie jak wszystkie inne warianty modelowe nowego BMW serii 1, BMW 114d jest również standardowo wyposażony w cały zestaw rozwiązań z zakresu technologii BMW EfficientDynamics. Pakiet instalowany w tym samochodzie obejmuje między innymi odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik punktu zmiany biegów, funkcję Auto Start Stop, elektronicznie sterowane wspomaganie kierownicy, a opcjonalnie dostępne są również dodatkowe komponenty tego systemu oraz opony o zmniejszonych oporach toczenia. Ponadto, nowego BMW 114d wyposażono w tryb pracy ECO PRO, który może być aktywowany za pomocą instalowanego standardowo przełącznika Driver Experience Control, po użyciu którego samochód dostosuje się do spokojnego i ekonomicznego stylu jazdy.

Rozszerzony zakres modeli nowego trzydrzwiowego BMW serii 1: BMW 120d i BMW 118i. Podobnie jak w przypadku dwóch wersji nadwoziowych z napędem na cztery koła, BMW 114d jest oferowany w wersji pięciodrzwiowej oraz trzydrzwiowej. Nowy trzydrzwiowy BMW serii 1 jest wprowadzany równolegle z BMW 120d i BMW 118i, które wyposażono w napęd tylnych kół. W tej sytuacji klienci otrzymają do wyboru pięć benzynowych i sześć dieslowskich wersji modelowych w każdym z dwóch kompaktowych nadwozi.

Konsekwentne obniżanie zużycia paliwa: BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition. Dodatkowe warianty modelowe BMW serii 3 Sedan dostępne od jesieni 2012 będą oferowały wyjątkowo niskie zużycie paliwa i równie niski poziom emisji spalin. Szczególnie BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition wyznaczy nowe standardy w tej dziedzinie. Podobne jak BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition, model ten jest ukierunkowany na bardzo konsekwentną redukcję zużycia paliwa. BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z technologią BMW TwinPower Turbo, o mocy maksymalnej 125 kW/170 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 7,6 sekundy. Rozwiązania z pakietu BMW EfficientDynamics, które są wyposażeniem standardowym w innych wariantach, w tym modelu są uzupełniane przez zoptymalizowane zarządzanie pracą silnika, zoptymalizowane przełożenia przekładni, udoskonalenia aerodynamiki nadwozia i obniżone opory toczenia. Pozwoliło to na ograniczenie średniego zużycia paliwa do 5,3 l/100 km, a emisji CO2 do 124 gramów na kilometr w europejskim cyklu pomiarowym. W konsekwencji, w zakresie efektywności energetycznej BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition plasuje się w czołówce gamy modeli BMW napędzanych silnikami benzynowymi.

CZYTAJ DALEJ  25-te urodziny Volkswagena Californii

Wyjątkowy model podstawowy w klasie średniej: BMW 316i Sedan. Nowy model rozpoczynający serię 3 oferuje jeszcze bardziej oszczędny sposób przeżywania niezwykłej charyzmy i radości jazdy nowym BMW 3 Sedan. BMW 316i Sedan jest napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym z technologią BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,6 litra, którego moc osiąga 100 kW/136 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 220 Nm. Przeniesienie mocy odbywa się poprzez oferowaną jako standard sześciobiegową przekładnię manualną, a ośmiobiegowa przekładnia automatyczna proponowana jest jako opcja. BMW 316i Sedan potrzebuje zaledwie 8,9 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (z przekładnią automatyczną 9,2 sekundy), prędkość maksymalna obu wariantów wynosi 210 kilometrów na godzinę. Model ten łączy w sobie sportowy temperament z wzorową wydajnością. W europejskim cyklu testowym średnie zużycie paliwa wynosi od 5,8 l/100 km do 5,9, a emisja CO2 od 134 gramów do 137 gramów na kilometr dla obu wariantów przeniesienia napędu (identyczne wyniki uzyskano dla przekładni manualnej i automatycznej, a różnice wynikają z rozmiarów wybranych opon).

BMW serii 3 Touring: Większa różnorodność silników, mniejsze zużycie paliwa. Bezpośrednio po europejskiej premierze rynkowej, powiększy się oferta silnikowa dla nowego BMW serii 3 Touring. Obok BMW 328i Touring z silnikiem benzynowym o mocy 180 kW/245 KM, który był dostępny już wcześniej, obecnie pojawi się drugi benzynowy wariant tego samochodu – BMW 320i Touring z silnikiem o mocy 135 kW/184 KM, który również spełnia normę emisji spalin Euro6. Oferta samochodów z silnikami Diesla, które wcześniej ograniczała się do BMW Touring 330d z silnikiem 190 kW/258 KM i BMW 320d Touring z silnikiem 135 kW/184 KM, zostanie wzmocniona przez BMW 318d Touring oraz BMW 316D Touring. Nowe modele są wyposażane w sześciobiegową przekładnię manualną w standardzie, a opcjonalnie w ośmiobiegową przekładnię automatyczną dostępną w obu wersjach silnikowych. Dwulitrowy silnik napędzający nową benzynową wersję samochodu, wyposażony jest również w technologię BMW TwinPower Turbo, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm. Nowy BMW 320i Touring przyspiesza od 0 do 100 km w czasie 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 233 kilometrów na godzinę (z przekładnią automatyczną 228 km/h). Przy średnim zużyciu paliwa od 6,1 do 6,2 l/100 km i przy emisji CO2 od 143 do 145 gramów na kilometr, wyniki samochodu wyposażonego w przekładnię automatyczną są lepsze, niż w przypadku przekładni manualnej, kiedy to samochód spala średnio od 6,4 do 6,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi od 149 do 152 gramów na kilometr (wielkości uzyskiwane w europejskim cyklu pomiarowym, zależnie od wybranego rozmiaru opon).

Mocny i oszczędny: Dwa kolejne modele Diesla dla nowego BMW serii 3 Touring. Portfolio modeli z silnikami wysokoprężnymi, na które do tej pory składały się BMW 330d Touring napędzany silnikiem wytwarzającym 190 kW/258 KM i BMW 320d Touring z silnikiem o mocy 135 kW/184 KM, zostanie uzupełnione o BMW 318d Touring oraz BMW 316d Touring. Nowe modele wyposażane są standardowo w sześciobiegową przekładnię manualną, ale mogą być opcjonalnie wyposażone w ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Dwulitrowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny dostosowany odpowiednio do wersji BMW 318d Touring oraz BMW 316d Touring, wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, zapewnia precyzyjną, a przy tym ekonomiczną gospodarkę paliwową, co pozwala na bardzo szybkie dostarczanie do kół momentu napędowego w pożądanej wielkości. Silnik pod maską nowego BMW 318d Touring oferuje 105 kW/143 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm, BMW 316d Touring dysponuje mocą 85 kW/116 KM i 260 Nm momentu obrotowego.

CZYTAJ DALEJ  Mitsubishi ASX

W obu wersjach przekładniowych, nowe BMW 318d Touring ma identyczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 9,2 sekundy i prędkość maksymalną 210 km/h. Zużycie paliwa i poziom emisji spalin są również identyczne, wynosząc od 4,5 do 4,7 l/100 km i od 119 do 123 gramów CO2 na kilometr (wielkości uzyskiwane w europejskim cyklu pomiarowym, zależnie od wybranego rozmiaru opon).

Nowy BMW 316d Touring przyspiesza od startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 11,2 sekundy (z przekładnią automatyczną 11,1 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 200 kilometrów na godzinę (z przekładnią automatyczną 198 km/h). Średnie zużycie paliwa, w europejskim cyklu pomiarowym wynosi od 4,5 do 4,7 l/100 km, poziom emisji CO2 mieści się w granicach od 119 do 123 gramów na kilometr dla obu wersji (wielkości zależnie od wybranego rozmiaru opon).

Świetna grafika, innowacyjne funkcje, zoptymalizowany komfort obsługi: nowa generacja systemu nawigacyjnego Professional dla BMW serii 3

Dostępny jako opcja wyposażenia system nawigacyjny Professional jest jednym z najbardziej atrakcyjnych sposobów wzmagania satysfakcji z prowadzenia nowego BMW serii 3. Dzięki wyjątkowo potężnemu procesorowi, nowa generacja systemu jest jeszcze sprawniejsza w działaniu, oferując dodatkowe funkcje przy prezentacji proponowanej trasy, a przy pierwszym użyciu robi na swoim nowym właścicielu niezapomniane wrażenie, dzięki trójwymiarowej grafice i wysokiej rozdzielczości ekranów menu systemu. Nawigacja Professional została zaprezentowana po raz pierwszy w nowym BMW serii 7, a w międzyczasie została także wprowadzona do BMW serii 5. W nowym BMW serii 3 Touring nawigacja Professional będzie dostępna od momentu rynkowej premiery samochodu, a w BMW serii 3 Sedan pojawi się jeszcze na jesieni 2012 roku.

Zawsze dostępny pasek narzędziowy umożliwiający szybką zmianę wyświetlanych map, jak również bezpośredni dostęp do informacji pogodowych i bieżących informacji o ruchu drogowym są cechami zapewniającymi maksymalnie wysoki komfort obsługi. Ponadto, na części dzielonego ekranu możliwe jest przedstawienie widoku z góry (High Guiding) precyzyjnie obrazującego układ najbliższego skrzyżowania, a także zawierającego dokładne wskazówki dotyczące przejazdu przez to skrzyżowanie przy wykorzystaniu funkcji Lane Guiding. Oprócz tego jednocześnie na drugiej części ekranu wyświetlany jest trójwymiarowy model najbliższej okolicy, co umożliwia natychmiastową orientację w ruchu miejskim, dzięki przedstawionym w perspektywie, realistycznym obrazom ulic i mijanych budynków.

Ponadto, nowa funkcja rozpoznawania mowy została dodana do mobilnych funkcji biurowych systemu BMW ConnectedDrive i jest dostępna przy użyciu nowej generacji systemu nawigacyjnego Professional. We wcześniejszych wersjach systemu można było wyświetlać wpisy kalendarza, wiadomości tekstowe (SMS, e-mail), zadania i notatki na monitorze pokładowym i odczytywać je za pomocą syntezatora mowy (Text to Speech). W konsekwencji, kierowca był w stanie uzyskać wiadomości oraz informacje dostępne w samochodzie, nie zaniedbując jego prowadzenia. Najnowsza innowacja obejmuje funkcję dyktowania tekstu, która po prostu zapisuje wypowiadane słowa za pomocą systemu rozpoznawania mowy. Tekst utworzony w ten sposób może być następnie wysyłany jako wiadomości SMS lub e-mail.

CZYTAJ DALEJ  Mazdy3 gotowe do drogi

Podobnie, notatki głosowe o długości zapisu do dwóch minut mogą być rejestrowane i wysyłane na adres e-mail w postaci pisemnej lub zapisane na dysku twardym. Ponadto, nowa i bardziej wydajna funkcja rozpoznawania mowy czyni działanie praktycznie wszystkich funkcji oferowanych przez system nawigacji BMW Professional jeszcze łatwiejszym, wygodniejszym, szybszym i przede wszystkim bezpieczniejszym.

Kolejne modele BMW ze zoptymalizowaną emisją spalin zgodnie z normą Euro6.Oprócz powyżej opisanych zmian, jesienią BMW zwiększy liczbę model spełniających już obecnie wymagania normy czystości spalin Euro6, która formalnie zacznie obowiązywać dopiero w roku 2014. Na przykład BMW 125i, zarówno w wersji trzydrzwiowej jak i pięciodrzwiowej, dołączy do samochodów spełniających zaostrzone wymagania środowiskowe. W BMW serii 3 dwa kolejne silniki oferują wymagany przez normę Euro6 zoptymalizowany poziom emisji. Wersje Sedan i Touring samochodów BMW 328i oraz BMW 320i są gotowe do spełnienia normy emisji spalin Euro6. Od jesieni 2012, to samo dotyczy wszystkich wersji benzynowych BMW X1.

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *