Już ponad 2 miliony SUV-ów Mercedes-Benz

W ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery Klasy G zaprezentowaliśmy w tym segmencie kolejne cztery modele. Od lipca 2010 roku, miesiąc po miesiącu biją one kolejne rekordy sprzedaży. Znakomicie przyjęta nowa Klasa M tylko poprawi te wyniki. Dziś SUV-y to istotny filar rozwoju Mercedes-Benz – podkreśla dr Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales & Marketing Mercedes-Benz Cars.

W listopadzie 2011 r. SUV-y spod znaku gwiazdy osiągnęły kolejny rekord sprzedaży z wynikiem 25 552 egzemplarzy (+23,4 proc.). Łącznie, od stycznia do listopada, sprzedano ich na świecie 221 518 sztuk (+24,3 proc.). Na szczególną uwagę zasługuje udany debiut Klasy M oraz wzrost zainteresowania modelem GLK, na którego popyt wzrósł o 25,6 proc. By sprostać lokalnemu zapotrzebowaniu, w grudniu produkcję tego drugiego uruchomiono w fabryce w Chinach. Pozostałe SUV-y również cieszą się dużym powodzeniem. Sprzedaż Klasy R poszybowała w górę o 50,3 proc., Klasy G – o 30,9 proc., Klasy GL – o 28,9 proc, a Klasy M – o 15,8 proc., i to mimo rychłej premiery kolejnego wcielenia modelu.

SUV-y stanowią jedną piątą światowej sprzedaży Mercedes-Benz. Ich główne rynki zbytu to: Stany Zjednoczone, Chiny i Niemcy. Dla przykładu, najwięcej egzemplarzy Klasy G kupują klienci niemieccy, zaś Klasy R – nabywcy z Państwa Środka.


Najmłodsza w rodzinie SUV-ów, trzecia odsłona Klasy M zadebiutowała w listopadzie ub. r. Jedną z cech jej twardego charakteru jest znakomita wydajność. Permanentny napęd na cztery koła gwarantuje wzorową stabilność, komfort i dynamikę jazdy – zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Jako najbardziej ekonomiczna w segmencie, tuż po debiucie Klasa M zdobyła prestiżowy certyfikat TÜV w dziedzinie ekologii. Zastosowanie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa pozwoliło z kolei uzyskać najwyższą notę pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Niedawno model został uznany przez „Focus Online” oraz „Bähr & Fess Forecast” za jeden z najlepszych w dziedzinie utrzymania wartości rezydualnej. Po czterech latach Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC wciąż będzie wart 55 proc. ceny zakupu w salonie. Czytelnicy „Bild am Sonntag” i „Auto Bild” zdążyli już nagrodzić Klasę M „Złotą Kierownicą 2011”.

Inne modele cieszą się nie mniejszym uznaniem. Klasa G po raz ósmy została wyróżniona tytułem „SUV-a roku” niemieckiego magazynu „Off Road” oraz nagrodą czytelników „AutoBild Allroad” w kategorii terenówek w cenie powyżej 60 tys. euro.

CZYTAJ DALEJ  Nowy kompaktowy Opel OPC — najmocniejsza Astra w historii


Już w tym roku Mercedes-Benz zaprezentuje nowe generacje Klasy GL, GLK i G. Ich debiuty przyczynią się do kolejnego wzrostu popularności SUV-ów z gwiazdą.

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *