(Hiszpania) rozpocznie produkcję tego cieszącego się ogromną popularnością modelu. Zarządy GM i Opla wspólnie podjęły tę decyzję ze względu na ogromne zapotrzebowanie na pojazdy tego typu w Europie. Jednocześnie zwiększy się produkcja Opla Mokki w fabryce w Bupyeong (Korea) — do tej pory będącej jedynym wytwórcą tego auta.
Prezes Opla dr Karl-Thomas Neumann powiedział: „Decyzja w sprawie zakładu w Saragossie to element strategii dotyczącej produkowania naszych samochodów tam, gdzie je sprzedajemy. Ogromny popyt na Mokkę jest dowodem atrakcyjności najnowszych modeli marki, dodaje rozmachu naszej kampanii i gwarantuje miejsca pracy w Europie. Ta decyzja pomoże rozwiązać kwestię niewykorzystania dostępnych mocy produkcyjnych na kontynencie europejskim, jest to, więc dobra wiadomość dla całej firmy”.
Prezes Europejskiego Forum Pracowników (European Employee Forum, EEF) dr Wolfgang Schäfer-Klug stwierdził: „To nie tylko wspaniała wiadomość dla Saragossy, lecz także dla wszystkich fabryk ze względu na lepsze wykorzystanie potencjału produkcyjnego w ogólnej skali. W ten sposób zarząd Opla spełnił od lat powtarzany postulat EEF dotyczący produkcji kompaktowych SUV-ów w Europie. To bardzo korzystna sytuacja dla wszystkich w Oplu”.
W początkowej fazie firma zainwestuje 80 milionów USD w zakład w Saragossie. Decyzja o uruchomieniu produkcji Mokki w Europie pomoże ochronić 5 800 miejsc pracy w hiszpańskiej fabryce Opla, która produkuje obecnie modele Corsa i Meriva.
Opel Mokka cieszy się niesłabnącą popularnością od chwili pojawienia się na rynku latem 2012 roku. Ten stylowy SUV zyskał uznanie nie tylko ekspertów, lecz także klientów — Mokka jest jednym z trzech najlepiej sprzedających się SUV-ów na kilku rynkach europejskich.
Początkowo nowa produkcja będzie oparta na systemie montażu CKD (Completely Knocked Down), który polega na budowie auta od podstaw, a na linię montażową trafią części z Korei. Planowana jest jednak stopniowa rozbudowa zakładu.
„To kolejny wielki dzień dla Opla” — kontynuował Neumann. „Niedawna decyzja GM o zainwestowaniu 4 miliardów euro na rynku w Europie oraz dodatkowa deklaracja o przekazaniu 230 milionów euro na rzecz Centrum Rozwoju w Rüsselsheim w Niemczech potwierdzają, że wybraliśmy właściwą drogę”.
Największymi zwycięzcami są klienci Opla i pracownicy firmy w Europie, o czym zapewnił prezes Neumann: „Dzięki tej inwestycji będziemy mogli produkować więcej samochodów tego modelu i szybciej obsługiwać naszych klientów”.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.