Nowe BMW X5

oraz lidera sprzedaży w swojej klasie na rynku światowym i polskim, wyznacza nowe standardy pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wszechstronności, wydajności oraz przyjemności z jazdy.

 

Ewolucja stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem; mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki; elegancko wydłużona sylwetka; przyciągające wzrok profilowane linie boczne biegnące ponad wydatnymi nadkolami; poziome linie i masywne powierzchnie w tylnym pasie; elementy optymalizujące aerodynamikę pojazdu harmonijnie zintegrowane z ogólną stylizacją nadwozia, w tym kurtyny powietrzne, wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler.


Nowe opcje indywidualizacji: nabywcy mogą wybrać nowe pakiety Design Pure Experience i Design Pure Excellence oraz pakiet M Sport; elementy nadwozia i wnętrza można zamówić niemal w dowolnej konfiguracji.

 

Bardziej przestronne, przejrzyste i luksusowe wnętrze; wyższa pozycja siedząca; nisko umieszczona tablica przyrządów z poziomymi liniami przechodzącymi w panele drzwiowe i dodatkowe panele dekoracyjne; możliwość wszechstronnej konfiguracji kabiny pasażerskiej dzięki oparciom tylnej kanapy dzielonym/składanym w proporcjach 40:20:40; pojemność bagażnika: 650 – 1870 litrów; automatycznie sterowana pokrywa bagażnika w standardzie; pokrywa bagażnika może teraz zostać otwarta i zamknięta zdalnie lub z fotela kierowcy; tylne siedzenia komfortowe i dodatkowy, trzeci rząd siedzeń dostępne opcjonalnie.

 

Trzy jednostki napędowe dostępne w momencie premiery rynkowej: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

 

Dążenie do obniżenia zużycia paliwa i emisji poprzez obniżenie masy własnej, zoptymalizowanie przepływu powietrza wokół nadwozia, a także zastosowanie zaawansowanych jednostek napędowych, montowanej standardowo – i bardzo wydajnej – ośmiobiegowej przekładni automatycznej oraz technologii z zakresu BMW EfficientDynamics, jak funkcji Auto Start-Stop, trybu ECO PRO z wybiegiem czy proaktywnego asystenta jazdy; wszystkie warianty spełniają standardy emisji EU6.

CZYTAJ DALEJ  Oferta Audi poszerzona o nowy model - S8

Włącznik Driving Experience Control na konsoli centralnej jest standardem we wszystkich modelach; w opcji dostępne są pakiety adaptacyjnego zawieszenia Comfort, Dynamic i Professional oraz adaptacyjne zawieszenie typu M, które zwiększają dynamikę prowadzenia i poprawiają komfort jazdy; elektryczne wspomaganie kierownicy standardem we wszystkich modelach; aktywny układ kierowniczy Active Steering może być zamówiony, jako opcja.

 

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional; debiut wyświetlacza pokazującego status pracy układu xDrive.

 

Więcej innowacji z zakresu BMW ConnectedDrive: kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up przedstawiający nowe komunikaty; system BMW Night Vision z rozpoznawaniem ludzi i zwierząt oraz funkcją dynamicznego oświetlenia punktowego Dynamic Light Spot, funkcja ostrzegania przed zmianą pasa ruchu Lane Change Warning funkcja Speed Limit Info, nowy asystent parkowania wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe*, funkcja Surround View z widokiem 360 stopni, asystent jazdy Driving Assistant z funkcją ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu Lane Departure Warning oraz ostrzeganiem o kolizji i ostrzeganiem o kolizji z pieszym z funkcją hamowania; asystent jazdy Driving Assistant Plus z aktywnym tempomatem z funkcją Stop & Go oraz funkcją hamowania do całkowitego zatrzymania, asystent jazdy w korkach z aktywnym sterowaniem prędkością jazdy i kątem skrętu kierownicy bez udziału kierowcy*; bogata gama usług mobilnych i internetowych, takich jak funkcja Concierge Service, usługi zdalne Remote Service, funkcja informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI), dostęp do Internetu, możliwość korzystania z serwisów Facebook i Twitter na pokładzie samochodu, funkcja dyktowania wiadomości email z systemem rozpoznawania mowy, funkcje SMS i memo, rozrywka online.


Najnowocześniejsze opcje wyposażeniowe: wyświetlacz standardowo instalowanego systemu operacyjnego iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala; kontroler dotykowy z powierzchnią czułą na dotyk dostępny w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji; materiały wysokiej jakości; zwiększona liczba schowków; system audio Bang & Olufsen High End Surround Sound System; komfortowe siedzenia z tyłu oraz nowy system rozrywki pokładowej dla pasażerów siedzących z tyłu z dwoma wyświetlaczami.

CZYTAJ DALEJ  Elektryczny samochód dostawczy przyszłości


BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),

  • Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,
  • maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.
  • Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,
  • Prędkość maks.: 250 km/h.
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:
  • 10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,
  • Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

BMW X5 xDrive30d:sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),

  • Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,
  • maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.
  • Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,
  • Prędkość maks.: 230 km/h.
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:
  • 6,2 litra/100 kilometrów,
  • Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).

  • Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,
  • maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.
  • Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,
  • Prędkość maks.: 250 km/h.
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:
  • 6,7 litra/100 kilometrów,
  • Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *