Nowa Zafira Tourer

To, co kiedyś zarezerwowane było dla segmentu luksusowych samochodów, obecnie jest dostępne dla każdego, kto jeździ Zafirą Tourer. Właściciele takiego samochodu mogą cieszyć się niepowtarzalną atmosferą salonu na kołach. Zafira może pochwalić się całkowicie przebudowanym systemem siedzeń Flex 7 i całą serią typowych dla Opla elastycznych rozwiązań. Pod względem wszechstronności i atmosfery panującej w kabinie samochód ten podnosi poprzeczkę w klasie, do której sam należy. Ten niekwestionowany mistrz elastyczności debiutuje podczas 64 Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Można go nabyć w czterech różnych wariantach: Enjoy, Cosmo, Business Edition i Sport.

Podstawowa cena za wariant Enjoy z benzynowym silnikiem 1,8 o mocy 85 kW/115 KM wynosi 82 400 złotych (zalecana cena detaliczna zawierająca podatek VAT). Model Enjoy z benzynowym silnikiem 1,4 o mocy 88 kW/120 KM z turbodoładowaniem kosztuje 87 400 złotych. Za wariant „Sport” wyposażony w takie same silniki trzeba zapłacić od 88 300 złotych. Ceny wiodącej wersji Zafiry Tourer, Cosmo z silnikiem o pojemności 2.0l i mocy 165 KM, zaczynają się od 110 900 złotych. Każda cena obejmuje dożywotnią gwarancję Opla do 160 000 km. Zafira Tourer będzie dostępna u dealerów począwszy od stycznia 2012 r.

Salonowy układ siedzeń zapewnia najwyższy poziom komfortu w kabinie
Niepowtarzalny salonowy układ siedzeń sprawia, że pasażerowie jadący z tyłu mogą cieszyć się tak samo wysokim poziomem komfortu, jak w luksusowej limuzynie. Nowy system zapewniający przestronne wnętrze dostępny jest w ramach standardowego wyposażenia najwyższego wariantu Cosmo. Klienci kupujący wersję Enjoy, za jedyne 1 000 złotych również mogą wyposażyć swój samochód w system zapewniający przestronne i elastyczne wnętrze. Z trzech siedzeń drugiego rzędu za pomocą kilku ruchów można zrobić dwa, co daje pasażerom dużo więcej miejsca na nogi i przestrzeni wokół ramion. Trzecie siedzenie po złożeniu robi się dwukrotnie wyższe i może służyć jako wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących po obu jego stronach. W wersji Cosmo jest to standard wyposażenia.

Tuż przed wprowadzeniem do sprzedaży, Opel Zafira Tourer w wersji z mocnym i zmodernizowanym dieslowskim silnikiem 2,0 CDTI Common Rail z turbodoładowaniem dostępny jest w trzech wariantach mocy: 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 121 kW/165 KM. Ponadto dostępne będą również dwie bardzo oszczędne, benzynowe jednostki 1,4 z turbodoładowaniem, o mocy 88 kW/120 KM i 85 kW/115 KM. Wszystkie modele oprócz najbardziej podstawowej wersji benzynowej i dieslowskiej wyposażone są w oszczędzający paliwo system Start/Stop. Na przykład Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFlex (od 97 800 złotych) z silnikiem o mocy 96 kW/130 Km zużywa tylko 4,5 litra oleju napędowego na 100 km (emisje co2 to 119 g/km). Dzięki temu jest to jeden z najbardziej oszczędnych i ekologicznych kompaktowych samochodów typu monocab.

Główną innowacją w nowej Zafirze Tourer jest asystent kierowcy oraz cała gama równie innowacyjnych technologii zwiększających bezpieczeństwo. Mamy tu na przykład rozmaite systemy wspomagające takie, jak: adaptacyjny tempomat oparty na technice radarowej, inteligentną regulację zasięgu świateł (ILR), system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola w lusterku, układ hamowania w razie niebezpieczeństwa kolizji oraz zaawansowany system wspomagający parkowanie. Nowy asystent kierowcy zapewnia przyjemną, komfortową i bezpieczną jazdę. Podstawowym elementem wszystkich tych nowych systemów jest wielokrotnie nagradzana przednia kamera, a mówiąc dokładniej połączenie przedniej kamery Opla i radaru zabudowanego na grillu (2 000 złotych w pakiecie).

Za kolejne 3 000 złotych dostępny jest również w pełni zintegrowany ekskluzywny system FlexFix drugiej generacji do przewozu rowerów. System FlexFix jest teraz dużo łatwiejszy w użyciu i oferuje całą gamę nowych funkcji. Dzięki dodatkowemu uchwytowi istnieje możliwość transportu maksymalnie czterech rowerów naraz.

CZYTAJ DALEJ  Światowa premiera nowego Forda Transit Courier

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *